Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lorie

lorie

09-03-2017 om 13:03

littekenzalf/creme

Mijn zoon heeft een groot litteken en 2 kleintjes, nu een maand of 2 oud. Alles zit dicht. Heeft het zin om littekenzalf/creme of iets anders te smeren en zo ja, wat?

Koffiekop

Koffiekop

09-03-2017 om 14:49

Volgens mij is smeren altijd goed

en maakt het niet zo heel veel uit waarmee. Als de huid maar soepel gemaakt wordt.
Ik heb zelf op wat littekens van alles gebruikt. Uiteindelijk is sudocrème volgens mij nog het best als je de huid snel wil laten herstellen (als het nog rood is). Maar alles is dus goed, je hoeft er niet iets duurs voor aan te schaffen. De pot Nivea voldoet prima.

Kelosoft

Een vriend van ons had zijn tattoeages laten verwijderen dmv huid oprekken en de tattoeage eruit snijden. Dat leverde wel een flinke grote en diepe littekens op die jeukten en dieprood waren. Zijn Zwitserse arts adviseerde de littekencreme Kelosoft.
Dat is een creme uit Zwitserland op plantenbasis. Ik ben zelf zeer te spreken over de toepassing van planten in de geneeskunde, zoals die in Zwitserland op grote schaal wordt toegepast.
Die vriend was zeer te spreken over de werking van Kelosoft, het haalde de vurigheid eruit.
Toen mijn kind door een gat in de hoofd te maken kreeg met fijn dun littekenlijntje op het voorhoofd die door zonnebrand pijn deed, hielp de Kelosoft ook heel goed. Het verzacht vooral.

Ik heb geen ervaring met Hollandse litteken cremes maar het kan zijn dat ook in de nederlandse littekencremes wordt gewerkt met de plant in Kelosoft. In de link kun je lezen op basis van welke plant de kelosoft gebaseerd is. Msschien ken je iemand die binnenkort op wintersport gaat en het voor je kan meenemen.

Kelosoft narbencreme

angel3

angel3

09-03-2017 om 17:08

Staudt

Ik heb een groot litteken na een operatie en smeerde met siliconen crème van Staudt. Ook siliconen pleisters werken supergoed.

Zoontje

Had ook groot litteken op z'n borst en 2 kleine v d drains. Ik kreeg de tip in het ziekenhuis om te smeren, maakte niet uit met wat. Als jr t maar soepel masseert zeiden ze.
Kreeg wel t advies om de eerste zomer continu factor 50 erop te smeren met een dikkere streep als hij bloot was. Hij werd net voor de zomer geopereerd. Om verbranden te voorkomen,dan zou t roder blijven.

40er

40er

10-03-2017 om 07:32

Bepanthen zalf?

Ef

Ef

19-03-2017 om 15:45

Calendulanzalf

Van vsm, gesmeerd nadat de hechtingen eruit waren. Zal niet alleen daaraan gelegegen hebben, maar de wond genas snel en een heel net litteken nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.