Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dochter

Dochter

23-03-2015 om 22:49

'Ineens' hersenschade?


Argumenten Tine

De argumentatie als niet, dan... is hier een misleidende. Je onderzoekt alles maar constateert dat je zaken niet kunt uitsluiten die toch aan de orde kunnen zijn. Als niet, dan... kan leiden tot de misplaatste opvatting dat iets 'psychische' is, want er is geen aanwijzing gevonden voor een lichamelijke oorzaak.
En dat geeft veel misverstanden bij mensen. En kan ook gewoon onjuist zijn.

Tine

Tine

02-04-2015 om 19:05

Jongejonge

Ik hou geloof ik maar op want jij komt niet van je eigen blikrichting af AnneJ. Ik zeg helemaal niet -als niet, dan... -En ik heb het al helemaal niet over dat er geen aanwijzing is gevonden voor een lichamelijke oorzaak en dat het dan wel 'psychisch' zal zijn.
Een MRI waarop geen hersenafwijkingen zijn te zien maakt een functionele oorzaak waarschijnlijker. En functionele hersenschade is hartstikke lichamelijk maar zie je niet op een MRI maar daarvoor heb je neuropsychologisch onderzoek nodig. Als je dat wilt weten en er iets mee wil, en dat lijkt bij de vader van Dochter niet zo te zijn dus dan hoeft er verder niks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.