Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama2

mama2

25-04-2014 om 11:23

Last van het daglicht

Al een paar dagen heb ik last van het daglicht. Ik krijg er geen hoofdpijn van, maar moet vreselijk knijpen en tranen ervan. In mijn rechteroog zijn enkele aders gesprongen waar ik verder geen hier van ondervind, maar wel geen gezicht is omdat 1 hoek rood is. Zou dat verband met elkaar kunnen hebben? Ook heb ik een vit D tekort (38nmol, grens is 80, ideaal 125. Zal dat er eventueel ook mee te maken kunnen hebben?

Uiteraard heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt, helaas pas volgende week...het is vreselijk irritant dus wellicht herkend iemand het?

Katniss

Katniss

25-04-2014 om 11:41

Hooikoorts?

Ik heb van de week ook twee dagen met rode ogen rondgelopen en het was moeilijk om ze open te houden. Ik heb er maar een tweede hooikoortsmiddeltje bij gehaald, want mijn normale pilletjes konden niet tegen die pollen op.
Brengt het even verlichting als je spoelt met water?

Mijntje

Mijntje

25-04-2014 om 12:58

zonnebril

Even een zonnebril op. Het kan ook een oogontsteking zijn. Idd wel even na laten kijken bij je huisarts.
Spoelen zou ik met natriumchloride doen (zoutoplossing), lijkt me hygienischer. Kan je halen bij de apotheek, misschien geeft dat verlichting. Je kan daar ook een bakje kopen (of borrelglaasje gebruiken) om te spoelen.
Wat vervelend met dit zonnnige weer! Hoop dat het gauw over gaat.

amk

amk

25-04-2014 om 13:04

Mijntje

een zout oplossing is niet hygienscher dan slechts water. Beiden moet je wel maken van gekookt water en met schone materialen.
Dan kun je ze 24 uur afgesloten laten staan en gebruiken.

Een zout oplossing moet je wel zo maken dat het ongeveer 4 gram zout per liter bevat dat is het zout gehalte dat je lichaam ongeveer heeft.

Mijntje

Mijntje

25-04-2014 om 13:11

amk

Ok. Gekookt water (en natuurlijk goed laten afkoelen) is natuurlijk wel veel goedkoper. Met een borrelglaasje spoelen. Als het een
infectie is kan het ook wat verlichting geven.

Wie weet is het al over voordat de afspraak is.

Tigress

Tigress

27-04-2014 om 13:16

Fotofobie

Klinkt als angst voor foto's maar is een synoniem voor lichtgevoeligheid of liever, overgevoeligheid.

Kijk eens op deze link: http://overogen.nl/oogproblemen/fotofobie/

Gesprongen haarvat

Vroeger ook eens gehad; halve oog bloeddoorlopend. Duurde een week en best irritant maar niet pijnlijk. Rode oog werd daarna geel. Toen maar naar dokter gegaan of het een ontsteking betrof vanwege de gele kleur, maar dit was niet het geval. Het geel kwam van de afweersysteem en de gele bloedlichaampjes. Ik droeg wel een zonnebril. Toen het oog geel werd, heb ik wel een keer gespoeld maar daar niet veel baat bij gehad. Ik heb mijn oog wel veel rust gegeven en ging wat vroeger naar bed.
Bij mij was het geen vitamine tekort.

mama2

mama2

28-04-2014 om 09:01

Dank allemaal! Hooikoort heb ik niet dus daar zal het niets mee te maken hebben. Misschien toch de medicatie voor vit D....dank je voor de link Tigress! Het is inderdaad ook met TL verlichting, eigenlijk alle felle verlichting. Nog steeds geen last van de rode ooghoek (die zit er helaas nog steeds). Meestal voel je wel die gesprongen aders, maar nu niets. Het spoelen heb ik gedaan, maar qua gevoelligheid geeft dat geen verlichting....gelukkig is het bewolkt nu en heb ik minder last, maar zelfs nu loop ik buiten met een zonnebril, omdat ik anders me een ongans knijp....hopelijk is het niets en ben ik er snel weer vanaf zeg!

Jip

Jip

28-04-2014 om 09:36

Droge ogen

Heel herkenbaar voor mij, ik liep ook altijd met een zonnebril. Na jaren kwam ik er achter dat ik droge ogen had. Dat klinkt onlogisch omdat je ogen juist gaan tranen maar was dus wel het geval. Na enkele onderzoeken bij de oogarts heb ik nu meerdere malen per dag een ooggel en dat helpt.

Flanagan

hoe kom jij aan gele bloedlichaampjes?

Bloed bevat o.a. rode bloedcellen (erytrocyten), witte bloedcellen (leucocyten) en rode bloedplaatjes (trombocyten). IJzer is gebonden aan de rode bloedcellen.

Ik vond het wel leuk!!

Hier ook man en kind dat daar regelmatig last van heeft.

Urslau, (ot)

Ik ben een speciaal soort, nee grapje. Het waren ook de witte bloedcellen, maar mijn oog zag zo geel.

amk

amk

28-04-2014 om 23:26

hooikoorts

is een allergie en allergien hebben de nare gewoonte zich te ontwikkelen. Het kan dus prima wel hooikoorts zijn alleen nog niet officieel vastgesteld. Er zijn veel symptomen bij hooikoorts en je hoeft ze niet allemaal te hebben, zelf ben ik alleen benauwd en vermoeid, geen loopneus, niezen of tranende ogen. Ook pas sinds een paar jaar.

tekort bij hooikoorts

Kan je bij een vit D tekort niet gewoon aan de vit D-druppels ipv aan de medicijnen? En elke dag even in de zon als het kan.

Je klachten kunnen passen in een pollenallergie, de symptomen kunnen nogal verschillen en niet goed opgepakt door de huisarts. De mijne geloofde niet zo in allergieën. Ik werd er namelijk heel vermoeid door en dat was toen niet 1 van de symptomen. Mijn toenmalig vriendje was allergisch, had anti-histamine in huis en die heb ik eens geprobeerd en alle klachten verdwenen. Nu is het ook zo dat bij hooikoorts, je niet snel naar buiten wilt en daarmee een vit D-tekort ook goed verklaarbaar is.

mama2

mama2

29-04-2014 om 10:24

Vit D en 1e uitslag

Helaas Judith-t is mijn waarde zo laag dat ik niet zonder de medicatie nu kan om het op te krikken om over een poosje weer normaal te kunnen functioneren helaas....

Bij de huisarts geweest. Niets duid op een allergie, maar het lijkt alsof er iets in mijn hoornvlies zit.....over 2 uurtjes moet ik bij de oogarts zijn. Het verklaard dan dus wel het niet tegen daglicht kunnen vanwege de eventuele beschadiging.....ben benieuwd...de oogarts hadden we nog niet in het rijtje staan dit jaar....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.