Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tine Winkel

Tine Winkel

05-10-2020 om 11:06

mondmaskers zonder oorelastiek

OK, jongste moet nu op school een mondkapje op en na een paar uur al veel last van de oren. Kortom: op zoek naar wasbare mondkapjes met horizontale elastieken, achter het hoofd langs dus. Wat is nou een handige zoekterm...

V@@s

V@@s

05-10-2020 om 11:13

Niet te moeilijk doen

Neem een stukje elastiek en knoop daarmee de twee lussen die om de oren moeten aan elkaar. En daar heb je een mondmasker met horizontale elastieken.

Emmawee

Emmawee

05-10-2020 om 11:25

Hoofdband

Zoeken op 'mondkapjes hoofdband' geeft wel wat resultaten. Ook een soort haarband waar de lusjes aan kunnen worden bevestigd.
Hier heb ik bij Bol ' Classic mask' besteld. Daarbij kun je de oorbandjes stellen. Zit verder ook heel prima.

Maar... Moeten ze die dingen zo lang op? Bij mijn zoon hoeft dat alleen in de gangen, dus zeker geen uren achter elkaar. Hooguit 5 a 10 minuten.

Pirata

Pirata

05-10-2020 om 11:26

Ja, dat doet mijn zoon ook. Hij krijgt ook last van die dingen achter zijn oren, daar zitten ook de littekens van zijn oorcorrectie…
Anyway, hij heeft het ding toch thuis laten liggen, precies op de 1e dag dat het moest van school....

V@@s

V@@s

05-10-2020 om 11:50

echt een verplichting?

Is het trouwens echt verplicht? Hier gister nog een mail van school dat het toch niet verplicht is, alleen een dringend advies.

(ik vermoed dat een assertieve ouder ze erop heeft gewezen dat voor een verplichting eerst advies van de MR gevraagd moet worden).

Tine Winkel

Tine Winkel

05-10-2020 om 11:58

dank

Jongste heeft erg snel last van eczeem, zodra er ergens veel druk op de huid komt, zeker als dit op een kleine plek is (bv. een riem). Gaf aan dat t nu al erg irritant was, na slechts 1 pauze...

Die oplossing van V@@s gaan we in ieder geval proberen. Zo'n tussendingetje lijkt me niet zo handig als je je masker om de haverklap op/af moet zetten - ik zie ze zo door de gang schieten bij die handelingen. Lijken me vooral handig als je je masker langdurig op moet en dat hoeft gelukkig niet.

guera

guera

05-10-2020 om 12:04

verplicht en dringend advies en een dunne lijn

Hier op school is het ook een dringend advies. We kregen zelfs een mail dat ze het ook echt niet WILLEN verplichten en dat het een dringend advies is. Toch worden de kinderen er de hele tijd op aangesproken en wordt erop gecontroleerd. Dus sja so far for de niet verplicht. Ik wilde er al een punt van maken maar mijn kinderen willen echt niet dat ik me ermee bemoei

Jasmijn

Jasmijn

05-10-2020 om 12:25

in duitsland

In duitsland is het al langer verplicht in openbare ruimtes en daar zag ik ook wel mensen met zo'n band rondom hun gezicht, ik ging even zoeken op het internet hoe het heet en bij bandeau-mask kom ik wel vergelijkbare dingen tegen. Hij kan het masker dan ook gewoon losjes om zijn nek hangen en in de gangen even op en af doen. Het lijkt mij wel prettig zitten.

@nnemoon

@nnemoon

05-10-2020 om 14:07

Verplicht of dringend advies

Even off topic

Bij zoon op school is het in de gangen een dringend advies om een mondkapje op te hebben maar bij praktijk is het verplicht. Het wordt dan gezien als noodzakelijke werkkleding, denk aan veiligheidsbroek en schoenen enz. Daar waar het verplicht is wordt het mondkapje verstrekt door school, daar waar het dringend advies voor geldt moet je er zelf voor zorgen.

Margo

Margo

05-10-2020 om 14:58

Lidl

De lidl had/heeft colletjes die je kunt optrekken met een elastiekje over de oren maar dan wel op een andere plek dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.