Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

paprika

paprika

11-11-2013 om 17:36

keelontsteking - kan dat langer dan een week duren?

Goede bekende heeft al anderhalve week een stevige keelontsteking met koorts. Is al driemaal bij de huisarts geweest, aan de tweede (andere) antibiotica bezig maar het heeft nog geen noemenswaard effect. Wat moet je met zoiets?

citroen

citroen

11-11-2013 om 18:23

hier ook

dochter en ik sinds vorige week zondag. Hoest me een ongeluk, lijkt soms of er wat gaat loskomen maar dat schiet niet op, keel is als schuurpapier, benauwd, hoofdpijn van het hoesten, verhoging gehad en heel erg moe. Goeie keelontsteking kan wel even duren hoor. Antibiotica werkt met ongeveer 48 uur op zn sterkst, dus als je dan nog geen verbetering merkt... Ik probeer het uit te zieken, ga wel gewoon werken en probeer heel vroeg te gaan slapen. Verder paracetamol en veel drinken, zuigen op snoepjes om de doorbloeding in de keel goed te krijgen (maakt niet uit op wat voor snoepjes je zuigt)

Jessica O

Jessica O

11-11-2013 om 18:26

yep

Ook gehad, bleek uiteindelijk pfeiffer te zijn. 3 weken fikse ontsteking gehad.

Paprika

Paprika

11-11-2013 om 19:27

Bloedprikken

Gebeurt morgen. Wellicht toch pfeiffer. De antibiotica leverden fikse uitlag op en zijn gestopt. Hm, dan heeft dochter vast ook pfeiffer ( gehad). Het gaat namelijk om haar vriendje.

Paprika

Paprika

13-11-2013 om 09:09

Idd

Accute pfeiffer. Kan nog wat erger worden, zei de dokter. Pff, naar. Zeker nu de masterscriptie bijna ingeleverd moet zijn, dat wordt even helemaal niks. Eerst uitzieken.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

13-11-2013 om 10:11

Hier ook vorige zomer. Enorme keelontsteking waar ik echt heel ziek van ben geweest. AB sloeg niet aan,ik kreeg er inderdaad ook uitslag van, en dat was al een signaal om bloed te prikken. Keelontstekking heeft zeker 2 weken geduurd. Bleek trouwens inderdaad pfeiffer te zijn. Ben d'r ruim een half jaar ziek van geweest (wel deels doorgewerkt in opbouw, maar twas echt pappen en nathouden, ik kon niet eens 3 min. verderop naar een winkel fietsen). Rust houden is dus echt het devies!! Goed luisteren naar je lichaam. En ja kan goed dat je dochter het gehad heeft, bij ons heeft waarschijnlijk het hele gezin gehad (waarvan het bij mij en dochter bewezen is, de andere twee hebben we niet laten testen). Wel heel snel de uitslag trouwens. Bij mij duurde dat een week.

Sneeuwitje

Citroen

Citroen

13-11-2013 om 11:22

ach

wat vervelend is dat en wat een timing he... Beterschap voor de zieke.

Paprika

Paprika

13-11-2013 om 12:17

Nou zeker, die timing

Echt waardeloos. Hij is nu maar naar zijn ouders gegaan, was al anderhalve week ziek thuis in zijn eentje en had daar helemaal genoeg van. Weet niet zeker of mijn dochter het al gehad heeft, hoop maar van wel.

Ah ja, ziek zijn is altijd naar en komt nooit gelegen.

Jessica O

Jessica O

13-11-2013 om 15:19

drinken

Veel drinken (water, thee) pfeiffer heeft met afvalstoffen te maken. Je nieren goed aan het werk houden. Beslist géén alcohol. En verder goed naar je lichaam luisteren, veel slapen is niet erg.
Als hij zijn amandelen nog heeft kan hij daar ook nog last mee krijgen.
Dat is tenminste wat mijn huisarts vertelde.

paprika

paprika

30-12-2013 om 16:31

langdurig...

Nou, hij is nog steeds niet aan het werk, veel te moe. Vervelend hoor. Ik geloof dat dochter de dans ontspringt, die is wel moe, maar dat is ze anders ook geregeld, ze eist wat veel van zichzelf.

Hombre

Hombre

08-01-2014 om 14:49

Jawel

Een paar jaar terug ook een paar weken ziek van geweest. Toen ik eindelijk antibiotica kreeg van de huisarts was het binnen een dag nagenoeg over.

Je hebt virale en bacteriele keelontstekingen, alleen tegen de laatste werken antibiotica. Mijn 'echte' keelontstekingaanvallen (flink ziek met koorts) blijken eigenlijk altijd bacterieel te zijn, d.w.z. AB werken perfect.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.