Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manja

Manja

14-11-2018 om 19:57

Keelpijn door stof/rooklucht

Mijn zoon is sinds een week of 10 begonnen met werk waarbij hij in de pauzes vaak in de rook zit en ook zijn werk is soms wat stoffig en hij had zeer schone longen

Sinds twee weken heeft hij keelpijn maar net daarvoor had hij ook een dag of twee koorts was ook extreem moe maar is na 2 dagen weer gaan werken. Sindsdien dus die keelpijn, kan echt heel erg veel pijn geven maar het kan ook weer zomaar weg gaan. DIt weekend was het eigenlijk weer weg en nu is het er weer. Zijn collega denkt dat het inderdaad wennen is. Naar de huisarts gaan is echt een probleem met inplannen nu en omdat het dit weekend weer overging hebben we nog geen afspraak gemaakt.

Tips wellicht?

Pirata

Pirata

14-11-2018 om 21:09

hoe kan dat?

"waarbij hij in de pauzes vaak in de rook zit"? Hoe kan dat? Wat is dat voor een rook? Er mag niet gerookt worden toch in kantines etc.?

Manja

Manja

14-11-2018 om 22:25

Welkom

in de wereld van bouwvakkers en aanverwanten.

Vogel

Vogel

15-11-2018 om 19:11

Nee

Geen tips, behalve toch tijd maken om naar de huisarts te gaan zodat die uit kan zoeken wat het is: irritatie door ‘vieze’ werkomgeving of echt ziek.

Manja

Manja

15-11-2018 om 19:27

lastig

Het is echt op en af, vandaag geen stoffig werk en nergens last van. Vorige week had hij zoveel pijn bij praten. Nu weer geen last. Ja we gaan naar de huisarts binnenkort maar het is lastig als hij dan nergens last van heeft

Bij stoffig werk.

Draagt hij dan geen mond-neuskap?

juf Ank

juf Ank

19-11-2018 om 13:49

je hebt

nog niet verteld om wat voor rook het gaat?

Alison

Alison

19-11-2018 om 22:17

Recht hebben is één

Uiteraard heb je recht op een gezonde werkomgeving waar collega's niet roken en waar geen irriterende stoffen gebruikt worden en als dat dan toch moet dat er dan goede beschermingsmaterialen zijn. Maar ja, ga dat eens vertellen tegen je collega's en/of werkgever. Zeker als je net begint en nog jong bent is dat heel lastig.
Dan kun je het beter bij jezelf zoeken: wil ik hier werken ook al gaat het misschien ten koste van mijn gezondheid of krijg ik last van bijvoorbeeld keelpijn? Wat kan ik doen om zo min mogelijk last er van te hebben? Kan ik in de pauze, als iedereen zit te roken, gaan wandelen? (ik noem maar wat hé)
Het is ook een kans om veel te leren over voor jezelf op komen, over hoe je met andere mensen omgaat die er andere normen op na houden.
Praktisch gezien kan ik eigenlijk alleen maar bedenken dat veel drinken zou kunnen helpen. En ijsjes eten

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-11-2018 om 00:16

Hij heeft toevallig

geen ziekte van Pfeiffer? Wat je schrijft over koorts en keelpijn zou in die richting kunnen wijzen.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.