Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Knie

Wie herkent het volgende: ik heb aan de zij/achterkant van mijn knie enorm veel pijn. Aan de knie is niks te zien. Ik heb niks raars/anders dan anders gedaan, maar kreeg in de loop van gisteren zomaar opeens uit het niets steeds meer pijn. Vannacht wakker gelegen omdat er geen houding te vinden was waarbij ik niet verging van de pijn, ondanks maximale dosis paracetamol. En vanmorgen kon ik bijna niet meer op mijn been staan. Ook nu blijft de pijn aanhouden en kan ik nauwelijks lopen. Aan de knie zie je nog altijd niets.
Ik heb de huisartsenpost gebeld maar die zeggen: Dit is niet spoedeisend, ga morgen maar naar je eigen dokter. En neem er tegen de pijn nog maar wat Ibuprofen bij. Dat doe ik inmiddels maar veel verschil maakt het niet. Ik voel me verder loom van slaapgebrek en de pillen (denk ik) maar niet ziekig ofzo.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Los van heel vervelend is het ook nog eens ontzettend onpraktisch, want ik kan niks meer (niet lopen, fietsen, autorijden enz) en dat midden in de schoolvakantie... #$@!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gokje

Ik vermoed een verrekte knieband. Wat je in ieder geval kan doen is een drukverband aanleggen, je knie/been omhoog leggen met een kussen onder je knie, ook vannacht. Eventueel koelen met een kompres. Dit alles zal je knie in ieder geval niet schaden. En rust nemen, nu doe je dat vanzelf al als je zoveel pijn hebt. Ook jezelf ondersteunen met een stok zodat je de knie niet overbelast.
Een verrekte knieband kan je al krijgen door een flinke misstap of van het dweilen op je knieën. De dokter komt misschien morgen met iets heel anders, ben benieuwd. Als er vocht in je knie komt en je kan hem niet meer belasten kan er zelfs een spier gescheurd zijn.Sterkte!

mar

mar

05-05-2013 om 21:59

Cyste

een Bakerse cyste zou ook nog kunnen, zeker gezien het feit dat er niets gebeurd is. Maar, ik denk dat de huisarts maar het verlossende woord moet geven.

Gerdina

Gerdina

06-05-2013 om 09:51

Lyme

Bij een vriend van ons hetzelfde verhaal. Bleek Lyme te zijn. Ik hoop voor je dat het dat niet is, maar het leek me wel goed om het te weten.

Jippox

Jippox

06-05-2013 om 10:11 Topicstarter

Huisarts

Volgens de huisarts is het 'gewoon' een verrekte pees. Blijkbaar kun je dat ook ongemerkt oplopen. Ik weet het niet, ik vind dat toch raar, zoiets moet je toch merken?
Maar goed, ik krijg nu diclofenac, en mag de knie 'op geleide van de pijn' belasten. En verder wat oefeningen doen ter versterking van de bovenbeenspieren. Als het over een week niets minder is, moet ik terugkomen. ZUCHT. Ik word oud, denk ik...
Gerdina: Van lyme weet ik wel dat het gewrichtsklachten kan geven, maar ook in maar 1 gewricht? En hoe zijn ze erachter gekomen dat het lyme was dan?

Lou

Lou

06-05-2013 om 10:25

Kraakbeen

Je hebt er waarschijnlijk niets aan maar toch: mijn dochter had vergelijkbare klachten en dat bleek een ontstekingsreactie te zijn in het kraakbeen achter de knieschijf. De huisarts kon testen of dit zo was, ik weet niet of hij dat bij jou ook heeft gedaan anders zou je daar nog naar kunnen vragen. Het was wel een pijnlijk testje trouwens. Voor de behandeling maakt het niet uit, die is hetzelfde: veel rust, pijnstillers, bovenbeenspierversterking en knie rustig aan steeds iets meer belasten, stoppen als het pijn doet. Ik hoop dat je dit niet hebt hoor, want het heeft maanden geduurd.

Gerdina

Gerdina

06-05-2013 om 20:20

Jippox

Blijkbaar was het voor de huisarts al snel een optie. Maar het kan zijn dat hij wel een dikke knie had, doordat er vocht in zat, dat weet ik niet zeker meer. Vervolgens heeft hij een bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dat hij inderdaad Lyme had.
Ik hoop dat het snel beter gaat. Ik heb trouwens pas in bed mijn knie een beetje verdraaid in bed, doordat ik me omdraaide en mijn voet bleef liggen, zeg maar. Daar heb ik ook wel even last van gehad, maar niet zo erg als jij nu. Mischien heb je zoiets in je slaap gedaan?

Jippox

Jippox

06-05-2013 om 20:25 Topicstarter

Gerdina

Ja wie weet wat ik allemaal uitspook 's nachts Maar het is echt verrekte pijnlijk. De diclofenac helpt geen zier, ben er maar weer paracetamol bij gaan slikken. Ik kan nauwelijks lopen en er is geen houding te vinden waarbij het even niet pijn doet.
Ik blijf er een beetje een raar gevoel bij houden, bij de diagnose. Hoe kan je nu zo vreselijk veel last krijgen zonder dat je ook maar iets gemerkt heb van een verkeerde beweging ofzo... Maar goed, we wachten het maar even een paar dagen af. Gelukkig kan mijn man vrij veel thuis zijn nu, want het valt niet mee om de boel een beetje draaiende te houden hier.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-05-2013 om 21:58

Lyme = ontsteking

Ik denk niet dat het bij jou Lyme is, dat kan wel in één gewricht maar is dan echt een ontsteking.
Onze zoon had vorig jaar Lyme in zijn knie. Dat begon met een acute overbelasting, waar we dus 'gewoon' rust bij voorschreven (we zijn niet eens naar de arts geweest, we wisten wat er gebeurd was). Maar na 2 weken werd het alleen maar erger, en dik en rood en echt pijnlijk. De HA dacht toen aan trombose... Hij werd uiteindelijk acuut opgenomen in het ZH met een flinke ontsteking, en pas na 10 dagen en een kijkoperatie en heel specifieke kweek wisten ze dat het Lyme was en kreeg hij eindelijk de goede AB. Nu gelukkig nergens meer last van, maar ze kunnen niet aantonen dat het echt weg is.
Marjoleine

Tarte Tatin

Tarte Tatin

06-05-2013 om 22:10

Jippox

Ik heb sinds half maart een zere knie. Uit het niets. Ik ben niet gevallen, heb dat ding niet verdraaid en kan me niet herinneren dat er iets ingeschoten is oid. Gewoon pijn. In eerste instantie dacht de huisarts aan een slijmbeursontsteking, maar later dacht de huisarts aan de meniscus. Ik ben doorgestuurd naar de orthopeed en krijg volgende week een mri. Ik kan wel lopen, maar mijn knie niet buigen en geen kracht zetten (traplopen gaat niet zonder pijn). Ik vrees het ook: we worden oud . Sterkte, het is een nare pijn.

Mijn gokje was doet goed.

Heeft de assistente geen verband rond de knie aangelegd? Dat kan echt helpen voor de pijn. Andere tips had ik al geschreven en de huisarts komt met dezelfde. En ja, je kan maar zo een pees verrekken. Een draai of misstap die je niet eens meer weet kan wat later deze pijnklachten geven. Je hebt een "voetbalknie" zonder te voetballen. Zo kan je ook een "tennisarm" hebben zonder te tennissen. Sterkte en maar hopen dat het snel beter gaat met de pijn.

Gerdina

Gerdina

07-05-2013 om 13:19

Marjoleine

Dat is eigenlijk precies het verhal van onze vriend, hij heeft helaas diverse kuren nodig gehad, maar nu lijkt hij er toch vanaf te zijn.
En Jippox sterkte, ik hoop dat je snel weer een beetje uit de voeten kunt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.