Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tonny

Tonny

30-12-2016 om 10:48

klaagdraadje griep&verkoudheid

Hendrik Groen vond een tafel uit waar niet geklaagd mocht worden - en ik open hier een draadje om juist even lekker tegen elkaar te zaniken over de griepgolf, slepende verkoudheden en de kerstvakantie die elk jaar weer geregeld wordt verstoord door dat soort ongein.

Ik heb al weken een irrirant oor. Nasleep van een verkoudheid met keelpijn die ik ook aan de buitenkant kon voelen, om het beeldend te vertellen. Oor vorige week uit laten spuiten, met effect, maar nu nog steeds een dof suizend gevoel. Zal wel een binnenoorontsteking zijn, dus neusspray gehaald. Moet per dosering acht uur tussen zitten, volgens de bijsluiter. Nou, het helpt nog niks. En dan zit ik op mn werk vlak naast de voordeur met blower. Dus steeds een fijne variatie winterlucht en droge warmte.

Dochter appt net ook over gruwelijke keel- en hoofdpijn en treurt om het jaarwisselingsfeest dat in het water dreigt te vallen.
Zoon appt over stikverkouden en spugende kindertjes.

Pfff.

Suze

Suze

30-12-2016 om 11:00

ik doe mee!

Oh heerlijk even klagen. Laatst was ik ziek, oververmoeid. En tegelijkertijd was het hele gezin om de beurt, ziek van de buikgriep met overgeven. Een wonder dat ik zelf niet ben gaan overgeven.

En nu om de beurt ziek van de ernstige verkoudheid. Keelpijn, oorpijn, prikkende en tranende ogen, niezen en snotteren. Ik zit er j midden in. Waardeloos. Ook even wat oorpijn, maar dat zette gelukkig niet door.

Geduld en uitzieken....

Sally MacLennane

Sally MacLennane

30-12-2016 om 11:21

Ik zeur zachtjes mee

Zachtjes, omdat de verkoudheid nog niet ontwrichtend is en ik er vorig jaar veel beroerder aan toe was door een griep (die dankzij de griepprik nog niet zo heftig en langdurig was als bij anderen, maar er toch in hakte). Omdat kind er nog beroerder aan toe was draaide ik op voor huishouden, hond en boodschappen. Het rotvirus bleef enkele weken hangen en we zijn nog weken van slag geweest.

Dit jaar valt het nog mee dan. Geprikkel in ogen, keel en luchtpijn, een vage pijn hier en daar, het ene moment niets en het andere moment een niessalvo met een snottsunami of een irritant prikkelhoestje. Niet erg genoeg om in bed te kruipen (gelukkig) maar leuk is anders.

Maar echt hard klagen wil ik niet want ik zie om me heen de één na de ander heftig uitvallen met vette koorts of geknield voor het porseleinen altaar. Ik functioneer tenminste nog wat.

Ik wens alle zieken beterschap!

Beterschap voor de zieken!

Ik heb 13/14 jaar geleden een keer flink de griep gehad en verder sla ik alle griepgolven over.
In het voorjaar hoest, snotter en huil ik wat, waarschijnlijk hooikoorts, en dat was het wel.

Maar goed, laat ik de goden niet verzoeken....

bieb63

bieb63

30-12-2016 om 22:22

idem Wil

Los van af en toe wat verkoudheidsongemakken (waarvan ik overigens ook denk dat ik inmiddels immuun ben voor de meeste virussen), sla ik de griep ook al minstens 35 jaar over. En ja (of nee), niet de goden verzoeken.......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.