Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Licht verkouden en vliegen

Ik ben wat verkouden. Mijn neus zit wat verstopt.
Ik heb er verder geen last van en voel me verder ook niet ziek oid.
Máár: over 2 dagen ga ik een lange vlucht maken en daar zie ik nu wel tegenop.

Ben al bij de huisarts geweest om een na te laten kijken, oren zijn niet ontstoken. Zij zag geen medische reden om niet te vliegen. Wel raadde ze aan om flink neusspray te gebruiken en ook bij het opstijgen/landen.
Nu spray ik al 2 dagen, stoom 3x per dag, spray ook zoutoplossing etc. Veel meer kan ik niet doen he?

Nu heb ik van die speciale earplanes oordoppen die ik ga gebruiken.
Kan dit in combinatie met neusspray en op een lolly zuigen? Of doe ik dan het ene teniet?
Ik las ook iets over Otalgan. Van die druppels die verdovend zouden werken, iemand een idee of dit kan icm die earplanes?

Of de vliegreis lang of kort is maakt niks uit....

Maar luchtdrukverschillen tijdens stijgen en dalen kunnen vervelender zijn als je buis van Eustachius dichtzit. Neusdruppels, kauwgom kauwen, slikken, dat soort dingen helpen allemaal. Oordoppen kunnen ook helpen. Of bekertjes met warme vochtige watten erin over je oren. Ziet er alleen niet uit.....

Succes,

Ingrid

Vlieg je vaker?

Een beetje verkouden maakt echt niet uit. Het klinkt nog al dramatisch; sprayen, stomen en een zoutoplossing. Ook nog oordoppen, lolly zuigen en eventueel Otalgan.
Mijn oren zitten al dicht als ik in de auto een flinke berg oprij en ja, ook tijdens het stijgen en dalen in een vliegtuig. Ook van airconditioning voel ik me gelijk verkouden. Beetje lastig, maar het gaat weer over.
Neem een spraytje mee en stop een kauwgom in je mond en dan overleef je het wel.
Fijne vakantie!

bloemetje

bloemetje

18-07-2017 om 15:16

geen probleem

Hm, ik zie het probleem niet. Misschien ben ik nogal nuchter omdat we vrij veel vliegen, maar het komt op mij nogal dramatisch over: stomen, sprayen, medicijnen. Waarom? Je gaat 'maar' vliegen. Ga gewoon lekker zitten, lees een boek of luister een muziekje. Als je al last krijgt van je oren (wat de meest mensen überhaupt niet krijgen) is dat meestal alleen even tijdens het opstijgen of landen. Maak je niet teveel zorgen hoor!

mamaonbekend

mamaonbekend

18-07-2017 om 16:18 Topicstarter

Mwjah

Ben beetje gestresst en gespannen. Vind het erg spannend, zo'n verre vliegreis en dan ook nog wat neusproblemen. Misschien maak ik me veeeeel te druk (HOOP HET!) en valt het reuze mee.
Maar ik lees ook verhalen over n helse vlucht met oorpijn en daar zie ik dan tegenop. Snap je?
Maar vooral omdat je niet weet óf je pijn krijgt ja of nee en hoe erg dan....

Priem

Priem

18-07-2017 om 19:16

Wij thuis

Zeggen altijd: "helse pijnen" heb je als een vrachtwagen zonder verdoving over je heen rijdt, de rest is pijn, een beetje pijn of pijnlijk

Van die verstopte neus ga je in de lucht niet veel meer merken dan nu.
Oorpijn door drukverschil is pech, het kan, maar veel vaker niet.

Niet van een mug een olifant maken hoor, vraag liever een kalmeringstabletje voor het vliegen aan je huisarts, volgens mij heb je daar veel meer aan als ik je zo hoor.

Inanna

Inanna

18-07-2017 om 21:24

hier wel oorpijn, maar oordoppen helpen

"Oorpijn door drukverschil is pech, het kan, maar veel vaker niet."

Echt waar? Dan hebben wij echt pech, mijn dochter heeft bij iedere vlucht oorpijn, die gelukkig vrij vlot weer overgaat. Mijn zoon en ik hebben iedere keer dichte oren en heel erge oorpijn die minstens 3 dagen aanhoudt. Op onze laatste vliegvakantie hadden we oordopjes, wat een verademing! Wel in combinatie met neusspray en kauwgom trouwens. Nu alleen wat zeurderige pijn tijdens het dalen, maar eenmaal geland was het zo over.
Ik zou het dus gewoon meenemen. Heb je het niet nodig, laat je het in je tas zitten, zo'n gesjouw is het nou ook weer niet, een paar oordopjes, een pakje kauwgom/zak lollies en een flesje neusspray.

De ervaring van mijn man is overigens dat overreden worden door een vrachtwagen wel meevalt, pas als je weer bijkomt doet dat pijn.

Priem

Priem

19-07-2017 om 00:16

Dat is

Dat is hier ook zo ervaren, vandaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.