Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

juf Ank

juf Ank

24-08-2020 om 18:59

ik haat mijn BH

Zijn er vrouwen die DE BH hebben gevonden?
Ik heb al zo lang dat eigenlijk geen enkele BH lekker zit. Ik wil als ik thuiskom altijd het liefst mijn BH uitgooien, zeker als het warm is. Vaak doe ik dat ook.

Maar buiten dat heb ik vaak last van mijn BH. Terugkerend probleem is dat het zo knelt onder mijn borsten. Ik heb altijd het gevoel dat het daar te strak zit, zelfs als dat niet zo is, objectief gezien.
Momenteel heb ik van die elastische BH's met losse pads erin. Die zitten dan meestal nog het meest comfortabel. Maar die pads die gaan dan altijd alle kanten op als je ze wast en zijn een ellende om weer goed erin te krijgen.

Hoe zit dat bij jou? iemand nog een leuke tip?


Misschien een stomme vraag...

.... maar heb je je weleens bij een echt goede lingeriezaak een bh aan laten meten? Dat kan echt veel schelen. Een goed passende beha zit niet vervelend.
Zelf vind ik de Diva van Hunkemöller (reclame, weet niet of dat mag eigenlijk) fijn, rond de 30 euro en in 10 kleuren verkrijgbaar.

Hou op, schei uit

Niet dat m'n bh knelt, maar juist het tegenovergestelde.

Ik heb brede borsten, maar geen dikke. Dus bij een bh met een omvang die bij m'n ribbenkast past puilt er links en rechts wat uit maar kan ik in de cup nog boodschappen meenemen. Met de onderwijdte wordt ook de cup breder, ik moet eigenlijk een onderwijdte die 15 cm breder is dan m'n ribbenkast om de juiste cupbreedte te hebben. Nou ben ik best handig met naald en draad, maar een band 15 cm innemen haalt ook het hele model uit de bh.

Ik schipper dus maar ergens tussenin maar het blijft behelpen.

skik

Guera

Guera

24-08-2020 om 19:24

huh skik

stel je hebt 85 onder. En dat zit goed dan varieer je toch met de cupmaat. Ik kan bv 75 c goed hebben. Maar beter 80 b.
75 b weer niet.
Op laten meten inderdaad en het juiste merk zoeken.
Ik zweer bij beugelloos voorgevormd, weet niet hoe ze heten , die knellen niet

Marlies Dekkers

Ik draag niks anders meer, zit echt heerlijk n in de winkel helpen e je heel goed en vriendelijk

ElenaH

ElenaH

24-08-2020 om 19:27

Beugels

Ik draag beugel bh's en met de warmte van de laatste hittegolf was dat niet prettig. Het gaat broeien onder de beugel. Ik heb al een paar keer gehad dat de beugel vervormde, dat zitten ze helemaal niet lekker meer.

Voedingsbh's

Tegenwoordig draag ik gewoon geen bh. Een klein katoenen hemdje is genoeg.

Het prettigste zaten indertijd de voedingsbh's. Ik heb ze nog jaren 'gewoon' gedragen. Gewoon omdat ze van katoen zijn, geen beugels hadden en geen pads en goed steunden en gevormd waren.

Ik zie ze niet meer bij de HEMA helaas, maar wel bij Bonprix.

https://www.bonprix.nl/product/voedingsbh-van-biologisch-katoen-wit-gestippeld-923150/

Jaren 70

Toen liep iedereen gewoon lekker zónder bh, heerlijk😊

Wilgenkatje

Wilgenkatje

24-08-2020 om 20:42

Ach ja, de beha

(Ik herinnerde dat ik ooit, 50 jaar geleden, reuze blij was dat ik eindelijk een echte beha kreeg. Zoete nostalgie.)

Natuurlijk helpt het als vakbekwame mensen In een speciaalzaak helpen de beste beha te vinden, en toch, en toch, vaak zitten ze een dag later minder perfect dan verwacht.

Vorig jaar mocht ik na een operatie een tijdje geen beugelbeha dragen. Daar kwam ik wat te laat achter om zelf op onderzoek uit te gaan, en oudste dochter vond er een paar. Met sluiting of van die dingen die je over je hoofd aantrekt. Niet bij alle bovenkleding ziet dat er geschikt uit, maar het zit wel lekker.

Superbra in Rotterdam heeft me twee goed passende beha’s verkocht, maar Wow wat zitten die strak, vanuit de gedachte dat de band onder de cups de borsten draagt en de schouderbandjes eigenlijk van ondergeschikt belang zijn. Thuis arriveren en die dingen in een hoek mikken - ik denk dat velen dat soms doen.

Ik lees geïnteresseerd mee, ga graag weer eens iets aanschaffen wat mooi staat en lekker zit !

Teff

Teff

24-08-2020 om 20:45

Als t aan mij lag...

... dan gooide ik dat ding vandaag nog t raam uit. Thuis doe ik dat ook maar als ik moet werken vind ik t maar niks. Stom, want waarom dragen we t ding eigenlijk?

Guerra

De cups van 90A en de band van 75 zou perfect zijn voor mijn pannenkoekjes. 75C, 80B, 85A of wat dan ook is helemaal niks. Toch maar eens een cursus lingerie naaien volgen.

skik

juf Ank

juf Ank

24-08-2020 om 20:51

ik heb

ze inderdaad ook eens laten aanmeten in een lingeriezaak maar zelf die BH's bleken na een paar uur dragen toch heel erg te gaan knellen en die draag ik nu met van die omvangbandverlengers.

Lente

Lente

24-08-2020 om 21:14

Tip voor bh bij warm weer

https://www.decathlon.nl/p/sportbeha-power/_/R-p-2613?mc=8519273&c=ZWART

Gaat tot cupmaat F. Helaas voor mij te klein qua cup. Zit lekker, ook bij warm weer. Geen beugel maar wel veel ondersteuning.
Fijne stof. Kan gewoon in de wasmachine.

Nee hier ook

Ik heb t liefste geen BH aan maar idd naar buiten in t-shirt zonder....nee. Ik ben niet zwaar maar je ziet t dan wel duidelijk,zeker mijn tepels . Dan voel ik me echt niet op mn gemak,al zegt men wat maakt dat uit...nou voor mij te veel. Ik heb altijd padded BH met beugel. Er is maar 1 model wat lekker zit, v d Hema de extra soft. Ik heb ook brede borsten en die beugels zijn redelijk breed.
. In de winter met trui of vest doe ik dat wel, niet naar mn werk maar wel naar winkel of zo.
Ik zweet nu makkelijk en mn BH is dan echt dorweekt. Bleeeghhh....

Lente

Lente

24-08-2020 om 21:26

Skik

De onderwijdte 75 is bepalend. Die staat vast, als die goed gemeten is. En daarnaast wordt de cupmaat bepaald
Als de cups van 90A jou goed passen, dan bestaat er een cupmaat die aansluit bij jouw 75 onderwijdte. Je moet zeker niet de onderwijdte maat aanpassen zodat de cup past. Eerder andersom.

Natuurlijk kan het daarna per model of merk net wat anders zijn.
Voordat je een cursus naaien gaat volgen, zou ik eerst naar een goede lingeriezaak gaan. Al ga je zelf naaien, is het nog steeds handig om een model/maat te hebben die perfect past.

Yaron

Yaron

24-08-2020 om 21:31

Ik ook

Jongste dochter is inmiddels 10 jaar, maar ik heb de voedingsbeha's tot twee jaar terug gedragen. Toen was de laatste echt op. Nu Hunkemöller, zonder beugel, zit redelijk, maar niet perfect.

40er

40er

24-08-2020 om 21:39

Skik

Doen, is echt geweldig een cursus lingerie!

Voor de rest, superbra store hoor ik veel goede dingen over, juist bijzondere maten.

Zelf vind ik de bh's van saphh heel prettig

Tessa

Tessa

24-08-2020 om 21:39

Plakkers

Voor de dames die liever zonder bh lopen maar geen zin hebben in tepelkijkers, er bestaan van die plakkers voor er op. Ik zag ze in geinige modelletjes maar ook in braaf beige. Nooit zelf geprobeerd maar ik heb het vaker gezien. Dat idee doortrekkend zou je natuurlijk ook iets van tape oid wat een beetje lekker aanvoelt op de huid, kunnen gebruiken. Je zou zelfs die schuivende pads van Juf Ank zo kunnen vastzetten en het topje overslaan

Bosbes

Bosbes

24-08-2020 om 21:51

Mijn ervaring

Ik zit ook een beetje met die bh's. Ik heb toch al een grote maat en dan ben ik ook nog te dik, dat helpt niet echt mee. Deze zomer ben ik helemaal op bh's afgeknapt. Meestal heb ik ze niet meer aan, ik ben toch veel thuis nu in deze coronatijd.
Als ik toch naar mijn werk ga of met iemand afspreek van buiten het gezin, doe ik weer zo'n on-ding aan en doe er katoenen zakdoekjes in voor de onderrand. Anders krijg ik daar rare plekken sinds kort.
Bij mijn beste bh stak laatst de beugel eruit. Jemig, moet ik dat naaien denk ik. Dat mislukt meestal

Ik laat het wel altijd in een dure bh-winkel opmeten en adviseren. Vorige keer hebben ze me overgehaald ook een t-shirt-bh mee te nemen, want stel je voor dat je een paar ribbeltjes van een bh ziet of nog erger: een tepel, ieks! (zelf zit ik daar dus geheel niet mee maar ja). Het zat toch wel mooi onder dat t-shirt dus gedaan. Nu weer spijt: dunne bandjes die van mijn schouders vallen.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-08-2020 om 21:54

Gestopt

Ik ben gestopt met beugel beha's. En draag bij voorkeur "topjes", ondanks m’n grote cupmaat (75F).
Ik ben begonnen met de Zero feel van Sloggie zit erg lekker (liefst zonder de pads erin), en dat was een verademing, de naam is erg toepasselijk. Nadeel vond ik wel dat ze vrij snel (binnen een jaar, maar misschien ben ik te kritisch) wat ruimer werden waardoor ze tijdens het dragen opschoven naar boven. Maar tot die tijd waren ze geweldig. Kosten zijn rond de 30 euro.
https://www.bol.com/nl/serie/sloggi-zero-feel/9200000102187120/

Daarna bij de action een keer iets vergelijkbaars meegenomen (https://www.action.com/nl-nl/p/sensabelle-comfort-bh-/), en die zit ook helemaal prima. Kost me nog geen 3 euro, en ik voel amper dat ik het draag. Het ziet er iets minder elegant uit dan een echte beha, maar dat verschil is minimaal. En het is het me niet waard om daarvoor op draagcomfort te beknibbelen.

Maar om soms toch iets meer model te kunnen dragen (onder een jurkje met decolleté ofzo) heb ik laatst deze gekocht. Zit voor een beha ook best goed, maar aan het einde van de dag voel ik het wel wat knellen. Gelukkig niet vergelijkbaar met eerdere beha's.
https://www.bonprix.nl/product/beha-set-van-2-roodwit-944282/?pointOfSaleLongId=1&qu=944282

ben ik gek

Maar was het in de jaren 80 helemaal niet erg als je tepels zichtbaar waren als je t shirt droeg of zo.
Waarom zijn tepels opeens erg geworden en moeten we allemaal een padded BH of iets op je tepels plakken?

Bosbes

Bosbes

24-08-2020 om 22:10

eens Alkes

Ben ik met je eens Alkes, maar dat komt omdat alles in het algemeen preutser is geworden.
Ik was laatst op het strand (woon er niet dichtbij dus was een uitje van 2 dagen): heel misschien heb ik 1 paar blote borsten gezien en misschien lag ze ook nog op haar buik. Alle andere 20.000 vrouwen bedekt. Inclusief ikzelf, toegegeven. Maar het is ook wel raar als je de enige bent (plus ik schaam me voor mijn dikke buik dus draag een badpak).
Als ik in de jaren 80 en 90 op het strand was, was het echt nogal ouderwets en een uitzondering als je niet eens je borsten bloot liet.

Tijden veranderen nu eenmaal, en nu deze kant van het preutsere op. We worden oud, Alkes.

Voeden

Ik heb wel lang gevoed, maar niet zo lang.

Bosbes

Bosbes

24-08-2020 om 22:12

oh apart AnneJ!

Ik weet nu niet of ik met de 'bekende' AnneJ van doen heb, of de andere (de tijdelijke of de nieuwe). Ook bij reactie 22 weet ik dat niet zeker maar ik ben heel moe dus kan aan mij liggen

Bosbes

Bosbes

24-08-2020 om 22:14

nee maar AnneJ (of AnneJ)

AnneJ zei alleen dat ze die voedingsbh's nog lang droeg. Niet per se om nog te voeden. Gewoon: na een half jaar of na 3 jaar gestopt met het kind voeden (en dan eventueel nog een kind) en daarna die bh's door blijven dragen.
Kan prima natuurlijk

Beiden Bosbes

Er is maar 1 vergisAnneJ. De 'Ikook'.

Overigens bij beide AnneJ's de beha nog zo'n 8-10 jaar gehad na de geboorte van de laatste. Tot op de draad versleten.

Yaron

Yaron

24-08-2020 om 22:49

Sorry AnneJ, was ik

Inderdaad in het verkeerde hokje gezet. Mijn excuses.

Ha Yaron

Het is al gecorrigeerd zie ik.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-08-2020 om 23:34

Bikini

Tijdens die superwarme dagen heb ik veel in bikini gelopen of in een scuba jurkje. Dat zit toch weer net wat anders dan een beugelbh.

Overigens kan ik me bij een hemdje echt niets voorstellen. Mijn “tieten los in de kooi” vind ik zeer oncomfortabel zitten. Ik moet wel zeggen dat het draagcomfort wel scheelt per bh. Het blijft een optimum zoeken tussen omvang en cupmaat. Bij de ene bh lukt dat beter dan de andere.

Wax

Wax

24-08-2020 om 23:48

Plastic

Een bh voelt voor mij als gevangen zitten in plastic zweetstof met prikkeldraad. Ik krijg smetplekken tot en met.

Thuis gaat ie uit.

Tegenwoordig koop ik ze van bonprix. Minimizer beugelbh's en die hebben brede bandjes. Voor het eerst in mn leven hangen mn bandjes niet meer op mn ellebogen en zelfs met de hittegolf was het nog aardig te verdragen!
Vrienden zullen mn bh's en ik nooit worden; ik kan niet tegen nauwsluitend/getailleerd/strak. Maar nu is het te doen.
Prijzen heel schappelijk van €20 voor 2 of vanaf €12 oplopend.
Voor gemiddeld €16 per stuk ben ik er sinds een tijdje blij met een bh met een ander kleurtje dan wit/nude/zwart.

ElenaH

ElenaH

25-08-2020 om 06:50

Tijgeroog

Ik ga de zero feel proberen, bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.