Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

UK213

UK213

24-08-2015 om 13:12

menstruatie 11 jarige

Mijn dochter van 11,5 is in de zomervakantie voor het eerst ongesteld geworden. Op 17 juli begon het en het duurde een volle week. Toen 2 weken niets en daarna weer een volle week. Daarna 1 week niets en nu is ze alweer volop ongesteld. Is dit een kwestie van 'inregelen' of is dit reden tot zorg? Ze had in deze tijd ook een borstontsteking waarvoor ze een AB kuur had van een week. Kan dat van invloed zijn? Ze heeft er gelukkig niet al te veel last van, maar is wel erg moe (is ook net in de brugklas begonnen, dus dat zal er ook mee te maken hebben).

Niki73

Niki73

24-08-2015 om 14:38

Normaal

Het is wel normaal dat het in het begin nog onregelmatig is. Ik zou me nog geen zorgen maken.

Ik vind het zeker wel veel

Als je alles bij elkaar optelt, in 1,5 maand 3 keer flink ongesteld, borstontsteking en AB kuur, plus gestart in de brugklas, dan snap ik helemaal dat je dochter moe is! Het zou gewoon al bloedarmoede kunnen zijn doordat ze zoveel gebloed heeft de laatste tijd. Ik zou haar even extra ijzer geven (Floradix of zo) en vooral op tijd naar bed deze week. Blijft ze moe en/of wordt ze al snel nog een keer ongesteld, dan zou ik er een bezoekje aan de huisarts aan wagen.
Sterkte voor je dochter. Sneu hoor, in de vakantie ongesteld (en dan meteen vaak en veel). Helpt ook niet mee voor je zelfvertrouwen op zo'n grote nieuwe school lijkt me.

Marie Louise

Marie Louise

24-08-2015 om 21:14

Tja, dat kan een echt probleem zijn

en ook herkenbaar. Dochter hier werd ongesteld toen ze net 11was en net als bij jouw dochter was ze het lang. En ze verloor veel bloed. Ze was het twee keer per maand. Toen ze na acht weken voor de vierde keer ongesteld werd, heb ik de huisarts gebeld en kreeg het advies het nog twee maanden aan te zien. Want het werd inderdaad niet gek gevonden dat het in het begin raar onregelmatig was en ook niet dat het veel was. Hoort erbij en de hormonen moeten nog in balans raken.

Helaas bleek dochter een zeldzaam geval want na nog eens acht weken bleef het patroon hetzelfde. Toen heeft de huisarts contact opgenomen met de gynaecoloog en kreeg dochter het advies om tijdelijk aan de pil te gaan. Ik heb daar nog een draadje over gestart in oktober 2010.
De kans is het grootst dat jouw dochter met een paar maand op regel komt. Zo niet, dan zou ik contact opnemen met de huisarts en kijken wat die adviseert. Tenzij je ziet dat ze nu al bloedarmoede oploopt, dan trok ik eerder aan de bel.

Groet en sterkte voor je dochter. Niet leuk voor zo'n mupke!

Marie-Louise

UK213

UK213

26-08-2015 om 08:49

bedankt voor de reacties

Van de week moest ik de assistente van de huisarts ergens anders even voor bellen en ik heb het voorgelegd aan haar. Zij heeft het besproken met de dokter en hij raadt aan om even bloed te prikken (raakt ze nog meer kwijt ). Dus dat wachten we nu even af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.