Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mijntje

Mijntje

08-05-2015 om 17:15

Egel

Egel

08-05-2015 om 17:28

Inderdaad

Ja, dat las ik ook (maar dan via een ander kanaal) met veel plezier. Goed onderzoek en fijn dat vaccinaties zoveel kunnen bijdragen!

mazeltje

mazeltje

08-05-2015 om 19:51

zou heel goed kunnen

Ik kreeg op mijn vijfde mazelen, maar leef gelukkig nog steeds. Na die mazelen ben ik twee jaar ernstig aan het kwakkelen geweest met long- en oorontstekingen. Sindsdien ben ik nooit meer gewoon fit geweest, was altijd in een slechte conditie en kon nooit met mijn leeftijdgenootjes meedoen. Zelf zag ik al als kind een grens tussen "voor de mazelen" toen ik gewoon lekker mee kon spelen en rennen met de andere kinderen, en "na de mazelen", toen ik altijd moe was en zeker de eerste twee jaar altijd ziek.

Mocht er een arts serieus onderzoek naar willen doen, dan wil ik zeer graag meehelpen.

Gemazeld

Gemazeld

12-05-2015 om 11:12

Ook de mazelen

Ik heb als kind mazelen gehad, en ook de bof. Volgens mij heb ik aan beide niets overgehouden. Ik was nooit ziek en ben het nog steeds nauwelijks.
Maar ik ben wel pro-vaccinatie natuurlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2015 om 09:47

Het zal niet voor niets

opgenomen zijn in het vaccinatieprogramma.

Polle

Polle

21-05-2015 om 12:24

Ad Hombre

Ad Hombre

21-05-2015 om 13:44

Polle

Interessant. Een van de geloofspunten van sommige alternatieven is dat het doormaken van ziektes je uiteindelijk gezonder maakt. Daarom zouden vaccinaties tegen dit soort ziektes je later vatbaarder maken voor andere ziektes of allergieen.

Naarmate ik zelf ouder wordt heb ik juist de tegengestelde indruk. Ten mijn kinderen in de peuterleeftijd zaten brachten ze regelmatig nieuwe virussen mee (meestal verkoudheid) en ik heb de indruk dat ik daar steeds minder ongeschonden vanaf komt. Nadat het virus is uitgewoed blijf ik steeds langer last van mijn keel en slijm houden.

Het zou best ook wel waar kunnen zijn dat je gezondheid door de jaren heen flink te leiden heeft van dit soort onschuldig lijkende infecties. Als iemand ooit een vaccin maakt tegen verkoudheid zullen we het merken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.