Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tonny

Tonny

06-12-2015 om 22:43

Ik droom zoveel...

Elke morgen word ik voor mijn gevoel moe wakker van alle nachtelijke belevenissen in mijn dromen. Dromen gaan over familieleden en bekenden, geen consistent verhaal - dat zijn dromen zelden. Hoe kan ik nou ' e's rustig slapen. Mijn man droomt nooit, zegt-ie :p

neteret mut

neteret mut

06-12-2015 om 23:10

bekend

man droomt nooit, ik veel ( maar juist niet veel over familie of bekenden). Af en toe terugkerende dromen, en dan 's ochtends nog moe van het dromen. Het gaat wel met perioden, dus een tijd erg en dan weer een tijdje minder droomperioden.

Stress?

Dromen doe je elke nacht, maar ik onthoud ze veel beter als ik stress heb, of te druk ben. Want dan word ik vaker wakker, en dan herinner je je van alles.

Hoe vrediger ik slaap, hoe minder ik onthoud. Maar of je daar nou wat aan hebt?

Maar ik herken het gevoel...kan doodvermoeiend zijn....

Ingrid

Katniss

Katniss

06-12-2015 om 23:14

Stress

Ik weet haast zeker dat het met stress te maken heeft. Ik droom momenteel elke nacht vreselijk onrustig, meestal over dingen die ik moet doen en die dan helemaal mis gaan. Straks in de kerstvakantie is het weer over

Emma

Emma

06-12-2015 om 23:23

Plaats

Veel dromen betekent voor mij: luister naar jezelf en maak pas op de plaats. Pas als ik dat gedaan heb kan ik de dromen duiden en begrijpen waarom ik blijkbaar gestresst was.

Bellefleur

Bellefleur

07-12-2015 om 07:39

stress

Jouw man droomt net zoveel als jij, maar hij slaapt beter. Daarom onthoudt hij het niet. Jij slaapt licht. Dat kan stress zijn. Omdat je licht slaapt, word je moe wakker.

Injel

Injel

07-12-2015 om 08:18

overgang?

sinds ik in de overgang ben, maken mijn dromen overuren. Ze zijn kleurrijker, vermoeiender en indringender dan ooit. En vaak over lastige dingen, problemen, gedoe. Nog maar een jaar of vijf, dan ben ik er hopelijk weer vanaf

Hulpmiddelen

In een tijd van stress, sloeg dit op de kaakspier agv kaakspieren verkrampen tijdens het slapen. Na het slapen met een bitje als hulpmiddel, merkte ik dat ik beter was uitgerust en minder lang bleef malen over zorgen.
Nu slaap ik met oordopjes in ( andere reden), en ik voel hoeveel dieper ik slaap.

Wil je niet dromen, probeer je dan in een diepere slaap te brengen door met oordopjes of oogflap je af te sluiten van prikkels.

Elisabeth

Elisabeth

07-12-2015 om 11:20

Tonny

Misschien helpt het om voordat je gaat slapen, je dag door te nemen of je gevoelens die je hebt op dat moment even op te schrijven. Soms een heel verhaal, soms een zinnetje of een opmerking, wat je dwars zit, of wat je leuk vond etc. Misschien 'leegt' dat al je hoofd een beetje, waardoor je misschien vast nog wel zal dromen, maar minder heftig of met een rustiger wakker worden...Misschien helpt het

Pirata

Pirata

07-12-2015 om 11:20

hmmmm

Ik slaap al jaren uitstekend en droom hele avonturen. Mijn man slaapt altijd slecht (apneu) en weet niks van zijn dromen.
Maar wat is het probleem van dromen? Dat is juist gezond.

MamavanSenH

MamavanSenH

07-12-2015 om 11:29

Wij allebei

Wij hebben allebei van die dromen waarvan je 's ochtends wakker word en denkt: ik ben de hele nacht bezig geweest, heb helemaal niet uitgerust. Hier is het volgens mij te wijten aan overdag een hoop piekeren en een hoop onrust in het gezin wat 's nachts allemaal één grote brij word in hele onrustige dromen. Dus de truc hier is: overdag meer praten, minder piekeren, minder onrust en meer ontspanning. Dan droom ik nog steeds maar zijn het gewoon normale dromen en word ik 's ochtends gewoon met een uitgerust gevoel wakker.

Dus probeer de problemen van overdag aan te pakken en ontspanning te vinden, dan slaap je 's nachts rustiger.

Margo

Margo

07-12-2015 om 11:54

klopt wat mammavanSenH

Klopt wat mammavanSenH zegt: je slaap/waakcentrum werkt 24 uur door en de problemen van de nacht pak je overdag aan.
Veel bewegen, je rustmomenten nemen, spanning daar waar kan wegnemen en proberen oplossingen te vinden voor waar je weinig controle over hebt.

Ik lag gisteravond om 12 u in bed, om half 2 schiet ik wakker en dacht dat ik een kadootje kwijt was dat nog moest ingepakt.
Ik ren mn bed uit, vind het kadootje in een oogwenk en stond dus om half 2 dat kadootje in te pakken, want..je weet maar nooit...zucht.

Daarna nog fijne nachtmerries gehad. Onrust doet je dromen geen goed en dat is waar je een begin kunt maken om beter te gaan slapen en minder vervelende dromen te hebben. Jij wordt wakker tijdens een droom en daarom herinner je je die droom. Je man slaapt idd gewoon dieper en herinnert ze zich daarom niet.

Dromen op vakantie

Als ik op fietsvakantie ben en vooral als het een zwaar parcour is droom ik heftig en veel, tot huilen aan toe. Dus ook niet te veel bewegen!
Laatst had ik wat meer wijn op dan normaal (normaal is dat ik helemaal niets drink, nu had ik een glas op) en riep ik in mijn slaap mijn man wakker. Ik droomde dat ik inbrekers moest verjagen. Volgens mij kwam dat van de alcohol, dus ook geen slaapmutsje.

tonny

tonny

07-12-2015 om 16:03

ongetwijfeld stress

niet zozeer door drukte, dat valt reuse mee. Meer het verwerken van veranderingen denk ik. En gemis van wat ik eigenlijk nog zou willen 'hebben'.

Ik ga eens een avondwandeling proberen, en bewust proberen los te laten wat er allemaal door mijn gedachten woelt. Wie weet helpt dat. Nu nog de discipline om het echt te doen.

Nimbo

Nimbo

27-12-2015 om 12:44

ik droom

altijd extra vaak in de vakantie. Voor mijn gevoel juist een reactie op een periode met stress; als verwerking daarvan. Of omdat je lichter slaapt omdat ik vaak ook meer slaap in de vakantie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.