Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Effie

Effie

06-06-2014 om 22:01

Menstruatie-vraagje

Dochter van 13 (in april geworden) menstrueert nog niet. Nu is dat op zich nog niet zorgelijk maar wat ik bijzonder vind is dat ze zo'n driekwart jaar geleden een keer wat bloed verloor, waardoor we dachten dat het was begonnen, maar daarna dus niet meer. Komt dit vaker voor? Ze heeft verder al wel borsten, beharing en krijgt steeds meer een vrouwelijk figuur. Ook heeft ze wel regelmatig wat afscheiding.

esther

esther

06-06-2014 om 22:11

Hier was dochter met 11 jaar een aantal keren ongesteld, en bleef het vervolgens weg tot haar dertiende.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-06-2014 om 22:18

Zelf

Ben ik op mijn elfde één keer een beetje ongesteld geweest, daarna een heel jaar niet. Toen, op mijn twaalfde dus werd ik weer ongesteld en vanaf dat moment regelmatig. Als het mijn dochter zou zijn zou ik me niet direct zorgen maken dus, tenzij ik andere signalen had dat er een probleem was.

Aagje

hier

Dochter is 16 en nog steeds niet regelmatig. Na haar eerste keer, op haar dertiende, is ze pas acht maanden later weer ongesteld geworden. Wel had ze iedere maand pukkeltjes en zielige buien, die later samen bleken te vallen met de menstruatie.
Ik heb de huisarts gevraagd of het door bepaalde problemen kan komen dat ze vaak pas na twee of drie maanden weer ongesteld wordt. Dat kan alleen worden bepaald met een inwendig onderzoek en echo van de eierstokken. En daar vind ik haar nog veel te jong voor. Ze is (volgens mij) nog maagd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.