Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

vera

vera

15-03-2015 om 10:30

menstruatie na mirena

Ik heb 2 mirena's gehad en had daarbij geen enkele bloeding meer.
Nu geen mirena meer en menstrueer steeds vaker, volgens mij was het de laatste 2 keer steeds na een week of 3 al. (Niet precies bijgehouden, ga dat nu wel doen)
Menstruatie is ook veel heftiger dan ik me van vroeger kan herinneren. ('s nachts flink doorgelekt) Dat lijkt me nog wel gewoon, maar de frequentie?
Voel me tijdens menstruatie ook flink beroerd, erg chagerijnig.
Iemand ervaring?

Barvaux

Barvaux

15-03-2015 om 10:44

vera

Hoe oud ben je?

vera

vera

15-03-2015 om 12:13

leeftijd

Ben 45, maakt dat uit dan?

marie

marie

15-03-2015 om 12:34

ja dat maakt uit

Leeftijd maakt inderdaad uit. Kan al een beetje voorbode zijn van de overgang.

Ik heb er voor gekozen om op mijn 45e weer (voor de vierde keer) een Mirena te laten plaatsen.
Bij de eerste twee menstrueerde ik eigenlijk nooit, bij de derde het laatste 1,5 jaar en nu bij de vierde ook weer, maar wel minder dan aan het eind van de derde Mirena (2 dagen amper genoeg voor een inlegkruisje). Wel steeds keurig op tijd (houd het bij de app Period Tracker https://play.google.com/store/apps/details?id=com.period.tracker.lite )

Maar als je met deze situatie niet blij bent, waarom laat de dan niet opnieuw een Mirena plaatsen? Ik kan het je alleen maar aanraden.

Barvaux

Barvaux

15-03-2015 om 12:41

Precies

Mijn huisarts adviseert om zo rond 43-47 je laatste mirena te laten plaatsen en die dan te laten zitten, dus langer dan vijf jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.