Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nien

Nien

19-02-2015 om 09:42

Keelpijn

Ik word elke ochtend wakker met ontzettende keelpijn. Daarna heb ik de hele dag een pijnlijke keel. Met veel drinken en dropjes probeer ik de boel soepel te houden maar het wordt niet beter, eerder slechter. Volgende week ga ik de huisarts maar eens met een bezoekje vereren maar misschien heeft hier al iemand een idee? Waarom heb ik zo'n keelpijn? Waarschijnlijk slaap ik met mijn mond open en droogt de boel uit maar daar krijg je toch niet zo'n keelpijn van? En wat doe ik er aan? Ik kan slecht mijn mond dichtplakken
Ik hoest niet, heb geen maagzuurklachten, slaap prima op een heerlijk kussen. Dat kussen wissel ik soms om voor een ander maar ik heb geen verschil gemerkt.

marie

marie

19-02-2015 om 10:29

toch snurken en/of 'hangende huig"

Misschien kun je van jezelf een geluidsopname maken om te zien of je ook erg snurkt? Of laten maken door je evt. partner?

Zelf heb ik wel eens last van een "hangende huig". Dan is mijn huig een beetje opgezet en die hangt dan achter op mijn tong. Dat irriteert en ga ik "keelschrapen" en daar krijg ik rauwe keel van en dat irriteert mijn huig dan weer en dan is het circeltje weer rond.
Ik gebruik dan Trachitol-zuigtabletjes en dat helpt heel goed, veel beter dan dropjes.

Maar ik zou eerst controleren of je toch niet snurkt.

Carla

Carla

19-02-2015 om 11:12

Hier ook veel keelpijn door droogte. Ik slaap door behoorlijk wat allergieen met mijn mond open.
Ik moet soms echt mijn mond bevochtigen met wat water omdat ik anders niet kan slikken.
Het laatste jaar is het erger geworden. Heel diep van binnen vraag ik me af of de overgang van invloed kan zijn. Als de slijmvliezen van de vagina droger worden, waarom die in mijn mond dan niet was mijn theorie.

Nien

Nien

21-02-2015 om 00:37

Snurken

Ik slaap alleen dus ik neem ook maar aan dat ik niet snurk. Denk dat ik eens kijk voor app op mijn mobiel om het op te nemen.
Ik heb wel eens een verstopte neus door hooikoorts maar ik geloof niet dat ik daardoor met een open mond slaap. Maar het zou kunnen. Ik ga eens neusdruppels gebruiken voordat ik ga slapen.
Ik ben pas 45 dus ik denk niet dat de overgang speelt maar dat zou natuurlijk toch kunnen. Maar dan doe je er ook niet veel aan. Al ga ik wel weer aan de teunisbloemoliecapsules maar dat is meer vanwege mijn droge huid. Daar helpt dat heel goed tegen. Is wel een kwestie van volhouden.
Dank voor het meedenken

Carla

Carla

21-02-2015 om 11:29

Wanneer

Wanneer denk jij dat de overgang begint dan?
Dat is bij iedereen wel verschillend inderdaad, maar het voortraject is veel langer en duurt jaren.
Ik begon bv met 43 met nachtelijk zweten, periode die wat verandering gaf. Andere vriendinnen van me met 39 jaar en weer andere vriendinnen dachten nergens last van te hebben totdat ik dingen opsomde die zij als normaal zagen en die toch bij de overgang hoorden. Het is niet zo dat alleen hevige opvliegers en het uitblijven van menstruatie bij de overgang hoort.

Ik snurk ook tot mijn spijt, door die verstopte neus, zelfs met neusdruppels snurk ik. (slaap ook alleen)
Sterkte en als je het niet vertrouwt of het houdt lang aan: altijd even naar de huisarts.

Nien

Nien

24-02-2015 om 19:06

Overgang

De periode waarin dingen veranderen kan inderdaad lang zijn maar ik las ergens dat de laatste menstruatie rond het 55e jaar te verwachten is. Nu zal ik die ook niet opmerken omdat ik al heel lang mijn Diane 35 zonder stopweek neem. En ja, ik ken het verhaal mbt de Diane.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde dat ik geen andere verschijnselen heb. Integendeel, ik heb me in geen jaren zo goed gevoeld
Nu heb ik een kou en nog meer keelpijn. Ik ga pas naar de huisarts als ik beter ben en er nog/weer last van heb want nu gooit de huisarts natuurlijk alles op de kou terwijl ik er al maanden last van heb.

Barvaux

Barvaux

24-02-2015 om 19:16

Nou Nien

Trek daar maar vijf jaar vanaf: http://www.vrouwenovergang.nl/overg_lich/fasen.php

Nien

Nien

24-02-2015 om 20:57

Van keelpijn naar de overgang

Dus dan heb ik nog maar 5 jaar te gaan Ow nee, nog maar 4 want ik word over 3 maanden 46. Maar ik heb meteen de zelftest gedaan en ik scoor 0 punten. Maar ik ben ook heftig verliefd, dat beïnvloedt de score behoorlijk vermoed ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.