Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-04-2013 om 22:28
Mijn zoon heeft een aantal allergieën, waarschijnlijk is hij ook allergisch voor honden. Nu heeft hij ergens gelogeerd waar een hond was. Hij heeft er best last van. Zijn slaapzak en zijn kleding zitten onder de hondenharen. Kan ik dat er met wassen uitkrijgen? En moet het dan extra heet gewassen worden? Of moet ik er iets anders mee doen?
Bedankt alvast voor de eventuele tips!
30-04-2013 om 09:46
Niet de haren
maar de huidschilfers zorgen voor de allergie. Wat betreft haren:
Neem een klevende kledingroller en rol zo stukje bij beetje de boel schoon; sterk klevend breed plakband kan uiteraard ook. Zo pak je ook al schilfers mee.
Het wassen hoeft niet perse op hoge temperatuur, het zijn dode huidschilfers, maar kun je altijd op 60 graden doen voor een keer.
Mijn ervaring is dat in wasmachine en droger er nog wel het een en ander aan haar afkomt. Daarna kun je nog eens met de kledingroller aan de slag als je dat nodig lijkt.
Meestal geeft de betreffende kleding dan geen last meer, maar ik weet niet in hoeverre je zoon allergisch is natuurlijk.
Even apart wassen lijkt me ook helpen, zodat het niet meer in andere kleding kan komen.
30-04-2013 om 10:24
Kledingschuier
Ik heb vanwege mijn hond, die 2x per jaar in een gruwelijke rui komt, een kledingschuier gekocht, geen borstel maar rood fluweel. En ik moet bekennen dat dat opmerkelijk goed werkt!
01-05-2013 om 23:53
Bedankt!
Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels zowel een plakrol als een schuier in huis en het lijkt prima te werken. Super!