Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marietje

Marietje

22-02-2015 om 13:47

Man met schimmelinfectie

Vier maanden geleden heb ik een operatie in mijn vagina ondergaan (cyste verwijderen). Sindsdien loop ik te tobben met steeds terugkerende schimmelinfecties. Ik heb twee keer een kuur met flucanozol gehad en sinds twee weken had ik geen klachten meer. Tot gisteren. Vrijdag had ik gemeenschap gehad met mijn vriend en zaterdag werd ik wakker met het bekende branderige gevoel. Tot zijn schrik (en de mijne) had mijn vriend last van een pijnlijke rode penis. Na googelen kwamen we erachter dat hij waarschijnlijk ook een schimmelinfectie heeft.
Volgens verschillende websites is de kans ongeveer 0 dat een vrouw een man besmet, dus ik denk dat hij het uit zichzelf heeft gekregen maar nu wel mij heeft besmet omdat ik er toch al gevoelig voor was.
Hij wil niet naar de dokter met zijn klacht en hoopt dat het vanzelf over gaat. Bij mij gaat het vaak wel over als ik ongesteld ben (eind van de week). Kun je er vanuit gaan dat als bij beide partners geen klachten zijn het besmettingsgevaar weer weg is?

Marietje

Marietje

22-02-2015 om 18:39

Niemand met ervaring of advies?

Zouden jullie je man naar de huisarts sturen? (Dat gaat niet gebeuren, tenzij hij er veel last van krijgt). Anders bel ik wel zelf om te vragen of we er ook Daktarincreme op mogen smeren. Ik vind er toch weinig informatie over.

Google

Geen ervaring maar na wat google werk lees ik dat een schimmel wel degelijk overdraagbaar is.
Hoeft niet perse met sex. En bij mannen is het zaak dit snel te behandelen, de candida breidt zich anders uit.
Samen naar de huisarts dus, anders blijven jullie elkaar besmetten.

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 19:01

daktarin

Ik zou voor hem gewoon daktarin kopen en als het na een week nog problemen geeft naar de huisarts sturen. Bij schimmelinfecties van de vagina is wel bekend dat als het vaker terugkomt de man zich ook moet laten behandelen.

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 19:02

oja en

Naar de huisarts heeft weinig zin omdat je de daktarin toch zelf moet betalen, zit niet in de verzekering.

Okie Dokie

Okie Dokie

22-02-2015 om 19:21

kans

Dat je held op sokken niet eens mee hoeft en wel mee behandeld kan worden op jouw uitleg. Zo niet, dan dus geen sex totdat hij ook geweest is en uitbehandeld!

Moni

Moni

22-02-2015 om 19:38

Daktarin helpt bij een vrouw, vast ook wel bij een man

Ooit gevraagd bij huisarts. Bij een vaginale schimmelinfectie kun je gewoon Daktarin of merkloze anti-schimmelcrème gebruiken. Als het bij een vrouw niet werkt, ga je over op iets vaginaal.
Bij een man zou ik de anti-schimmelcrème gewoon proberen, wel minimaal 10 dagen smeren, elke dag. Geen jeuk of roodheid betekent niet dat het weg is.

Marietje

Marietje

22-02-2015 om 19:46

Gyno?

Moet ik dan de gyno daktarin hebben of kun je de gewone creme ook op zo'n gevoelig lichaamsdeel smeren?

Moni

Moni

22-02-2015 om 19:47

gewone crème

zei mijn zeer praktische huisarts. En dat ging over de vagina, nog veel gevoeliger .......

Barvaux

Barvaux

22-02-2015 om 19:49

Ano

Ano

22-02-2015 om 22:53

Wel overdraagbaar

Ik (man) ben daar nogal gevoelig voor. Na de sex altijd de piemel wassen met water geen zeep is het enige wat er bij mij opzit. Anders daktacort of daktarin.

Besmetting.

Maar als je besmet bent hoef je niet direct last te hebben, dus zo kom je in een cirkeltje waarin je elkaar steeds besmet. Dus smeren en intussen ook sex hebben lijkt me levenslang schimmel
Die smeersels zijn niet preventief toch?

Dus beide een behandeling en geen sex lijkt mij. Minstens 2 maanden?

Marietje

Marietje

22-02-2015 om 23:42

Twee maanden?

Dat lijkt me wel heel lang. Aan de andere kant wil ik er ook wel een keer vanaf want het is al vier maanden aanmodderen. Ik ga morgen maar gelijk een zalfje halen en dan twee weken rust in bed. Ik denk dat ik ook een pakje condooms haal, voor de zekerheid.

Doke

Doke

23-02-2015 om 19:44

Hier ook

had man vaak schimmelinfecties.
Ik eigenlijk niet. 2 x geloof ik in jaren. Hij ging gewoon naar de dokter (ik vind 't echt idioot dat een man dan niet naar een dokter durft- alsof z'n sjaak zo bijzonder is dat de huisarts er van achterover slaat). Hij heeft gewone daktarin zalf. Als hij niet op tijd smeert breidt het zich uit naar de balzak en liezen. (Kan je man alsnog naar de huisarts.)
Tijdelijk condooms gebruiken maakt dat jullie elkaar niet besmetten.

Als jij er maar niet van af komt is het misschien goed een bloedsuiker te laten prikken. Misschien heb je hoge suikers. (is bij man de oorzaak) Dan ben je gevoelig voor schimmelinfecties.

Ano

Ano

24-02-2015 om 07:24

Doke

Het is goed om te weten dat ik niet de enige ben. Die uitbreiding heb ik gelukkig nooit gehad. Ik dacht ook aan bloedsuiker maar dat is bij mij normaal. Jij hebt het waarschijnlijk zelf ook maar er geen last van, Schimmels zijn normaal aanwezig maar pas als het evenwicht verstoord raakt krijg je last.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.