Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Iemand ervaring met capsaïcine (cayenne) bij migraine?

In mijn voortdurende zoektocht naar verlichting, stuitte ik op het gebruik van capsaïcine. Er zijn aanwijzingen (uit wetenschappelijk onderzoek) dat cayenne helpt bij verschillende soorten pijn, en dan wordt met name gewrichtspijn genoemd.
Nu vind ik her en der ook de opmerking (plus verhalen van patiënten) dat het kan helpen bij migraine.
Heeft iemand er hier ervaring mee? Zo ja, in welke dosering? Capsules? Spray?

NB ik heb al verschillende soorten medicatie geprobeerd, tot nu toe helpt niets. Hoge dosering magnesium ook niet.

Tyramine

Met capsaïcaine niet en met migraine gelukkig ook niet. Had vroeger overigens wel vaak hoofdpijn.
Kan te maken hebben met de hormoonhuishouding en er kunnen tekorten, zoals aan magnesium spelen. Wel een organische verbinding. Magnesium werkt trouwens samen met andere stoffen, zoals vitamine B dus combineren kan misschien uitmaken.
Wat betreft de hormonen zou je wat kunnen opzoeken over oestrogeendominantie en wat er aan te doen.
Ook kunnen stoffen als tyramine in de voeding klachten uitlokken. Krijg zelf hoofdpijn van onder andere kaas, chocolade, eieren en zuurdesem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.