Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

akkemarie

akkemarie

17-04-2020 om 08:59

Kroon verdwenen, corona, kosten?

Op de dag waarop de tandartsen ook hun deuren moesten sluiten beet ik op een druivenpit en ging mijn kroon loszitten. Tandarts gebeld maar dit viel niet onder spoed en er kon niets aan gedaan worden. Nu is met Pasen de kroon helemaal er uit gevallen. Ik zit nu met een kostenpost van ongeveer 700 euro want ik moet een nieuwe kroon. Terwijl anders de oude kroon weer vastgemaakt had kunnen worden. Echt enorm balen want 700 euro is gewoon 70 uur werken. Ik twijfel of ik hier nog met de tandarts over ga praten. Wat adviseren jullie?

Angela67

Angela67

17-04-2020 om 09:07

helaas dit is pech voor jullie beiden

wat zou je dan willen zeggen tegen die tandarts: sorry maar ik wil dat je minder geld rekent voor de nieuwe kroon? Die tandarts heeft ook veel minder inkomsten dus waarom zou hij/zij jouw corona schade moeten betalen?
gr Angela

Pirata

Pirata

17-04-2020 om 09:08

Verzekering

Eerst de kosten afwachten. Misschien kan de verzekering iets betekenen.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 09:34

akkemarie

Natuurlijk over praten met de tandarts. De kies/tand is al in vorm geboord dus niet alle verrichtingen moeten opnieuw. Er is vast wel wat te regelen.

Waarom nieuwe kroon?

Ben je je kroon kwijtgeraakt of heb je hem ergens liggen? Dan kan hij t.z.t. waarschijnlijk gewoon teruggeplaatst worden.

skik

akkemarie

akkemarie

17-04-2020 om 11:14

Kroon

Heeft de weg door het maagdarmkanaal gevonden en tandarts wil niet terugplaatsen.

Het aparte is dat de aannemer hier is, hij vertelde net onder de koffie dat 2 weken geleden hij een loszittende kroon had die geplakt is door een tandarts ( ging meer over hoe dat nu ging. Maar wel ontzettend toevallig. En dat kennelijk tandartsen verschillend omgaan met wel geen spoed

Wil niet of kan niet?

De kroon is nog goed en past nog? Maar de tandarts wil hem niet terugplaatsen?
Het verhaal van die aannemer heb je verder niets aan. Spoed of geen spoed indicatie, dat is de mening van een arts. Jij moet met jouw tandarts tot een oplossing komen.

akkemarie

akkemarie

17-04-2020 om 12:22

Wil niet

En de kosten gaan verdeeld worden. Inmiddels afgesproken.

Mooie oplossing.

Fijn dat het samen is opgelost, altijd vervelend, hoge onverwachte onkosten.

tandartsassistente

tandartsassistente

17-04-2020 om 19:30

@akkemarie

Raar verhaal.
Fijn dat jij nu denkt een deal te hebben met een onklantvriendelijke tandarts.

Uitgepoepte kronen kunnen, mits niet beschadigd en het element nog intact, tegen een tarief van nog geen € 24,- (R74) worden vastgezet.

Mogelijk is de kroon losgekomen wegens cariës. Dan zou je zo wie zo een nieuwe kroon nodig hebben gehad.
Bij een kroon van nog geen 2 jaar oud zou dat niet mogen. Sterker nog dan heb je garantie. De kroon is dan niet goed gemaakt/geplaats.

Ik heb de laatste tijd wel ergere verhalen gehoord dan een loszittende kroon waarvoor een patiënt niet welkom was.

Mensen die wekenlang rond hebben gelopen met kiespijn en hun tandarts doodleuk zegt dat het geen spoed is: geen ongeluk/geen nabloeding (die je kunt krijgen na een extractie, maar er wordt niet geëxtraheerd!)

tandartsassistente

tandartsassistente

17-04-2020 om 19:56

@akkemarie

correctie: mits NIET beschadigd

Zeetakje

Zeetakje

17-04-2020 om 20:23

Weekenddienst

Ik krijg de kriebels van dit soort praktijken. Je kan een kroon toch niet weken- of zelfs maandenlang los laten zitten? Met een beetje pech komt er vuil tussen en dan ben je verder van huis. Probeert de tandarts op deze manier zijn inkomensverlies te compenseren of zo?

Misschien niet heel netjes, maar kan je van het weekend de dienstdoende weekenddienst niet bellen? Dat je kroon eruit gevallen is en dat je erg veel last hebt? Moet je natuurlijk niet zeggen dat je eigen tandarts het niet wil doen en ik zou ook de weg die die kroon heeft afgelegd voor de zekerheid even voor mezelf houden. Het is niet de eerste weg die ik zou bewandelen, maar als het me 300 euro zou schelen zou ik het wel overwegen denk ik.

Wel misschien thuis ff door de alcohol slingeren of er een poosje in laten liggen? De kroon dan hè, jij niet.

Ik mocht van de week trouwens met weinig pijn, maar met een zeurderige kies dezelfde ochtend nog langskomen. Bleek een heel klein stukje vulling afgebroken te zijn. Nieuw vullinkje erin en klaar, met de complimenten van de tandarts dat ik gebeld had. Als ik wekenlang zo was blijven lopen, was er mogelijk meer schade geweest.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2020 om 21:24

Zeetakje

Zeker waar, kan ik helaas van meepraten.

Triva

Triva

17-04-2020 om 21:33

bijzonder

Dat je twee keer het woord 'kroon' in je titel wist te krijgen

Corona is het Latijnse woord voor kroon of krans.

akkemarie

akkemarie

17-04-2020 om 21:50

Tandarts

Triva, lol.

Weekenddienst: nee. Kan niet eens, ik heb zowel morgen als zondag zelf allemaal diensten ( gezondheidszorg). Ik heb ook geen pijn.

Cariës geloof ik niet, ik was net eind februari voor controle geweest.

De kroon was volgens mij 4 jaar oud. Uiteraard heeft de kroon uitgebreid in alcohol mogen dobberen. Ik neem hem zeker wel mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.