Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jip

Jip

13-02-2017 om 17:31

Menstruatiecup

Wie heeft ervaring met de menstruatiecup, voors en tegens, bepaald merk? Ik wil het graag gaan proberen dus alle tips zijn welkom.

40er

40er

13-02-2017 om 20:49

Eerdere draadjes

Er is eerder een draadje over geweest.
Zelf heb ik een meluna. Wel tevreden over, alleen is mijn menstruatie heftiger geworden (overgang?) en werkt het iets minder goed (ter vergelijking, een super plus tampon red ik net 2 uur).
Als ik merk dat mijn menstruatie begint doe ik hem in, het is net of het sneller gaat dan, meestal een dag korter (5 ipv 6)

Niki73

Niki73

14-02-2017 om 11:55

Ik ben er heel blij mee

Je ziet mijn eerste pogingen in het vorige draadje. Ik ben helemaal enthousiast. Merken kun je een ander niet aanbevelen, iedereen is anders. Klik op de links in dat draadje en kijk in de schema's welke maat en model bij jou zouden kunnen passen.
Ik voel me een soort van bevrijd: niet meer steeds opletten of ik nog genoeg maandverband/tampons in huis heb. Het scheelt elke maand ook nog een leuk bedragje.

Jip

Jip

14-02-2017 om 21:03

Draadje

Dankjewel voor de reacties. Ik heb het draadje gelezen en inderdaad is bijna iedereen enthousiast dus ik ga me er eens verder in verdiepen.

hsk

hsk

16-02-2017 om 11:34

Schoonmaken

Nog een aanvulling op het bestaande draadje over schoonmaken. Ik gebruik geen doekjes maar een sportfles met water die ik er overheen giet op toiletten waar geen wastafel in het hokje is. Werkt prima.

Ben ook een enthousiaste gebruiker sinds aantal maanden. Het voelt een stuk beter en het scheelt een hele berg afval en veel water dat voor de productie van katoen nodig is. De site van Cute Cotton is erg handig voor het kiezen.

Vogel

Vogel

16-02-2017 om 19:24

Ook schoon

Een fles water is handig, maar heb ik ook niet altijd bij me. Is ook niet altijd praktisch, om met een fles water het toilet in te duiken. (In een restaurant ofzo.) In geval van nood plas ik er overheen, werkt ook goed. Moet je wel zeker weten dat je nog ergens een kraan tegenkomt om je handen te wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.