Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

molly

molly

20-06-2015 om 15:23

kalknagel

Ik heb sinds dit voorjaar last van een kalknagel. Ongeveer 1/3 van de nagel is over de hele lengte aangetast. Ik heb Nailner gebruikt, soms denk ik dat het helpt, dan groeit het een stuk uit maar even later is het toch ook weer terug. Nu heb ik gegoogled en daar word ik niet vrolijk van.
Niks van die smeerseltjes lijkt te helpen. Is dat ook jullie ervaring? En als er 1 helpt, welke is dat?
Er zijn pillen maar die zijn heftig en je moet je bloed laten controleren vanwege mogelijke beschadiging lever en het is maar de vraag of die helpen. Iemand hier ervaring mee?
En als ik nou niks doe. Gaat het dan over? Nee, he? Wat gebeurt er dan?


zucht...

het houdt niet op, niet vanzelf.
En als je er van alles aan doet, blijft het nog steeds tobben. Dat is mijn treurige ervaring.

Ik loop nu anderhalf jaar bij de pedicure, ze slijpt alle nagels keurig af, ik heb er daardoor geen last van maar het ziet er niet uit. Eén voet had eerst drie/vier kalknagels en nu vijf De andere voet is helemaal netjes dus ik kan op één gympie en één teenslipper de zomer door.

Zonder gekheid, het is vreselijk irritant, je gebruikt trouw een bepaald middel, ziet wat verbetering, maar dan weer terugval en dan pak je maar weer wat anders.

Als de andere voet op een kwaaie dag ook begint, toch maar pillen denk ik.

Ik vrees dat ik op een dag, als mijn einde daar is, met tien kalknagels in de kist beland. Somber he. Sorry.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-06-2015 om 16:58

soms blijft er 1 goed

Loop al 12 jaar met 9 kalknagels en 1 gewone. Gelukkig zijn de nagels niet erg vervormd, dus met nagellak vind ik het net te doen. Ik geloof (en hoop) dat ik meer dan de gemiddelde Nederlander geobsedeerd ben door teennagels...

Yeti

Yeti

20-06-2015 om 17:42

Medicijnen

Ik heb een paar jaar geleden medicijnen gekregen van de huisarts. In totaal heb 9 maanden geslikt. Wel elke 2 of 3 maanden bloed laten afnemen om de leverfunctie (dacht ik) te testen, daar schijnt het medicijn effect op te kunnen hebben.

Lever bleef goed, en nu ben ik er alweer jaren vanaf.

Noet

Noet

20-06-2015 om 22:27

pedicure en pillen

aren allerlei middeltjes geprobeerd, en nu dan toch aan de pillen. 10 zeer ernstig aangedane teennagels. Pedicure houd het een beetje netjes zodat ermet een mooi lakje weinig opvalt.

molly

molly

21-06-2015 om 09:47

Hmm, ik word niet heel erg vrolijk van alles. Ik heb gelukkig maar 1 teen. Ik denk dat ik nu voor de zomer mijn teennagels vrolijk ga lakken en dan in het najaar nog een poging ga wagen met een ander merk spul. Mocht het snel erger worden, dan ga ik toch maar voor de pillen. Bij Yeti heeft het ten slotte geholpen.

Rick

Rick

21-06-2015 om 10:17

voorjaa

Je bent er in het voorjaar mee begonnen en vandaag wordt het zomer. Je moet het echt een paar maanden doen voor je resultaat ziet.

molly

molly

21-06-2015 om 10:37

rick, vraagje

Bij mij was t uitgegroeid tot halverwege maar het zakt nu weer naar beneden tot bijna onderaan. Dat kan er gewoon bijhoren?

Noet

Noet

21-06-2015 om 10:49

het moet helemaal uitgegroeid zijn, dan pas kun je stoppen met welk middeltje dan ook.

Angela67

Angela67

21-06-2015 om 10:52

molly

molly

21-06-2015 om 11:17

smeren

Ik ben niet gestopt met smeren, integendeel, ik smeer nog steeds 2 x per dag, terwijl ik al een tijdje in de fase zit dat ik 1 x zou mogen smeren. Dus jullie zeggen, ondanks dat het weer meer is, gewoon doorgaan want het kan een flinke tijd duren?
Angela, die draadjes zag ik ook maar ik had andere vragen.

Rick

Rick

21-06-2015 om 19:21

Nailner

Ik gebruik Nailner. Hoe lang duurt het voordat mijn nagels er weer goed uitzien?

Zichtbaar resultaat binnen enkele weken
Het positieve effect van Nailner is meestal binnen enkele weken zichtbaar. De schimmelinfectie is binnen ongeveer twaalf weken vaak verdwenen. Hierdoor nemen de verkleuring en schilfering af en ziet de nagel er veel beter uit.

Volledig herstel vraagt tijd
Volledig visueel herstel van de nagel vraagt tijd. Er moet een gezonde nagel groeien om de aangetaste nagel te vervangen. Hoeveel tijd hiervoor nodig is hangt af van het formaat van de nagel en het stadium van infectie. Een beginnende kalknagel herstelt sneller dan een kalknagel in een gevorderd stadium. Bij een teennagel kan dit tot twaalf maanden duren.

pfff die antikalknagelreclames en hun beloften

komt allemaal helemaal niks van terecht.

Hier zag nagel grote teen er op gegeven moment veelbelovend uit, leek netjes terug te groeien, maar nu is het weer terug bij af.

Niki73

Niki73

10-08-2015 om 12:23

Bromvlieg

Ik zag hetzelfde bij mijn vriend. Volgens mij moet je nog MAANDEN nabehandelen nadat je nagel er weer mooi uitziet.

molly

molly

10-08-2015 om 12:46

en hier

Mijn nailner was op, het leek steeds weg te zijn maar kwam dan toch weer terug, ben dus met een ander middeltje begonnen, mycosan. Dat leek beter te helpen. Dwz het werd minder en leek niet terug te komen. Maar toen gingen we op vakantie en wilde ik toch met een open schoen/slipper lopen. Kortom, mijn kalnagel zit nu verborgen onder een laag nagellak, ik kan niet zeggen hoe het er nu bijstaat en als het weer dichte schoenen weer wordt, dan ga ik weer met mycosan verder. Misschien gebeurt er wel iets wonderbaarlijks onder die nagellak.

GS

GS

10-08-2015 om 12:54

schoenen

Kan het liggen aan je schoenen? Doordat je op je oude schoenen blijft doorlopen, word je opnieuw geïnfecteerd?

'oude' schoenen

Sja daar zit wat in, ik gebruik mijn schoenen vaak jaren. Heb ze in het begin wel keurig ingepoederd, maar ja dat houd je lastig vol en met sandalen/slippers is het helemaal geen doen. Ook loop ik eigenlijk graag op blote voeten, dat kan met goed fatsoen nu al jaren niet meer, ik doe dan maar van die kleine sokjes aan. Dichte schoenen is in de zomer veel te zweterig en warm - en daar wordt het ook weer erger van.

Molly, dat ga ik ook doen. Nagellak. Tot het herfst wordt. En dan zal ik alles nauwkeurig poederen en smeren, tweemaal per dag.

Zou er ooit een kalknagelloze zomer komen???

molly

molly

10-08-2015 om 13:05

Bromvlieg

Dat klinkt heel erg als mij. Ik loop veel op blote voeten in huis. Maar mijn huisgenoten kijken maar de andere kant op als ze het niet willen zien. Het gaat ons vast deze herfst lukken. Volgend jaar lopen we met stralende kalkloze nagels.

Noet

Noet

10-08-2015 om 14:00

nu beginnen

dan raad ik jullie aan om nu al te beginnen want een kalknagelbehandeling van nagels die al behoorlijk zijn aangedaan duurt wel een maand of 9 tot 12.

Huisarts en ik verwachten dat ik minimaal 9 maanden pillen zal moeten slikken. Ik ben er nu 4 opweg en ik zie wel verbetering maar nog niet bij alle nagels, dat komt ook omdat ze zo langzaam groeien.

Behalve de pillen smeer ik ook met daktarin nagellak en dan daarover heen de gewone lak. dat vervang ik dan 2 keer per week.

En blijven strooien en poederen in je schoenen, je sokken op 60 graden wassen anders blijf je jezelf besmetten.

Wikke

Wikke

10-08-2015 om 15:32

nagellak

Nagellak sluit de boel af, evenals gelnagels. Daaronder broeien de schimmels fijn verder.
Sokken moet je meen ik op minstens 80 graden wassen om de schimmels te doden.
Badmat zou ik uit de badkamer verwijderen, is ook een bron van schimmels.

De enige kuur, die wel belastend is voor het lichaam, maar dat wordt gecontroleerd als het goed is, is de kuur die Noet beschrijft.

Jamie

Jamie

10-08-2015 om 20:22

80 graden

Elke maand een keer in alle schoenen, sloffen, sportschoenen e.d. een beetje daktarinpoeder® strooien (of een andere poeder waar miconazolnitraat in zit). Dit is om de schimmelsporen te doden. Deze sporen zitten natuurlijk ook in de sokken. Sporen gaan pas dood bij 80° C, te warm om sokken in te wassen. Bij het wassen op normale temperatuur spoelen de huid/nagelschilfers uit de sokken en daarmee verdwijnen ook de schimmelsporen. Alleen in hele dikke sokken voor de zekerheid wat poeder doen (of niet meer dragen…).

http://homepages.onsnet.nu/~tibboel/nfn/schimmelnagels.html

En als je panty's draagt?

Wat dan, elke dag nieuwe??

Noet

Noet

10-08-2015 om 22:48

bromvlieg

panties kun je gewoon wassen en dan poederen.

oke, we zullen er weer serieus tegenaan.

Ik zal langs de apotheek en reminders in mijn telefoon zetten dat alle schoenen geregeld gedaan moeten worden.

Ik ben nu anderhalf jaar bij de pedicure, eerst had ik vier schimmelnagels aan de ene voet, nu vijf

Maar die schimmel heb ik nu al met ups en downs tien jaar. Andere voet is al die jaren door schoon gebleven. Rara hoe kan dat.

en ik blijf kwaad op de misleidende reclame!

dat wel!

molly

molly

27-09-2015 om 14:34

klein beetje

Ik begin een heel klein beetje hoop te krijgen. Mijn nagel kwam best goed onder de nagellak vandaan. Per 1 september weer met die rommel begonnen. Het is nog niet over maar het aangetaste deel wordt steeds smaller. Ik begin bijna een klein beetje hoop te krijgen. Probeer het wel te onderdrukken.
En ja, die misleidende reclames, krijg er ook kriebels van.

Kalkje

Kalkje

27-09-2015 om 17:59

ook, en heel rigoureus

Hoi Molly,
Ik ben begin deze zomer nogal rigoureus te werk gegaan. Mijn grote teen was aangedaan, ook met een streep die helemaal naar het begin van de nagelriem liep.
Ik heb zeer kort afgeknipt en met een scherpe schaar ook hele lapjes nagel weggehaald bovenop. En ook nog veel veilen, dus het werd een dunne en korte nagel.
Daarna heb ik (vast heel slecht) chloor op een wc-papiertje gedaan en die plek (en alles daar omheen) flink ingesmeerd met chloor. Een paar keer deze zomer het herhaald, behalve toen ik 4 weken op vakantie was (toen zat er nagellak overheen, later half afgebladderd…).
Ik heb het nu weer af en toe herhaald en het is prachtig: ongeveer eenderde vanaf de onderkant is helemaal weer goed. Daarna is er een beetje een klein reliëf en daarboven is het wat rommeliger maar ook niet echt meer schimmelachtig.
Ik heb goede hoop dat het helemaal goedkomt. Want in de zalfjes geloof ik inmiddels niet meer.

molly

molly

14-11-2015 om 09:48

pillen

Ik heb deze week pillen gehaald bij de huisarts. Ik had inmiddels 3 flesjes leeggesmeerd. Het was er bijna uit en ineens pats, boem, de hele nagel weer aangetast. Kijken of die helpen. Over 3 maanden zou het weg moeten zijn als ik tot de 80% gelukkigen behoor. En dan moet ik nog tot de zoveel procent gelukkigen behoren bij wie het niet terugkeert.

molly

molly

19-11-2015 om 23:28

hoe het gaat

Ik ben nu bijna een week bezig met de pillen. Ik was de eerste 2 dagen niet lekker, volgens mij kwam dat van de pillen. Ik heb nu nergens meer last van. De schilferige plekken op de onderkant van mijn voet en de gebarsten hiel zijn aan het wegtrekken. Volgens de dokter werden die ook veroorzaakt door de voetschimmel. Wel heel fijn want die plekken waren ook een van de oorzaken dat ik niet in het openbaar op blote voeten verscheen. Van de nagel kan ik nog niets zeggen want dat is nog te pril. Ik ben al heel blij met dit resultaat.

molly

molly

08-02-2016 om 09:48

update

En weer een update. Vandaag de laatste pil genomen. De nagel is flink aan het uitgroeien en ook de overige problemen zijn weggebleven. Ik hoop dat dit allemaal zo blijft. Ik durf in ieder geval weer in het openbaar te verschijnen met blote voeten en ook 1 van de kinderen merkte op dat ze weer naar mijn voet durfde te kijken. Dat is fijn.

Noet

Noet

08-02-2016 om 09:55

6 maanden

ik heb die medicatie ruim 7 maanden geslikt en nu zijn mijn nagels nu schoon voor het eerst in 10 jaar of zo.

Ook de schilvers onder mijn voeten zijn weg nu.
En nu maar eens zien hoe lang dit zo blijft.

Ik heb wel al mijn sokken vervangen (nou was dat ook wel nodig want ze waren ook gewoon versleten)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.