Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

26-12-2013 om 12:20

Knakkende heupgewrichten

Zijn knakkende gewrichten slecht voor je botstelsel? Heeft iemand een idee waar dat knakken vandaan komt en waarom het soms erger is dan anders?
Ik merk de laatste tijd dat mijn heupbotten steeds meer knakken, ook als ik gewoon de trap op loop oid. Is dit een vorm van slijtage of moet je juist spieren trainen om ze beter op hun plek te houden. Moet ik ermee naar de dokter?

Kan meestal geen kwaad

Meestal komen knakkende gewrichten door veroudering, de gelei-achtige substantie die tussen je gewrichten zit neemt af waardoor je gaat knakken. Als je doorlopend hard knakt of als het pijn doet is het verstandig om naar de dokter te gaan.

Mijn knieën knakken al sinds kindertijd. Op balletles was ik niet de enige, bij de eerste grand plié klonk er geknak als een mitrailleurschot. Mijn dochter (17) haar voeten knakken, het zit in haar middenvoetsbeentjes geloof ik. Zij kan nooit stiekum langssluipen op blote voeten, ik hoor haar altijd. Dat soort dingen kan allemaal geen kwaad. Ik heb soms een knakkende knie of heup bij het traplopen, maar dat verdwijnt ook wel weer na verloop van tijd, lijkt me ook geen probleem.

skik

Brianna F

Brianna F

29-12-2013 om 10:09

verschillend

Mijn dochter knakt haar rug zelf, als het haar erg dwars gaat zitten, moet ze even knakken. De meningen zijn verdeeld, de ene therapeut zegt dat het geen kwaad kan, de andere zegt dat je gewrichten er sneller van slijten.

Marieke

Marieke

30-12-2013 om 11:52

Bedankt

Ik ben gerustgesteld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.