Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Loes

Loes

08-09-2017 om 15:25

Mijn buik beweegt uit zichzelf

Sinds een week ongeveer beweegt mijn buik. De beweging (soms van buitenaf zichtbaar) zit net onder het borstbeen. Het lijken oprispingen of peristaltische bewegingen van het middenrif of zo. Ik weet het niet. Het voelt precies hetzelfde als wanneer een baby schopt. Maar dan een stuk hoger. Doet dus ook geen pijn. Heel raar. Kent iemand dit verschijnsel? Met googelen kom ik niet verder.
Ik heb het niet speciaal na het eten of drinken of zo. Gewoon, gedurende de dag een aantal keer.

Klaartje

Klaartje

08-09-2017 om 22:08

Heb ik ook

Al sinds een tijdje, paar maanden of zo. Als ik me buk schiet er opeens een spier boven mijn maag in de knoop. Dat voel ik dan wel als een kramp, maar als ik zoals nu in de stoel zit, beetje opgekruld met mijn laptop op schoot, heb ik ook inderdaad zulke bewegingen. Ik heb het vermoeden dat het een spier boven mijn maag is. Ik heb ook geregeld last van maagzuur, of het daar mee te maken heeft?
Ik heb me voorgenomen dat mocht ik voor iets anders naar de huisarts moet, ik het even aankaart. Ik wil er ook weer niet speciaal voor gaan.

Skinny

Skinny

08-09-2017 om 22:51

Ook

Bij mij loopt de dikke darm net onder mijn borstbeen (bij iedereen, dacht ik) en als ik op mijn rug lig, zie je de boel daar bewegen. Das heel normaal voor mij.

Meelezer

Meelezer

09-09-2017 om 09:49

Loes

Loes

09-09-2017 om 10:25

Meelezer

Ja, ik had die draad gezien maar dacht dat het toch niet op mij sloeg, omdat dat over darmen ging. Lees nu dat de dikke darm idd zo hoog zit...ik moet nodig mijn biologie ophalen....
Realiseer me nu dat mijn ontlasting al een tijdje wat afwijkt. Ga maar eens op mijn voeding letten.
Dank weer, wat een superhandig forum toch

Triva

Triva

09-09-2017 om 15:20

dikke darm

Komt tot aan je maag: https://www.bd.nl/overig/infomarkt-en-lezing-in-jbz-den-bosch-over-dikkedarmkanker~a6d06d3a/ (negeer het onderwerp, kijk naar het plaatje)

Triva

Triva

09-09-2017 om 15:25

en

als je naar deze plaat kijkt zie je ook tot waar je ribben komen: https://www.anatomieshop.nl/nl/shop/mens/?nProductID=215818&nGroupID=3061 Lever ligt ook veel hoger als wat mensen denken. De plaatjes zoals wij de organen leerden kloppen gewoon niet met hoe het echt zit.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2017 om 16:24

Jeetje ja, meelezer

Vier jaar geleden alweer. Waar blijft de tijd? Mijn darmen reageren makkelijk op bepaalde zaken. Ik kan er oud mee worden denk ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.