Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

01-07-2014 om 15:21

jeukende hoofdhuid

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van een jeukende hoofdhuid; het zijn geen beestjes en ik heb geen roos...

Juist veel wassen of weinig wassen; het lijkt niet uit te maken.

Charis

Charis

01-07-2014 om 15:31

Stress

Heb je de laatste tijd toevallig last van stress? Dat kan namelijk ook een oorzaak zijn.

Mijntje

Mijntje

01-07-2014 om 16:22

andere shampo

Andere shampo toch, lijkt me de enige remedie. In de vk stond anderhalve week geleden wat erover in een bijlage. Die is helaas in de oud papierbak beland voordat ik het eruit had geknipt. Misschien vind je wat op google. Je moet echt shampo met niks erin, ze hadden in ieder geval goede bij de Tuinen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-07-2014 om 21:07

Mogelijk shampoo

Mijn dochter reageert ook snel op shampoo. Ze kan beter tegen de ene dan de andere. Ik heb daar ook wel eens last van.

Jaren geleden alweer heb ik lang gesukkeld met jeukende plekken op mijn hoofd. Als ik mijn haar waste met gembershampoo van de Bodyshop dan bleef de jeuk redelijk weg en onder controle, tot die shampoo er opeens niet meer was. Griebels... Het heeft me een fortuin aan shampoo gekost voor ik weer een merk had wat de boel enigszins onder controle bracht. Tot ik het zat werd. Ik ben naar de huisarts gegaan, heb hormoonlotion gekregen en was overal vanaf. Een vorm van eczeem dus.

Schimmeltje?

HIer een bekend verschijnsel, jeuk op de hoofdhuid. Hoewel daar uiteindeijk ook wel schilfertjes bij komen. De huisarts heeft een schimmel geconstateerd die af en aan opvlamt. We hebben hier ketoconazolshampoo voor gekregen. Ik gebruik dat 1x in de week na mijn eigen shampoo en dan ben ik echt van de jeuk af.
Succes!
Sanneke*

fory

fory

01-07-2014 om 22:55

ook gehad

Jaren en jaren last van gehad. Dacht dat het aan een droge huid lag. De oplossing was shampoo voor jeukende hoofdhuid (H&S itchy scalp) en een andere schuimversteviging. Nooit meer last

Wat

Wat

02-07-2014 om 11:14

linkje

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/seborroisch-eczeem.htm

Lees hier even. Het hoeft niet perse met alle symptomen (tegelijk) te komen. Bij mij zit het bv over mijn hele hoofd en niet alleen langs de haargrens, het zit in mijn oren, niet alleen erachter, de ene keer bij een opvlamming wel schilfers, andere keer niet enz.
Haar wassen geeft verlichting, voor even.
Ik heb nu een lotion (betamethason) en een teershampo (Denorex'Rx).
Lotion richt zich meer op de jeuk, de shampoo pakt de gist (soort schimmel) zelf aan.

guera

guera

02-07-2014 om 12:51

irritatie

Meestal is de grote boosdoener SLS, de sulfaten. Die zorgen voor het schuimen en ook voor de microplastic ellende in de zee. Bijna alle shampoos hebben dit ook de zogenaamd anti allergische zoals neutral, daardoor word je op het verkeerde been gezet. Dercos van Vichy is zonder siliconen, parabenen, parfum en zonder sulfaat. Ik ben echt van de jeuk en schilfers af.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

02-07-2014 om 12:52

oh.....

ik heb ook aan handen en aan voet plekken die er uit zien als eczeem; maar ze jeuken niet. Zou dat er mee verband hebben?

Stenna

Stenna

05-07-2014 om 00:07

eczeem

Man heeft hier ook veel last van, bij perioden. Is inderdaad eczeem. Shampoo's van de huisarts hielpen niet, H&S speciaal voor jeuk, zoals iemand hierboven ook aangaf, gaat wat beter.

Stenna

Stenna

05-07-2014 om 00:12

en schuim

En poosje geen schuimversteviger gebruiken, als je dat deed. Daar krijg ik zelf in elk geval altijd jeuk van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.