Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Korstje in neus

Een tijd getwijfeld of ik dit hier zou plaatsen, maar heb toch even een tip nodig. Ik heb nu ongeveer een maand een korstje in mijn linkerneusgat, een keer (denk ik) gestoten of toch gepulkt met een nagel, i.i.g. het was een bloedneus. Maar nu wordt ik iedere ochtend wakker met een heel aanwezig korstje in mijn neus (van die bloedneus) en als ik praat of mijn gezicht beweeg, dan voel ik hem (en ik ga ook zitten voelen of ik hem voel) Ik mag-wil er van mezelf niet aanzitten, maar of ik het nu 5 minuten volhou of een uur, op een gegeven moment heb ik er tóch aan gepulkt, en hop, korstje zit los (kan ik wegsnuiten) en ik heb een bloedneus. Dit stopt heel snel en de rest van de dag kan ik eraf blijven (want dan voel je niets meer zitten) tot de ochtend erop, dan begint het hele circus weer opnieuw. Ik heb al een keer geprobeerd 's nachts te gaan slapen met een beetje vaseline in mijn neus gat te smeren (in de hoop dat het korstje zacht zou zijn) en dat klopt, er komt in de ochtend een zacht korstje (uiteraard kan ik het niet laten dit even te voelen) maar dan snuit je die echt zo los, zonder eraan te zitten.

Nou ja, m.a.w. heeft er iemand nog een tip, als het zo doorgaat zit dat korstje er volgend jaar nog :-0   

Ja, dat heb ik ook wel eens, meestal gaat het vanzelf wel een keer weg, maar ik heb altijd het idee dat het iets eczeem-achtigs is. 

Wel eens gehoord dat Affusine creme helpt, en dat had ik nog liggen voor de krentenbaard van zoon. Sindsdien smeer ik dat erop (met een wattenstaafje) en heb ik het idee dat het sneller weg gaat.

Insmeren met een beetje vaseline (met wattenstaafje). Dat maakt korstje weer zacht, dus minder irriterend.

Oeps, zie nu dat je dat al gedaan hebt ..... Anders even de huisarts vragen. Gewoon even bellen.

Ik heb precies hetzelfde...al maanden!

ik ook! En inderdaad t lijkt mij ook iets van exceem of zo?  Ik doe er Fucidin op en daarna paar dagen  vaseline. Maar afblijven is zooo moeilijk. Daarna wordt t steeds een hard doorzichtig stukje vel wat zeer doet als ik het eraf haal maar dan bloedt t niet?  

als je vaseline erop gedaan hebt en t is zacht, bloedt t dan nog? Want dan laat t vanzelf los, wie weet even paar dagen proberen? 

Ja dan gaat het weer bloeden, wat snel stopt, maar iedere ochtend weer zo'n aanwezig kriebelend/trekkend korstje. Het is me wel eens gelukt er een halve (!) dag vanaf te blijven...en dan toch, zit ik er weer aan (echt zoo moeilijk om niet aan dat kriebelende/trekkende ding te zitten) gekmakend, en daarna baal ik weer van mezelf

Tav

Tav

09-02-2021 om 11:57

Bij de apotheek kun je een ding kopen waarvan ik helaas de naam vergeten ben. Het is een plastic ding met een tuit, waar je een schepje zout en lauwwarrm water in doet. Dan hang je voorvover boven de wasbak en laat het van je ene neusgat naar het anderee eruit stromen, dan andersom. Tot slot kun je nog zachtjes snuiten. Probleem opgelost. Het komt door droogte, dus met crème los je dat niet op.

Tav schreef op 09-02-2021 om 11:57:

Bij de apotheek kun je een ding kopen waarvan ik helaas de naam vergeten ben. Het is een plastic ding met een tuit, waar je een schepje zout en lauwwarrm water in doet. Dan hang je voorvover boven de wasbak en laat het van je ene neusgat naar het anderee eruit stromen, dan andersom. Tot slot kun je nog zachtjes snuiten. Probleem opgelost. Het komt door droogte, dus met crème los je dat niet op.

Ik heb dit ding totaal niet onder de knie gekregen. Ik spoel mijn neus met zo’n fles voor poffertjesbeslag. Vind ik veel gemakkelijk. En kost maar een paar euro.

ik smeer er nu calendula op, dat helpt goed!

ja dat wondje moet dicht, dan is er ook geen korstje meer, want andere neusgat, daar is niets mee aan de hand. Ik heb dat ding van Tav nu ook, mijn vriend had er eentje liggen, ga ik dan ook maar even proberen, maar aangezien er niets met mijn andere neusgat is, weet ik niet of dat de oplossing is, maar proberen kan altijd dus dat ga ik dan maar even een paar dagen doen. Calendula, daar ga ik ook even naar op zoek, volgens mij heb ik dat nog liggen en anders binnenkort even halen bij de drogist

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.