Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera

Vera

04-05-2020 om 00:05

Mirena spiraal

Ik zit in de overgang en mijn laatste mirena spiraaltje is zo'n 2 jaar geleden geplaatst.
Geen menstruatie meer (door mirena) maar nu, plots, een zeer heftige bloeding. Zoals ik ze alleen ken van even een periode geen spiraaltje tijdens overgang; echt enorm, deur bijna niet uit durven gaan zelfs niet met tampon en dubbel maandverband....

Iemand ervaring of kennis over hoe uitzonderlijk of normaal dit is?
Ik heb mirena al best lang (met even een korte tussenstop dan) en eigenlijk nooit meer klachten of bloedingen gehad.
Dit is echt nieuw voor me.
Normaal of moet ik de huisarts hiermee lastig vallen?

Ik zou even bellen

Naar de huisarts met deze vraag. Ik herken het zware bloeden niet.

Pria

Pria

04-05-2020 om 08:24

Ik zou zeker

huisarts bellen, dit herken ik ook niet van jarenlange Mirena-ervaring. Beter te vaak gebeld in dit soort gevallen! telefonisch overleg kan al wonderen doen.

Emmawee

Emmawee

04-05-2020 om 09:14

Ja bellen

Dit lijkt me iets om serieus te nemen. Volgens mij is het zeker niet normaal, maar de huisarts kan er vast meer over zeggen.

Paasei

Paasei

04-05-2020 om 09:22

Mailen

Ik heb ook jaren een Mirena gehad, om hevige bloedingen in de overgang tegen te gaan. Mocht 7 jaar, dus extra lang blijven zitten. En ja, uiteindelijk zijn de hormonen in de spiraal uitgewerkt en werd ik (weer) ongesteld. Maar niet zo heftig en niet pas na twee jaar gebruik.. Ik heb alleen zo'n hevige bloeding, als jij beschrijft, gehad zo'n 2 maanden nadat ik de Mirena had laten verwijderen..

Dus ik ga met de anderen mee: vraag de huisarts. Wij hebben zo'n inlogsysteem bij ons gezondheidscentrum, ik kan de huisarts een bericht sturen. Misschien kan dat bij jullie ook?

@Emma

@Emma

04-05-2020 om 09:32

Bellen

Na een paar jaar Mirena kreeg ik ook een bloeding, maar niet zo heftig als jij beschrijft. Bij een ongebruikelijke bloeding zou ik altijd de huisarts bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.