Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kan dit wijzen op kalium tekort? Zie topic

Hoi,

Gisterenavond sinds na het eten (normale maaltijd) heb ik al last van een licht gevoel, draaiierigheid, lichte hartkloppingen en soms het gevoel alsof m'n benen en armen tintelen.

Vandaag ook gewoon normaal gegeten, maar het gevoel gaat gewoon niet weg.
Kan dit duiden op een kalium tekort? Wat kan ik nog doen, aangezien ik gewoon een normaal eetpatroon heb?

Hoor het graag.

Anca

Anca

09-11-2019 om 19:51

Hyperventilatie?

Bel de hap even als je het niet vertrouwt.

Ik heb een tijdje chronische hyperventilatie gehad, dat gaf ook deze klachten (en ik was niet buiten adem). In een zakje ademen zou de klachten vrij snel moeten verminderen.

Chrizztoffel

Chrizztoffel

09-11-2019 om 20:07 Topicstarter

Thanks

Even in een zakje geademd. Het is nu inderdaad minder.
Echt irritant. Had een idee voor een blogje nav een gebeurtenis van vandaag, zat echt volop te trillen achter de pc dat er ook niet echt wat nuttigs uit kwam.

Ik kijk het ff een uurtje aan. Mocht het straks nog zo erg zijn ga ik idd de HAP ff bellen.

Thanks.

PS: Excuses voor m'n msn-taalgebruik, voel me nog wel steeds slapjes.

Pirata

Pirata

09-11-2019 om 20:10

Huisarts

Ja, huisarts, en als het te erg is de HAP.
Het kan van alles zijn, misschien bloed laten prikken voor je zelf allerlei supplementen gaat slikken.

Tensy

Tensy

09-11-2019 om 21:58

Ook

Grappig dat je dit schrijft want ik heb t ook en bijna een week. Geen koorts of opgezette klieren maar bijna flauw vallen en heel slap. N soort koorstloze griep? Ben ook naar de huisarts geweest, huisartsenpost toen t heel heftig werd, zelfs op de eerste hulp aan de monitor, en toen twee dagen later weer naar de huisartsenpost. Heel eng, voel me heel naar. Nu ietsje beter maar heb regelmatig weer een terugval in klachten. Als t erger wordt moet ik terug komen zeggen ze, maar door een snauwende beledigende arts durf ik niet meer.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.

Flavia

Flavia

10-11-2019 om 08:04

kans nihil

Een echt kaliumtekort komt vrijwel nooit voor. Het kan ontstaan na hevig braken, ernstige diarree of door het gebruik van plaspillen. Bij een kaliumtekort is het gebruik van producten rijk aan kalium een prima oplossing. Eventueel kan een supplement met kalium uitkomst bieden. Het is belangrijk om het gebruik hiervan alleen te starten in overleg met een arts.

https://www.antoniusziekenhuis.nl/sites/default/files/dieetadvies_bij_een_kaliumtekort.pdf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.