Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puck

Puck

25-04-2016 om 13:37

latex matras bij allergiën

Wij zijn op zoek naar nieuwe matrassen. Gisteren bij een aantal winkels langs gegaan en na afloop kwam bij mij de volgende vraag boven. Ik ben behoorlijk allergiegevoelig. Heb o.a. hooikoorts in ernstige mate, diverse dieren, huisstof in mindere mate, pleisters/tape, en dan vergeet ik er nog een aantal. Ik weet dat latex behoorlijk allergeen is. Op dit moment heb ik geen latexallergie. Is het verstandig om dan een matras te kiezen waar latex inzit of loop ik dan een groter risico om binnen een x-aantal jaren ook een latexallergie te ontwikkelen?

Geen risico

Ik heb zelf een hypo allergeen matras gekocht. Die was zeer betaalbaar. En daar omheen doe ik dan toch een dikke molton voor het vocht en katoenen beddegoed.
Als je twijfelt over latex kun je er ook een speciale hoes om doen die je bij huisstofmijt gebruikt.

Puck

Puck

27-04-2016 om 10:59

Anne

Bedoel je nu met je titel dat je geen risico loopt op een latexallergie of dat ik beter geen risico kan nemen en voor een andere matras beter kan kiezen?

Zelf kiezen Puck

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/allergie/latex-allergie.htm

Je kiest zelf voor meer of minder risico. Wanneer moet je sluitend zijn en wanneer neem je een beperkt risico. Als je veel handschoenen draagt vanwege je beroep kun je mogelijk voorzichtiger zijn en geen risico nemen.

Maar anders mocht je een latexallergie ontwikkelen kun je altijd nog een hypoallergene matras nemen.

Let op bij klusjes als harenverven dat je wel hypoallergene handschoenen gebruikt.
http://www.vanderbend.nl/Semper-Star-hypoallergene-tuin/hobby-handschoenen

Puck

Puck

28-04-2016 om 00:35

Tuurlijk AnneJ

"Maar anders mocht je een latexallergie ontwikkelen kun je altijd nog een hypoallergene matras nemen." Dat vind ik nogal een dure optie. Ga echt niet nu een nieuw matras kopen om die over een paar jaar alweer te vervangen. En een latexallergie ontwikkelen is wel heel wat meer dan alleen hypo-allergene handschoenen dragen zoals je ook in het eerste linkje dat je geeft kunt lezen. En daarbij komen bij latexallergie vaak nog kruisallergiën om de hoek kijken.
Al met al heb ik besloten dat ik daar echt niet op zit te wachten en toch maar voor een koudschuimmatras ga.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.