Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

27-02-2014 om 20:46

Kaaskopje,

Wat bijzonder om je te zien... Ik had een hele andere voorstelling van je. Ik vind het nog steeds een heftig verhaal.
Bellefleur


Tigress

Tigress

01-03-2014 om 15:27

Ik wens...

Na al jullie misére (hoe gaat het met Roefel) wens ik jullie veel gezondheid en voorspoed toe. Mag nu wel eens!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2014 om 15:45

Tigress

Met Roefel gaat het naar omstandigheden goed. Hij zit sinds gister in de WIA, omdat werken niet meer ging. Vanaf volgende week gaat hij wel vrijwilligerswerk doen. Zonder zware verplichtingen en in eigen tempo. Hij heeft daar zin in. Het is ook dicht bij huis. Daardoor blijft er genoeg tijd over om even te slapen (echt noodzakelijk).

Tranen in de ogen

Ik heb het ook net bekeken en had tranen in mijn ogen. Vorige week donderdag viel mijn dochter plotseling flauw, zakte helemaal weg. Daarvoor had ze een operatie gehad, ze was misselijk, duizelig benauwd. En ineens: weg. Wat een paniek bij mij! Ik dacht echt dat ik haar kwijt was. Gelukkig is het daarna allemaal goed gekomen, maar toen ik je filmpje zag schoten de tranen me in de ogen. Heftig hoor.

Tsjor

Ook gekeken.

Wat een angstige periode hebben jullie doorgemaakt. Als ouder begrijp je ook die angst zonder het zo extreem te hebben meegemaakt. De film maakte veel indruk.

Ely

Ely

01-03-2014 om 19:47

Ook gekeken

Wat stoer dat je over je schaduw bent heengesprongen en hebt meegedaan. Ontzettend heftig verhaal, zo'n nachtmerrie.
En ook ik vind je dochter mooi en haar naam ook . Enne ik had je juist precies zó voorgesteld. Grappig dan weer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-03-2014 om 19:56

Ook gekeken

Ik vond het mooi en aangrijpend om te zien. Wat een verschrikkelijke toestand moet dat geweest zijn voor jullie.

En ook ik had me je precies zo voorgesteld. Alleen je tongval had ik suf genoeg niet verwacht, de halve familie van mijn man woont ook in die hoek en ik had me totaal niet gerealiseerd dat jij dezelfde tongval had. Zo hoor ik jou nooit praten in mijn hoofd...

Mooie naam heeft je dochter inderdaad.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2014 om 02:25

Wat een fijne reacties

Ik zag er best tegenop om zo in de belangstelling te staan Het gekke van zo'n situatie als met mijn dochter is dat je het ondergaat, je maakt er deel vanuit. Pas later dringt pas echt door hoe kantjeboord het is geweest. Door jullie reacties besef ik weer wat een rare tijd die periode is geweest en dan later ook nog eens in verband met mijzelf en nog even later in verband met mijn man. Waanzinnig zo in een jaar! Maar het is allemaal helemaal of redelijk op zijn pootjes gekomen en daar ben ik elke dag dankbaar voor.

Even uit nieuwsgierigheid... hoe is mijn tongval dan? Ik heb het gevoel dat ik vrij accentloos praat, maar dat is blijkbaar niet zo. Grappig

Mijn dochter neemt jullie complimentjes over haar uiterlijk uiteraard met plezier in ontvangst. En ik ook natuurlijk!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-03-2014 om 02:30

Tsjor

Ik kan me voorstellen wat er door je heen ging toen je dochter flauwviel. Het gekke is dat ik bij mijn dochter niet besefte dat ik haar inderdaad kwijt kon raken. Lang geleden alweer is mijn man ook eens flauwgevallen en dat zag er nogal dramatisch uit en toen suiste het wel door me heen dat het helemaal fout af ging lopen. Dat was niet zo, maar dat gevoel dat de schrik en paniek je even helemaal verlamt is vreselijk.

Gaat het nu wel weer goed met je dochter?

Heftig verhaal weer

ik weet nog dat je op OOL dit verhaal vertelde en een van de weinige milten die wij op de pathologie krijgen was ook heel duidelijk van haar. Ze was toen inderdaad door het oog van de naald gekropen. Zelfs op "mijn" afdeling waren ze er van onder de indruk.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2014 om 01:50

Urslau

Dat heb je geloof ik niet eerder verteld. Was het echt zo extreem? Ik weet dat men in het ziekenhuis sowieso verbijsterd was door hoe de pfeiffer had huisgehouden, maar dat dit dus echt zo opvallend erg was (er zijn toch wel meer gescheurde milten zou je zeggen) dat dringt door jouw opmerking nog meer tot me door.

Het is een zeer zeldzaam fenomeen. En de mate waarin het gescheurd was deed menigeen verbazen kan ik mij nog herinneren. Op jaarbasis komt een gescheurde milt ook erg weinig voor. Dus ja dan wordt er snel over gesproken.

Wel apart om nu een geschikt bij een verhaal te hebben. Zowel jij als zij zien er goed uit.

geschikt moet gezicht zijn

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2014 om 13:22

Het is me wat

...

Gelukkig zit ze nu weer gezond op de bank

heel verhaal inderdaad

Ik herinner het me nog goed van hier op OO. Gisteren eindelijk kunnen kijken, mijn computertje protesteerde eerst nogal en liep vast middenin het filmpje
Goed dat jullie dit gedaan hebben en wat is het fijn dat ze inderdaad weer gezond op die bank zit!

dc

dc

04-03-2014 om 13:55

ook gekeken

Ik ben onder de indruk.

En het was leuk je in het echt te zien. Door je naam kaaskopje had ik je eigenlijk altijd blond gezien!

Ik hoop voor jullie dat de volgende keer dat een van jullie een zienenhuis van binnen zien voor iets heel onschuldigs is!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2014 om 19:17

Nou, anders ik wel

Kaaskopje heeft zuiver te maken met mijn woonplaats. En dan ben ik nog 'import' ook.

Monique D*

Monique D*

07-03-2014 om 13:30

Gezien

Dat is heftig! Alleen zou ik wel gelijk 112 hebben gebeld als de huisartsenpost erg traag actie onderneemt. Zeker als ik merk dat de toestand van mijn kind zo ernstig is dat we daarop niet kunnen wachten. Mijn ervaring is dat huisartsen (huisartsenposten) of de eerste hulp (als je jouw kind zelf naar de eerste hulp meeneemt) dit niet vaak erg serieus neemt en dan laten ze je langer wachten dan nodig is.

Ik wist niet dat dit een symptoom kan zijn van de ziekte van Pfeiffer, ik zou eerder aan een blindedarmontsteking hebben gedacht.
Goh, bijna was ze er geweest!

En ja, je bent nu ontmaskerd.. Ik had ook gedacht dat je een blondine was met een groot postuur.. het beeld is nu bijgesteld. Je bent een sympathieke vrouw en hebt een leuke dochter. Hoe gaat het nu met haar? Is het de oudste of jongste dochter?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2014 om 02:21

Monique

We hebben ervan geleerd, dat we onder dat soort omstandigheden niet meer met de huisartsenpost moeten bellen, maar gelijk met 112. Liever te snel dan te laat. Maar bij aanvang hadden wij natuurlijk niet in de gaten dat de situatie levensbedreigend was. We hebben later ook gehoord dat flauwvallende pubers bij pfeiffer niet ongewoon is. Zodra wij het gevoel kregen dat het wel erg op zijn elf en dertigst ging met die huisartsenpost, hebben we meteen 112 gebeld. Als we de huisarts hadden afgewacht had dat allemaal teveel vertraging kunnen betekenen. Uit het programma is ook niet naar voren gekomen dat die situatie speelde. Dat hebben ze er helemaal uitgelaten. Waarom weet ik niet. Het was zeker al heftig genoeg zonder die 'details', of ze wilden geen problemen met huisartsenposten... ik weet het niet. Al met al vind het ik resultaat van het programma bevredigend. Meer kun je niet verwachten. Iedereen die ons verhaal kende is toch extra onder de indruk doordat ze door het te zien beter snappen wat zich afgespeeld heeft.

Jip

Jip

11-03-2014 om 09:06

Ook gekeken

Ik kende het verhaal ook en daarom heb ik natuurlijk ook gekeken. Jeetje wat vreselijk heftig om te zien, ik zat bijna mee te huilen met jou en je dochter. Ik herinner me ook dat er nogal een toestand was met de huisartsenpost (weet niet meer precies wat) maar waarschijnlijk hebben ze er dat inderdaad bewust tussenuit gelaten omdat anders misschien daar de aandacht teveel naar zou uitgaan. Leuk jou en je dochter gezien te hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2014 om 14:04

En niet om te overdrijven

... maar dit was de light-versie van de echte gang van zaken.

Nu ben ik een bn'er, haha)

Light-versie

Inderdaad, het viel me al op dat er heel veel niet verteld werd. Waarschijnlijk een bewuste keuze? Van de programmamakers of van jullie zelf?

Oh, en hartstikke leuk om nu een gezicht te hebben bij jouw naam Kaaskopje!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2014 om 13:15

N@nny

Nee ik heb het meeste wel verteld, dus ze hebben dat er echt uitgelaten.

Ja, nu ben ik echt totaal niet meer anoniem

Mijn dochter werd afgelopen week voor het eerst door een vreemde aangesproken op haar werk. "Heb ik jou in dat programma gezien?".

Het was voor mij niet de eerste keer dat ik op tv was, maar vorige keer was in een programma van de EO. Ik denk dat er toen (nog) veel minder mensen naar de EO keken dan nu. De EO is toch wat toegankelijker voor niet of matig gelovigen geworden de laatste jaren. Bovendien was er nog geen Facebook of iets dergelijks. Ik ben toen nooit aangesproken na afloop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.