Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moe en spierpijn

Ik ben zo moe en heb overal spierpijn. Ik heb een druk jaar achter de rug op het werk (inclusief reorganisatie). Ik ben eigenlijk al moe sinds de kerst maar nu dus ook overal spierpijn (zelfs in mijn kaken). Ik kan wel huilen (dat doe ik nu ook) iedereen om me heen lijkt zo sterk en alles lijkt goed te gaan, waarom ik niet. Ik ben een gevoelig persoon, een perfectionist en mijn lijf geeft aan dat het genoeg is. Dat het rust nodig heeft. Maar hoe doe ik dat? Ik sta er alleen voor met 2 kids, ik moet werken voor mijn geld.
Hoe pak ik die rust en kom ik van die spierpijn af? Ik heb op mijn werk al aan de bel getrokken dus dat bordje is al minder vol. Bloed laten prikken bij huisarts was ook allemaal goed. Maar nu die rust. Het lukt me niet. Wie heeft er tips? Ik wil me ook zo graag fit voelen. Maar ik moet ook een gezin draaiende houden.
Ik wil eigenlijk gewoon iemand die me even troost. Bij wie ik even niet groot hoef te zijn en die me vertelt wat ik moet doen.

ik leef met je mee

IK ben ook gescheiden, met gelukkig een grote puber van bijna 15, maar ik heb net als jij een moeilijke paar jaren achter de rug, met enorme problemen op mijn werk. Ik heb nieuw werk maar weet niet zo goed hoe ik het aan ga pakken met beginnen eind augustus.
Ik zou zeggen: de boel de boel laten, zo weinig mogelijk doen in het huishouden (niet meer strijken bij voorbeeld).
Proberen veel buiten te zijn, neem boterhammen mee als het weer mooi is, een bal, en in een park met je kinderen de dag doorbrengen. Werkelijk iedereen inschakelen die bereid is een handje mee te helpen. Je vertelt niet hoe oud je kinderen zijn, maar zelf kleuters kunnen helpen in het huishouden.
En probeer via je huisarts met iemand te gaan praten. Psycholoog, coach, maakt niet uit. Misschien moet je een poosje in de ziektewet. Ook dit is geen drama, mits je een contract voor onbepaalde tijd heb. Sterkte
Sini

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-07-2016 om 12:57

Magnesium/kalium

Is er ook geprikt op magnesium en kalium? Als dat te laag is kun je spierpijn krijgen.

Tops

Tops

10-07-2016 om 13:14

is er

Is er een vader in beeld? Familie? Goede vrienden?
Laat je kinderen als dat mogelijk is een weekend uit logeren gaan. Jij in bed, bank, bad, wat je maar wilt, maar even bijtanken. Dan heb je in elk geval 2 dagen rust te pakken waarin je je geen zorgen hoeft te maken om kinderen en ziektewet.
Je klinkt overbelast en gespannen. Ik zou ook teruggaan naar de huisarts en verder zoeken. Misschien bloedonderzoek iets uitbreiden, al neem ik aan dat er een uitgebreid bloedonderzoek is gedaan omdat de klachten algemeen zijn. Daarnaast misschien praten met een praktijkondersteuner GGZ (heeft je huisarts die?)
Schakel mensen in als die er zijn en dat hoop ik van harte. Goed dat je op je werk al een stap hebt gezet!

mijk

mijk

10-07-2016 om 21:01

ot Sinilind

Wat fijn! Nieuw werk. Eng lijkt me. Komt vast goed!!!

Mijk

Marie

Marie

10-07-2016 om 22:07

wat is er getest?

Je zegt dat je bloedwaarden goed waren. Maar waar is allemaal op getest dan? Ook op vitamine B12, D3 en pfeiffer?

Zelf heb ik toen ik last van spierpijn had, baat gehad bij Bloem Balans magnesium.
https://www.bloem.net/magnesium-balans

Heb je trouwens ook vakantie binnenkort?
Plan dat dan niet te vol met uitjes enzo, want dan krijg je weer geen rust.

Is er inderdaad de mogelijkheid om je kinderen uit logeren te sturen of op een kamp?

ego sum

ego sum

12-07-2016 om 17:11

Mijn advies

Neem het leven niet met één, maar met vele korrels zout! Letterlijk!

Je kunt de spierpijn en vermoeidheid die zijn ontstaan door stress heel goed te lijf gaan met een goede, ontspannende body scrub. Je kunt die kant en klaar kopen in de winkel, maar ook zelf maken. Magnesium houdende zouten als Epsom zout en Dode Zeezout vormen daarvoor een heel goede basis.

Ik heb begrepen (en ervaren), dat, terwijl de huid het magnesium in je systeem opneemt, het scrubben heel wat knuffelhormoon losmaakt in je lichaam.

Een waarschuwing: voor wie ooit een psychose heeft ondergaan, kan het scrubben van het hele lichaam riskant zijn. Zij kunnen beter slechts een voetenbad nemen met magnesium-houdend zout.

Orale inname van magnesium schijnt minder effectief te zijn dan via de huid. Bovendien kan het diarree teweegbrengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.