Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mima

Mima

14-11-2020 om 15:46

Ik heb een vraag, Bultje in de nek/hals vanaf de geboorte

Beste ouders, Ik zit met een vraag weet eigenlijk niet of ik me zorgen moet maken of eigenlijk niet. Mijn zoontje van 2 heeft al sinds zijn geboorte een bultje in zijn nek hals, Ik heb het aan de huisarts een keer gevraagd maar die wuifde het weg. Het bult is nu steeds meer zichtbaar. Mijn vraag is zijn er meer ouders dat een kindje dit heeft? Want ik ben gewoon vreselijk bang dat het iets ernstig is.

@Emma

@Emma

14-11-2020 om 17:24

Huisarts

Bedoel je dat de bult van vorm of grootte veranderd is? Daar zou ik nogmaals mee naar de huisarts gaan en erop aandringen dat er naar gekeken wordt. Als die je weer wegwuift (kan ik me niet voorstellen) kun je het voorleggen op het consultatiebureau.

Lou

Lou

15-11-2020 om 11:45

Huisarts

Ja, ga terug naar de huisarts. De eerste keer dat de huisarts het wegwuifde, wanneer was dat en wat zei hij of zij er toen over?

Als je je zorgen maakt is dat altijd een goede reden om naar de huisarts te gaan. Ga desnoods naar een andere, als dat kan en als je die eerste niet vertrouwt.

juf Ank

juf Ank

15-11-2020 om 15:17

waarschijnlijk

heeft de huisarts allang gezien dat het iets onschuldigs is. Maar als jij je zorgen maakt dan moet je een afspraak maken en het laten zien en vragen wat het is.

Mima

Mima

15-11-2020 om 15:34

Het is twee jaar geleden

Het is zo 2 jaar geleden Me zoontje was toen rond de 7 maanden heb het aangegeven dat het bultje we zit ze voelde toen en zei dat het wel met de tijd zou verdwijnen. Me zoon is nu 2 jaar en 2 maanden en het bultje zit er nog steeds. Als hij zich aanspant.. Net naast slagader in zn nek Ik heb er een foto van maar kan hem hier niet uploaden. Het bultje is wel zichtbaar voelt zacht aan en hij heeft er geen last van. Ik heb vorige week de HA weer gebeld en gevraagd of de ha er toch nog een keer naar wilt kijken. Die assistent kwam met dat het niet nodig is zorgt ook alleen maar voor spanning bij het kind en wimpelde me op een beleefde manier af. Ik ga morgen het consultatiebureau wel bellen. Hopen dat zij wel willen kijken naar het bultje want het zit er echt sinds zijn geboortje

Zonnehoed

Zonnehoed

16-11-2020 om 10:30

Andere huisarts

Als de assistent van mijn huisarts mij zou afwimpelen terwijl ik bezorgd was over mijn kind zou ik een andere huisarts zoeken.

@Emma

@Emma

16-11-2020 om 11:14

Assistente

Nee dit is niet oké van die assistente. Dat een bezoekje aan de huisarts extra stress zou opleveren voor een dreumes is echt onzin. Bedenk even of je verder wil met deze huisarts. Kind is pas 2 en er zullen nog heel veel pijntjes en bultjes komen waar jij zorgen over gaat hebben en die deze huisarts gaat wegwuiven.
Het gevaar is dat mensen gaan googelen en zelf oplossingen gaan bedenken voor iets wat heel anders kan zijn dan wat zij vinden.
Ik heb zelf meerdere malen bezorgd de huisarts gebeld of zelfs de dokterspost in het weekend, en ik mocht altijd komen. De helft van de keren was er niks bijzonders, maar dat kan alleen een arts beoordelen en zeker niet de assistente. En mensen hier op een forum ook niet Dus hup naar een arts!

Mima

Mima

16-11-2020 om 18:39

@Emma

Helemaal gelijk in.!!! Ik heb de consultatiebureau gebeld, en ze gaan mij deze week nog inplannen voor een afspraak. Zij nam mijn vraag en bezorgdheid wel heel serieus. Dus nu ff afwachten op het consultatie bureau. Hoop alleen dat het echt niks ernstig is.

Dot

Dot

16-11-2020 om 19:32

Gewoon terug

De assistente heeft hoogstwaarschijnlijk of in het dossier gekeken of gewoon met de huisarts overlegt, dus voordat de boodschapper weer de bagger over zich heen krijgt: wees dapper en zeg dat tegen de huisarts.

Waarschijnlijk is het gewoon een lymfkliertje en weet de arts dat. Ik had er 1 achter mijn oor, net een knikkertje en dat is jaren later weggegaan; bij verkoudheden voel ik het nog wat. Desalniettemin vind ik het de taak van een huisarts om iemand tenminste gerust te stellen.
Daarom gewoon online of via de telefoon een afspraak inplannen en even laten zien; zo belastend is dat nu ook weer niet.

Mima

Goed zo, fijn dat het cb je serieus neemt. Wat @Emma zegt, dit soort dingen gaat nog veel voorkomen in het leven van je kind. Voor een volgende keer, wanneer je bezorgd bent en afgewimpeld wordt (been there, done that): leer een zinnetje uit je hoofd en herhaal dat tot je je serieus genomen voelt en een antwoord (of afspraak) hebt.
Bijvoorbeeld: "ik ben bezorgd en zou graag willen dat iemand naar hem kijkt."
"Ik hoor wat u zegt, het is waarschijnlijk niks bijzonders, maar ik heb er geen goed gevoel bij". En dat natuurlijk niet bij elke snotneus, maar als je al twee jaar bezorgd bent....
Mijn zorgen zijn heus wel eens onterecht gebleken, maar ik heb toch zeker twee keer iets ernstigs herhaaldelijk onder de aandacht moeten brengen.
(voorbeeld: mijn pasgeboren dochter had verhoging en snotterde wat. We werden aanvankelijk weggestuurd met "het is niks". Ik had een nietpluisgevoel. Gegoogeld. Gevonden dat het RS kon zijn. Sterk aangedrongen op kweek. Bleek RS en toen moest ze opeens met een ambulance worden opgehaald als we niet binnen een uur in het zh konden zijn. Daar heeft ze vervolgens (erg ziek) bijna 2 weken gelegen.)

@Emma

@Emma

16-11-2020 om 22:30

Dot

"De assistente heeft hoogstwaarschijnlijk of in het dossier gekeken of gewoon met de huisarts overlegt, dus voordat de boodschapper weer de bagger over zich heen krijgt: wees dapper en zeg dat tegen de huisarts."

Als dat zo was, dan had de assistent dat wel gezegd. En nogmaals: een arts beoordeelt of het een lymfekliertje is en jij niet.

Mima, fijn dat je bij CB terecht kunt!

Mima

Mima

17-11-2020 om 08:45

@Anneque

Ja ik heb het al een keer meegemaakt en ben extra voorzichtig met mijn kinderen mijn dochter is geboren met een openbuik 13 jaar geleden. Echt een zorg kindje eenmaal uit het ziekenhuis kreeg ze nierbeken ontsteking wilde ze ook niks. Uiteindelijk gebeurde het ergste werd ze door de ambulance meegenomen en werd nierbekken ontsteking geconstateerd. Weer een maand extra in het ziekenhuis. En nu dit met mijn zoontje... En ik bel echt zelden naar de huisarts, en dat ze zo moeilijk doen om even te kijken snapte ik niet. Inmiddels heb ik gewoon nachtmerries... Ik ga zeker ook op zoek naar een andere huisarts.. Alleen vanwege de assistente want ze doet dit vaker en echt vriendelijk is ze niet.

Triva

Triva

17-11-2020 om 09:47

ik zou het

nog wel 1x bespreken met de huisarts. Het ligt dus niet aan hem, dat moet hij weten. Wat hij er mee doet moet hij zelf dan vervolgens bepalen maar wat de assistente zegt klopt echt niet.

Pyn1

Pyn1

19-11-2020 om 22:46

Laterale halscyste

Het klinkt meer als een laterale halscyste. Dat is niets ernstigs, als hij er last van krijgt kan het verwijderd worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.