Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sukran

Sukran

15-12-2014 om 08:59

Laserbehandeling parodontitis succes

Even een post met een positief bericht. Geen reclame, kan ook niet want ik woon niet eens in Nederland maar omdat ik er zelf zo lang over gedaan heb om de knoop door te hakken, wellicht heeft iemand iets aan dit bericht. Ik heb al jaren last van parodontitis met alle bijbehorende klachten: bloedend tandvlees, gevoelige tanden, geen kou kunnen verdragen aan m'n gebit en uiteindelijk zelfs het bot zo aangetast dat de tanden en kiezen los in m'n kaak kwamen te zitten en een goede kies getrokken moest worden. Heel onhandig hierbij, is dat ik heel erg bang voor de tandarts ben dus iedere behandeling was een verzoeking.
M'n tandarts stelde vorig jaar de zgn. LANAP behandeling voor, laserbehandeling en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Voor het eerst sinds jaren (20+!) geen enkel probleem, nul. Kan met koud water spoelen, geen tandpasta voor gevoelige tanden meer, geen pijn, en geen bloedend tandvlees meer en die eindeloze ontstekingen weg, geen vieze smaak meer bij het wakker worden. Paar weken geleden moest ik terug voor schoonmaken en voor het eerst kon dit zonder verdoving, en met de waterstraal, voorheen niet te doen.
De behandeling zelf duurt lang (4 uur voor de hele mond), het is duur en wordt hier niet vergoed door de verzekering. Daarnaast is de nasleep nogal gedoe met aangepast eten (vloeibaar, puree, etc) maar het is voor mij de redding van m'n gebit geweest. Over een maand of 4 worden er weer foto's gemaakt en de verwachting is dat het bot weer aan het terug groeien is en ik merk nu al dat m'n tanden en kiezen een stuk minder los staan.
Nogmaals, ik post dit om een goede ervaring te delen, het is niet als reclame o.i.d. bedoeld. Weet eigenlijk niet eens zeker of het in Nederland ook al veel wordt gedaan. Als je googled kom je uiteraard vele verschillende meningen tegen maar voor mij is het DE oplossing gebleken voor een probleem waar voorheen geen oplossing voor was.

SC

SC

15-05-2020 om 19:03

Laserbehandeling parodontitis succes - Waar?

Waar heb je de behandeling laten uitvoeren? Ik ben al een tijdje op zoek naar een parodontoloog die deze techniek (LANAP) uitvoert, maar kan er geen vinden.

Merkte je na de behandeling een verschil in je tandvlees, bv. dat een tand meer blootgesteld is dan voorheen?

En heb je neveneffecten ondervonden, nu er verschillende jaren na de behandeling zijn gepasseerd?

Ja waar?

Wil ook wel weten. En zeker als bot weer kan aangroeien!

Bosbes

Bosbes

16-05-2020 om 19:16

5,5 jaar later...

SC en Elledoris, het is spannend of de persoon nog meeleest na vijfeneenhalf jaar...!

Ohw 🙈

Hahaha dat had ik even gemist! Dank Bosbes 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.