Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Noname

Noname

07-11-2014 om 18:36

Lijst van glutenvrije merkartikelen

Bij mijn moeder is recentelijk glutenallergie vastgesteld en ze wilde de glutenvrije merkartikelenlijst van het voedingscentrum bestellen, maar die is nog ruim 20 euro. Ik vroeg me af of iemand weet of de oudere uitgaven uit 2007 bijvoorbeeld (via marktplaats te koop) ook nog zinvol zijn.

four

four

07-11-2014 om 18:40

gewoon via internet?

http://www.livaad.nl/

Noname

Noname

07-11-2014 om 18:52

maar dat zijn geen A merken

Bedankt voor je reactie four maar op Livaad vond ik geen A-merkenlijst. Daar vindt je alleen huismerken.

amk

amk

08-11-2014 om 10:02

Noname

wat is er mis met huismerken?

Met glutenvrij zul je toch echt je blik moeten veranderen wil je nog lekker en gevarieerd kunnen eten.

four

four

08-11-2014 om 10:57

niet alleen de B merken

De A merken staan er ook gewoon in.

bertje1

bertje1

09-11-2014 om 13:41

dietist

ik hoop dat ze bij een dietist is geweest?

tante Sidonia

tante Sidonia

09-11-2014 om 13:55

oudere uitgaven

Zijn niet zinvol want artikelen kunnen van samenstelling veranderen!

four

four

09-11-2014 om 13:56

oudere lijsten zijn niet zinvol

Hoe ouder de informatie hoe groter het risico dat een product dat in het verleden wel glutenvrij was dat nu niet meer is.

Als ik zelf glutenvrij moet koken kies ik meestal zoveel mogelijk producten van het AH eigen merk omdat daar duidelijk opstaat of ze glutenvrij zijn of niet.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-11-2014 om 16:59

merkenlijst

Dat is echt een zinloze uitgave, aangezien je met gewoon etiketten lezen overal gratis achterkomt. En na drie weken lezen ben je daar helemaal aan gewend.
Overigens, Livaad werkt heel goed: niet om op merk te zoeken, maar op product. Als een duurder merk er niet in staat, is dat omdat het product niet gv is.

Etiketten lezen

is inderdaad het veiligst. Ik begreep wel dat er fabrikanten zijn die een mail sturen als de samenstelling van een product verandert, en dus niet meer glutenvrij is. Maar better safe....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.