Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tine Winkel

Tine Winkel

15-12-2013 om 19:23

migraine en excedrine

Na een migraine-weekend nu weer redelijk opgeknapt en achter de PC. Zie ik op nu.nl een advertorial over excedrine, een middel tegen migraine (hoe weet nu.nl nou dat ik uitgerekend vandaag...). Is iemand hier bekend met dit product? En, werkt het?
Volgens mij lijkt het op gewone APC, want het is een mengsel van aspirine, paracetamol en caffeine. Ben ik nou zo Hollands als ik denk: dan kan ik toch ook die pijnstillers elk één nemen met een kop koffie...
Graag hoor ik ervaringen.

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2013 om 21:45

Tine

Ik denk hetzelfde: dan kun je net zo goed een pijnstiller en een sterke bak koffie nemen, inderdaad. Precies wat ik altijd doe..

Thursday Next

Thursday Next

15-12-2013 om 21:47

ja,

ik ook, pijnstillers en koffie. En als het dan niet overgaat zwaardere middelen.

Brianna F

Brianna F

16-12-2013 om 08:51

echte migraine

laat zich niet verjagen met dat middel, dan moet je al snel aan de triptanen.

Thursday Next

Thursday Next

16-12-2013 om 09:59

Brianna,

dat klopt. Bij mij begint migraine meestal met hoofdpijn, dan kan ik koffie en zo proberen. Gaat het niet over dan triptanen.
Trouwens, een bekend nederlands merk (Advil?) heeft nou ook zo'n "leuke" reclame over de pijnstiller die helpt tegen migraine. Deze:


http://www.youtube.com/watch?v=xbN_-Y11h_k&feature=youtu.be

Tine Winkel

Tine Winkel

16-12-2013 om 12:30

OK, 't leek ook al te mooi om waar te zijn

idd, bij echte migraine kan je ibu, aspirine of paracetamol slikken, maar werken doet dat dan helaas niet (paracetamol werkt dan wel goed als braakmiddel, maar of het daarvoor bedoeld is). Hm, dan toch maar aan de Maxalt (is zo duur en ik vind het een 'eng' middel, probeer het daarom zo weinig mogelijk te slikken, maar als het niet gaat...)

Dank voor jullie reacties!

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2013 om 21:04

Brianna ot

Echte migraine trekt zich soms ook niks aan van triptanen..

Tine Winkel

Tine Winkel

16-12-2013 om 21:07

@ Fiorucci

Ssst, koest, dit wil ik niet horen/lezen... Als zelfs dat niet meer zou helpen, man, ik wil er niet aan denken...

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2013 om 07:30

Tine

Sorry..)

Brianna F

Brianna F

17-12-2013 om 09:26

Fiorucci

Als je te laat slikt inderdaad, het gaat erom er op tijd bij te zijn. Tenminste bij mij werkt het zo. Het heeft wel even tijd gekost daar achter te komen.

Triptanen

Ik heb diverse soorten triptanen geprobeerd, zelfs mezelf geinjecteerd met immigran. Best lastig trouwens half blind door de aura, maar helaas geen middel gevonden. Op een gegeven moment was ik het zat. Alleen maar bijwerkingen en daarnaast een enorme koppijn. Ik durfde na zo'n triptan ook geen gewone ibuprofen meer te nemen.
Nu is mijn remedie 400mg ibu, koffie en als het na een half uurtje nog niets doet gooi ik er nog 500 mg paracetamol en nog meer koffie achteraan.
Dit bevalt me tot nu toe het beste. Zo'n 2 a 3 keer per jaar kan ik niet doorfunctioneren en MOET ik echt naar bed. Maar de rest van de aanvallen (en dat zijn er dan zo'n 15 per jaar)kan ik doorfunctioneren, wel op een lager pitje.
Sanneke*

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2013 om 19:21

brianne

Bij mijn zijn de bijwerkingen erger dan de kwaal, als het al werkt. Ik doe wat Sanneke doet, dat bevalt het beste.

Hoofdpijn

Hoofdpijn

17-12-2013 om 20:04

Nog zoekende

Ik heb hier eerder gepost, waarschijnlijk onder deze naam. Ik heb pas sinds een maand of 15 migraine en een hele goede huisarts die rustig stap voor stap alles met mij doorgaat via trial en error. Ik heb nu zeker twee medicijnsoorten geprobeerd en beide keren ging het 1 of 2x perfect en dacht ik zelfs dat dat dan blijkbaar geen migraine was geweest (pil slikken en gewoon nergens last meer van) en de keren erna hielp het wel maar veel te kort. Donderdag ga ik weer naar de huisarts, eens kijken waar ze nu mee komt

Ik heb nu sumatriptan en fromirex geprobeerd. In het ziekenhuis schreef de neuroloog mij maxalt 5 mg voor maar dat vond de huisarts echt belachelijk weinig, ik moest er daar zeker 2 van innemen maar die heb ik nog niet getest. Ik weet dat ik de verschillende medicijnen niet mag combineren en ik kon maar 3 maxalt vinden vorige week (ik moet dus eerst die andere drie vinden), ik stop die dingen in al mijn tasjes voor het geval dat ik buitenshuis ben namelijk.

Brianna F

Brianna F

18-12-2013 om 17:04

imigran en ibuprofen

De neuroloog vertelde mij dat ik deze naast elkaar kon slikken omdat ze een geheel andere werking hadden.

Stenna

Stenna

18-12-2013 om 18:21

tjee

Dat jullie dat allemaal binnen kunnen houden bij migrainr, koffie, ibi, paracetamol! Ik kots bij een aanval eenkopje water nog uit. Dus zet een triptan injectie of neem eerst een primperan zetpil en dan na een uurtje een piepklein triptan pilletje zonder water. Geen keus verder dus.

Stenna, Brianna

In die zin heb ik echt geluk. Ik heb een complete migraine aanval, inclusief aura en uitval, maar ik word niet misselijk gelukkig.
Mijn man heeft migraine zonder aura en uitval maar kotst ook zijn hart eruit.
En Brianna, dat is in ieder geval goed om te weten dat ibu naast imigran mag. Dank je wel!
Sanneke*

Hombre

Hombre

19-12-2013 om 13:30

Tine

Bij mij werkt paracetamol+caffeine in tabletvorm veel beter dan een kop koffie. Helaas niet perfect, soms komt de migraine er gewoon door.

Dan neem ik een halve sumatriptan (25mg) en dat werkt tot dusver altijd. En da's een hele opluchting.

Brianna F

Brianna F

19-12-2013 om 18:42

Stenna

Ik slik alles voor een aanval, zodra deze eenmaal aan de gang is houd ik geen druppel water meer binnen.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-12-2013 om 19:55

werking caffeine

Maar wat ik dan weer bijzonder vind aan die caffeine:
als ik op internet zoek, lees ik dat caffeine de bloedvaten verwijdt (waardoor de pijnstiller sneller werkt). Bij Maxalt staat vermeld dat dit werkt tegen migraine, omdat het de wijdere bloedvaten van tijdens een migraine-aanval, juist vernauwt...?!
Maar dat zou dan toch inhouden dat van caffeine een migraine-aanval heftiger wordt?

Stenna

Stenna

24-12-2013 om 02:07

bloedvaten

Voorafgaand aan een migraine schijnen bloedvaten te vernauwen, daarna als tegenreactie juist te verwijden waarop de migraine doorzet. Dus cafeine kan werken in de voorfase, om het te voorkomen. Dacht ik althans.
Bianca en Sanneke: ik dacht in de bijsluiter van immigran gelezen te hebben dat het NIET samen met de stof die in ibuprofen zit mag. Maar ben even kwijt welke stof dat is, ik ga het opzoeken.

Stenna

Stenna

24-12-2013 om 02:12

toch wel

Het woord dat ik zocht was: non-steroidal anti-inflammatory drug (NSAID). Dat is ibuprofen, maar dat mag juist inderdaad wel samen met immigran, ik had het verkeerd onthouden.

Hombre

Hombre

25-12-2013 om 09:41

NSAID

Volgens deze leek is NSAID een categorie van geneesmiddelen waar o.a. ook Aspirine onder valt.

Klopt hombre

Voorbeelden van NSAID's zijn ibuprofen, diclofenac, meloxicam, naproxen, etofenamaat, celecoxib. Het acetylsalicylzuur (aspirine, Aspegic) wordt ook tot de NSAID's gerekend. Deze stof was er al een eeuw voordat de eigenlijke NSAID's werden ontwikkeld en heeft bovendien een andere werking op de bloedstolling.
Sanneke*

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.