evenzo

evenzo

11-12-2014 om 10:15

hehe

Ik wist allang dat ik niet gek was maar hoe vaak ik wel niet bij de huisarts zat die me aankeek van: nog nooit van gehoord.....
Ik stopte met de pil en toen ging het wel veel beter. En nu na mijn bevallingen en ik wat ouder wordt is het ook beter. Ik had altijd al het idee dat het hormonaal was maar geen pilletje die helpt.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2014 om 21:45

Nou...

In de wereld der migraine is het begrip hormonale migraine toch allang bekend??

Moni

Moni

11-12-2014 om 21:56

Mijn huisarts wel

Die herkende dit probleem helemaal. En gaf goede tips over gebruik van pijnstillers.
De pil doorslikken in plaats van een stopweek helpt ook.

Brianna F

Brianna F

12-12-2014 om 09:26

Er is hoop

Ik heb altijd hormonale migraine gehad, elke maand weer. De overgang is voor mij een zegen.

Bij iedereen verschillend

Stoppen met de pil heeft hier helaas niet geholpen. Niks helpt eigenlijk, het is elke maand uitzitten en hopen dat het na de overgang idd beter wordt. Maar dat duurt misschien nog wel even.

Hadewich

Hadewich

12-12-2014 om 10:16

vitamine B2

Ik gebruik op aanraden van mijn huisarts 400 mg vit. B2 per dag. Dat is een enorme overdosering, maar schijnt totaal geen kwaad te kunnen. En het vermindert wel mijn hormonale migraine enorm. Het is niet weg, maar duurt minder lang, is veel minder heftig en hoef amper meer pijnstillers te gebruiken.
Al een jaar of 10 geleden heeft een Belgische arts er onderzoek naar gedaan, maar het is nog niet zo bekend geloof ik. Maar met google is er genoeg over te vinden!

B2?

Ga direct googelen! Heb al een tijdje zonder resultaat aan het magnesium gezeten. Daar waren ook wat resultaten mee geboekt. Nou ja, bij een handvol vrouwen in Iran, maar je moet wát proberen toch .
Maar goed, dat deed dus ook niks.
Maar over B2 had ik nog niet gehoord, dank voor de tip. Hoop doet leven.

Hortensia

Hortensia

12-12-2014 om 10:50

Toch niets nieuws?

Vroeger op de middelbare school had ik een klasgenoot die elke maand twee dagen compleet out ging van de migraine. Toevallig net rond de tijd dat ze ongesteld werd. Geen twijfel mogelijk.

Zelf nooit migraine gehad - tot ik in de overgang kwam. Net als mijn oma trouwens.

Zo'n krantenbericht zegt wel iets over hoe serieus mensen worden genomen door sommige artsen (niet dus). Geldt niet alleen voor vrouwen overigens. Gelukkig heb ik het goed getroffen met mijn huisarts, maar blijkbaar is dit nog steeds niet zo vanzelfsprekend voor iedereen?

Hadewich

Hadewich

12-12-2014 om 12:21

Anneque

Ik zou het wel even overleggen met je huisarts...

ja, doe ik hoor!

Maar ik ga eerst zelf ff op onderzoek uit. Kom graag goed beslagen ten ijs

Hadewich

Hadewich

12-12-2014 om 12:24

Oké

Succes!

Marie

Marie

12-12-2014 om 13:07

Zelf gelukkig nog nooit migraine gehad, maar ik vind het altijd wel leuk om me ergens in te verdiepen.
Na wat googlen vond ik dit over gebruik van B2 bij migraine:

http://www.iocob.nl/migraine/vitamine-b2-bij-migraine.html

Gezien

Dank je. In een andere studie (Uni van Brisbane) gaat het juist weer over B6, 11 en 12. Ik zoek nog ff door.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-12-2014 om 22:02

magnesium

helpt bij mij wel vrij goed, overigens.
Niet dat ik dan geen hoofdpijn heb, maar het blijft bij een hoofdpijn die wel reageert op gewone medicijnen (paracetamol, aspirine of ibuprofen, afhankelijk van de ernst van de hoofdpijn). Als ik geen magnesium slik moet ik minimaal 1 dag, soms 2 dagen per maand aan de rizatriptan. Dan liever magnesium en die andere pillen.

Maar vitamine B2 - ik grijp alles aan om die migraine te voorkomen, ik ga ook eens lezen.

Headache

Headache

12-12-2014 om 22:37

rizatriptan

Ik weet niet wat er mis is met rizatriptan want ik heb nu drie aanvallen gehad die 's avonds begonnen en waarmee ik de dag erna heb kunnen werken. Heb dan tijdens een hele aanval 3 tabletten nodig. Ik ben er blij mee maar dat is vooral sinds ik het combineer met de mirena.

Tine Winkel

Tine Winkel

13-12-2014 om 11:05

@Headache

ik snap je opmerking over wat er mis is met rizatriptan niet helemaal:

- op zich is er niets mee mis, behalve dat het erg dure medicijnen zijn (7 euro per stuk, en dat valt binnen ons eigen risico, omdat we verder gewoon helemaal geen medische kosten hebben)
- de bijverschijnselen zijn nogal heftig bij mij, vergelijkbaar met 2 glazen gluhwein in 15 minuten (woow-hee-dat-had-ik-beter-niet-kunnen-doen...): ik kan zeker niet autorijden, helder denken valt ook niet mee, dus mijn gewone werk doen kan ik ook eigenlijk wel vergeten. Kortom: op de bank met de kat zonder hoofdpijn of met hoofdpijn toch maar verder werken...

of bedoel je met je opmerking dat jij rizatriptan niet goed vindt werken? 3 tabletten voor een aanval - hoe lang duurt zo'n aanval dan? Kun jij er wel gewoon mee functioneren?
Zelf denk ik erover over te stappen op sumatriptan, ik hoop dat mijn hoofd daarmee 'normaler' blijft.

natuurlijke middelen

Ben zelf niet zo van de medicijnen. Je zou kunnen denken aan stoffen als magnesium en vitamine B bijvoorbeeld.
Ook de hormoonhuishouding speelt een rol, namelijk oestrogeendominantie. Kan je wat over opzoeken wat je eraan kan doen.
Ook de voeding kan een rol spelen. Tyramine in de voeding, zoals in kaas kan het verergeren.

Zo he

Zo he

30-07-2016 om 21:11

Zo he

Dit is niets nieuws voor mij, alleen ik ga er niet voor naar de dokter. Altijd vlak voor de menstruatie migraine 1/2 dagen lang. Mijn pijngrens schijnt enorm hoog te zijn dus ik red het vaak de dag wel door maar toch he.

Fani8308

Fani8308

07-08-2016 om 11:01

ook, van mijn 14e tot 24e de pil en ook elke stopweek migraine.
Ik ben na de bevalling van mijn 2e kind niet weer begonnen en heb ook geen migraine meer. Wel pms klachten en ben nu op aanraden van de gyn weer begonnen met de pil...even 3 maanden aanzien, hoef ook niet te stoppen trouwens kan gewoon doorslikken. Dus even kijken hoe het gaat.

Bekend !

In de overgang zijn de hoofdpijnaanvallen begonnen. Zo achter het oog, dat ik het gevoel heb dat mijn ogen grote pijnlijke uitpuilende ballen zijn.
Met stevige paracetamol gelukkig te doen.

Ander verschijnsel: slapeloosheid. Daar begint het mee. Wakker tot in de vroege ochtend.

Vroeger geen last van. Toen een heel slecht humeur, daar hadden anderen last van. Nu is het andersom. Karma heet dat toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.