Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brenda

Brenda

13-07-2017 om 13:09

Mondhygiëniste en verkeerde info over rekening

Ik werd pas door mijn tandarts doorverwezen naar de mondhygiëniste. Deze zat in dezelfde praktijk dus dat was makkelijk. Ze zei dat ik goed verzekerd was en ik dus niets bij hoefde te balen.

Toen ik de eerste afspraak had met de mondhygiëniste hebben we het mondeling over de vergoeding gehad, ze had gezegd dat ze de kosten over 2 keer ging declareren en ik dus geen bijbetaling moest doen. Na de behandeling heb ik dat ook nog gevraagd. Ze liet op het scherm van de pc nog even de kosten maken en vertelde hoe ze het ging verspreiden dat ik echt niets bij hoefde te betalen.

Nu kreeg ik een rekening van 300 euro. Natuurlijk heb ik er bezwaar op gemaakt.

De assistente van de tandartspraktijk belde me op dat ik over het totaal verzekerde bedrag heen was gegaan en dat ik dit gewoon moest betalen. Ik vertelde dat de mondhygiëniste me had verzekerd dat ik niets bij hoefde te betalen, de assistente zei dat ik loog en dat ik zwart op wit een offerte heb moeten krijgen en dat ik dit gewoon moest betalen. Ik heb nooit een offerte op papier gehad, ik heb het alleen op het scherm gezien. Maar kortom: ik was een leugenaar. Ik vertelde dat ik dan al de afspraken met de mondhygiëniste af ging zeggen want ik had geen vertrouwen hier meer in. Ze zei letterlijk: Maar dan ben je niet meer welkom in de praktijk, dus ook niet bij mijn gewone tandarts, want we behandelen alleen mensen die wel goed voor hun tanden zorgen en als je deze behandeling niet afmaakt (ik hoefde alleen de nacontrole nog) moet je niet ons gaan aanklagen over 10 jaar omdat je dan een kunstgebit moet hebben. Nou ik was echt laaiend en ik heb het gesprek maar afgerond.
Ik ga het wel gewoon betalen, ik kan het geld wel missen maar ik voel me erg voorgelogen.

Mijn man was erg boos, hij is al 36 jaar bij deze tandarts, hij heeft nog een boze mail gestuurd dat wij ons per direct allemaal uitschrijven als klant.

Naar aanleiding van het gesprek kreeg ik een mail dat ik onder protest ga betalen.

Uitbuiters zijn het!

Anja

Anja

13-07-2017 om 13:16

heb je hier iets aan?

Hoi Brenda,

Ik heb ooit ook problemen gehad met mijn tandarts en toen een klacht ingediend en gewonnen, misschien heb je iets aan deze info: https://www.tandarts.nl/mondzorg/algemeen/klachtregeling
Hoe het dan ook gegaan is, de afhandeling van degene die je aan de telefoon had is niet zo netjes geweest. Probeer anders nog even de mondhygieniste zelf te spreken en leg het uit en vraag of ze e.e.a recht kan zetten, of, mocht je haar niet te pakken kunnen krijgen, mail of stuur een briefje gericht aan die mondhyieniste of ze even contact met je op wil nemen.

Jackie

Jackie

13-07-2017 om 13:19

het is ook om boos van te worden

"de assistente zei dat ik loog"

Ja ik zou dáár al helemaal woest zijn! ("Hoe BEDOEL je ik lieg?!")
Je hebt het nog nagevraagd en jou is verzekerd dat je niets hoefde te betalen. Dat is toch schandalig. Niet iedereen kan dat geld missen.
Heb je niet gevraagd of je de mondhygieniste kon spreken? Ik zou dat zelf wel hebben gedaan en ik was desnoods even langsgegaan. Het kan zijn dat zij iets verkeerd heeft berekend o.i.d. maar daar zou ik haar dan wel even op wijzen.

Jackie

Jackie

13-07-2017 om 13:21

En.

is iets mondeling toezeggen ook officieel toezeggen toch?
Of heb ik het verkeerd?

Brenda

Brenda

13-07-2017 om 13:27

niet de eerste keer fout

dit is niet de eerste keer dat ze een fout gemaakt hebben.
Mijn dochter is geboren met tandjes. Het waren eitandjes volgens de tandarts en ze vielen er zo wel uit. Nou 4 jaar later en na elke controle vragen hoe het zat met de tandjes, die ondertussen verrot en afgebrokkeld waren zeiden ze alleen dat het wel goed kwam met wisselen.

Mijn dochter was ondertussen 4 en ging naar school, iedereen vroeg meteen wat die rotte tanden deden, kinderen zijn ook zo grof.

Uiteindelijk zag ik bij 1Vandaag een tandarts praktijk gericht op jonge kinderen in De Bilt, ik heb ze gemaild en we werden meteen uit genodigd. Het bleken geen eitandjes te zijn, deze wilden wel foto's maken, het waren niet goed ontwikkelde melktanden en ze moesten er echt uit. Binnen 10 minuten waren ze eruit en kreeg ze een waterijsje, wat was mijn dochter blij dat die tanden eruit waren. Nu was ze alleen maar stoer omdat ze al wisseltanden had. Nu is ze 6,5 en eindelijk groeien er op die plek mooie grote mensen tanden.

Toen ik daarna tegen mijn tandarts zei wat het was, zei ze alleen maar: Ja ik kan ook niet alles weten en wij maken nu eenmaal geen foto's van de tanden van kleine kinderen.

Oei

Dat klinkt niet echt als een goede tandartspraktijk. Niet alleen grof naar klanten toe, maar dus ook nog eens ondeskundig.
Misschien toch maar goed dat het nu is ge-escaleerd en je op zoek moet gaan naar een andere tandarts? Sterkte ermee!!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2017 om 00:37

Tandartsen

Er zijn ongetwijfeld vooral goede tandartsen, maar ik heb veel klachten over tandartsen gehoord, ook hoe bot ze kunnen omgaan met mensen. Heel typisch.

Ik zou als ik jou was een officiële klacht naar de praktijk sturen. Via de mail is rechtsgeldig. Stel in dat je een leesbevestiging krijgt.

Misschien heb je hier iets aan:
https://www.knmt.nl/patienten/klachtenregeling-voor-patienten
Hier staat ook het telefoonnummer van Het TIP (tandheelkundig informatie punt) in vermeld.

Pardoes

Pardoes

14-07-2017 om 10:01

Leesbevestiging

Zou ik persoonlijk altijd gewoon wegklikkken, net zoals ik dat bij andere media heb ingesteld. Ik houd niet van dwingen. Ik zou aansturen op een gesprek en alles op papier hebben staan in drievoud , zodat niemand kan miepen over niet ontvangen.
Houd het vooral kort en bondig en bij de feiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2017 om 13:45

Pardoes

Daar waar jij het als 'dwingen' voelt, zal de verzender het als 'zekerheid' voelen. Leesbevestigingen wegklikken komt een beetje over als aangetekende post niet aan willen nemen. Papier zonder aangetekende verzending kan ook 'kwijtraken'. Zelfs in drievoud.

Vesta

Vesta

15-07-2017 om 14:31

kaaskopje

ik vind leesbevestigingen een inbreuk op mijn privacy, ik klik ze ook weg. Niemand hoeft te weten op welke tijdstippen en waar ik mijn mail lees.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2017 om 15:43

Ach ja

die privacy houdt wat.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2017 om 16:00

Gemak dient de mens

Een leesbevestiging is inderdaad wat dwingend, zo ervaar ik dat soms ook, maar soms zijn er situaties waarbij je echt moet weten of je bericht wel aangekomen is. Het alternatief is dat je het zelf bij iemand langs moet brengen, of via aangetekende post. Dan vind ik een leesbevestiging een kleine moeite.

Hoe dan ook, het was een advies van mij en adviezen mogen ook genegeerd worden.

Pardoes

Pardoes

15-07-2017 om 16:20

Heul vervelend

Het gaat idd niemand wat aan wat ik wanneer en of ik iets heb gelezen en ik vind om een leesbevestiging vragen zeurderig staan en opdringerig.

Beetje van dit:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/76/00/4a/76004a36ce89e6b3c81114c143c5d7a7.jpg

Pardoes

Pardoes

15-07-2017 om 16:23

Laatste reactie niet gelezen

Dan bel je even als het haast heeft of vraagt in je email een bevestiging. Dat staat minder hijgerig dan het blokje van de leesbevestiging, waarmee je nog niets weet als ik dat wegklikkken

Lusithania

Lusithania

15-07-2017 om 22:57

Ontvangstbevestiging

Je hoeft niet vragen om een leesbevestiging. In outlook kum je twee mogelijkheden aankruisen: de ontvangst- en de leesbevestiging. Bij de eerste krijg je een mail dat het bericht bezorgd is op een mailadres.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.