Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Evert

Evert

08-03-2020 om 16:31

Iemand al getest op corona?

Een paar dagen geleden schreef hier iemand dat zij en haar gezinsleden griepverschijnselen hadden, maar niet getest mochten worden door huisarts of GGD?
Hoe is het nu met jullie? Zijn jullie getest en gaat het weer goed?

Ano

Ano

11-03-2020 om 10:24

Nee maar

De zoon van mijn beste vriendin is getest (want ziek). Woont in Frankrijk voor een jaartje studie (in de Chinatown van Parijs...). Voorlopig in huisquarantaine.
Ano

Biebel

Biebel

11-03-2020 om 11:48

Wandelmaatje

Wandelmaatje was vorige week erg ziek. Snotterig, verhoging, het hele lijstje. Huisarts, bedrijfsarts, iedereen zei dat testen en quarantaine niet nodig was.

Zondag kon hij mee in de ziekenhuis steekproef. Oh. Oeps. Toch Corona. En dat terwijl hij nu alweer aan de beterende hand is.

Bij gevolg; ik geloof het aantal besmettingen niet, omdat er niet veel getest wordt. En ik meerdere mensen ken die dezelfde verschijnselen hebben als wandelmaat, maar niet getest zijn. Omdat ze in Limburg wonen ipv Brabant. Of niet in contact zijn geweest met een besmettende patient.
Zoals iemand op Twitter zei toen indoor Brabant doorging ‘dit zijn de berichten die over 10 jaar in de documentaire gebruikt worden om aan te tonen hoe naïef we zijn...’.

vlinder72

vlinder72

11-03-2020 om 11:52

Indoor brabant

Die gaat door en een reptielenbeurs in Breda ook al. Zo raar.

Ik begrijp de mensen die daar dan naar toe gaan ook niet.

Nu even niet.

Brabant

Ik denk dat hef een fout is om de maatregelen tot Brabant te beperken. Niet omdat ik daar toevallig woon en anderen hetzelfde toewens, maar omdat ik denk dat er in de rest van het land ook al veel meer besmettingen zijn dan we weten.

Indoor Brabant

Indoor Brabant gaat wel door, maar in afgeslankte vorm. Per dagdeel worden maximaal duizend bezoekers toegelaten in de Brabanthallen in Den Bosch.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-03-2020 om 13:06

Evert

Was ik dat? Ik had vorige week een ziek kind, we wonen in een gebied met veel besmettingen (van het begin af aan) en ik kwam in verband met een ernstig zieke ouder veel op een intensive Care buiten Brabant.
We mochten niet getest worden, want "geen contact gehad met een bekende patiënt, en niet in noord-Italië geweest, dus het kan geen Corona zijn. En zolang je geen symptomen hebt ben je toch niet besmettelijk (met met symptomen moet je sowieso niet op een IC komen, maar dat had ik zelf ook wel verzonnen)".

Kind is weer beter en naar school, heeft uiteindelijk 2 dagen koorts gehad en veel gehoest. Het zou me niet verbazen als ze Corona gehad heeft.
Ouder is na 3 hele spannende weken gisteren eindelijk van de IC af, dus daar ga ik voorlopig maar niet meer naar toe.

Verder is het bijzonder om hier "in de haard" te zitten. Bij m’n zoon in de klas mag iemand 2 weken niet uit huis komen, maar niemand weet waarom. Met griepverschijnselen mag je niet naar school, maar het is lastig om die grens te trekken. Hoe vaak mag je hoesten voordat je weggestuurd wordt? (Want om met 1 keer hoesten per dag thuis te blijven is ook zo wat...) Ik merk dat de kinderen daar ook heel ongemakkelijk van worden. Maar morgen begint de proefwerkweek, dus nu alles missen is ook heel onwenselijk. Qua uitval van lesuren valt het allemaal wel mee, vandaag bij allebei helemaal niets.
Een collega van me verwijt andere collega’s naar het werk te komen "want vorige week was je nog verkouden".
En bij elk keelpijn, hoest of welk minimiem verschijnsel ga je je afvragen of je nu ook de klos bent.

Indoor Brabant

Laatste nieuws is dat het toch zonder publiek zal zijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-03-2020 om 13:21

Tijgeroog

“ Maar morgen begint de proefwerkweek, dus nu alles missen is ook heel onwenselijk.”

Dat komt ook in die documentaire over 10 jaar. Dat mensen maar blijven vasthouden aan dagelijkse probleempjes die over een paar weken volslagen futiel zullen lijken. Je weet wel, van die mensen die als het huis in brand staat perse even terug naar binnen moeten voor de foto’s.

Biebel

Biebel

11-03-2020 om 13:52

Tijgeroog

Jij was het niet, want je kind zit op een andere school - Misschien wel die waar 25% zich ziek gemeld heeft. Mijn kind is maandag naar huis gestuurd. Kwam op school, hoest (want astma en allergisch voor stof) en kon meteen omkeren.
Dus ja, voor een keer hoesten moest ze al thuis blijven. Niet welkom op ouderavond of pws avond. Schoolexamens over twee weken, ik hoop dat ze dan iets slims erop bedacht hebben zoals thuis surveillance middels FaceTime of foto’s met handtekening van ouders.

En ik probeer ook dat te zeggen ‘op de schaal van deze ziekte is dit kleinleed’ en ‘rare tijden vragen om bizarre maatregelen’ maar het verbaast me zo dat alles nog door gaat.
Zonder iedereen te testen die ziek is weet je toch niet waar we in de piek zitten.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-03-2020 om 14:21

Biebel

Het is sowieso een bizar idee dat een paar zieken in een Chinese stad waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben leiden tot een epidemie die tot bij jou in de klas reikt.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-03-2020 om 14:23

Nederland: +121 besmettingen, +1 dode

Goed nieuws,

De AH curve is weer naar beneden bijgesteld, groei is nu 61% gemiddeld.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/16d14eBfVUIBKjSULmrajmPg688WLelSnIpv_4sISDrw/edit?usp=sharing

Pluk

Pluk

11-03-2020 om 14:33

Ik

Ik denk dat ik dat was Evert. Het gaat wel prima, man nog niet fit (is nooit zo lang ziek, nu al bijna twee weken, dus dat is echt wel opvallend) en ik snotter en hoest nog en ben wat kortademig (ook dat laatste valt op). Maar goed te doen. Kinderen gaan weer naar school, die zijn klachtenvrij. Wij werden niet getest en ik wilde ze dan niet twee weken thuis houden (ja, misschien komen wij ook wel in die docu er zijn toetsen en tentamens en ik moet zeggen dat hier in de buurt ook nog geen besmettingen zijn vastgesteld, dus de scholen hier gaan echt voorlopig nog niet dicht. Denk ik... Man en ik werken op verzoek van het werk beiden thuis.

Of wij het hebben weten we niet. We worden niet getest, vallen niet in het protocol, dus wel zullen het wel nooit weten. Ik las ergens dat het virus bij zoveel geteste mensen in NL blijft hangen in de bovenste luchtwegen. Dat hebben wij ook. Maar goed, het kan zeker ook gewoon een hardnekkig griepje zijn geweest.

Biebel

Biebel

11-03-2020 om 16:20

Klap van een vlinder - voor ad

Goh Ad, ‘ Het is sowieso een bizar idee dat een paar zieken in een Chinese stad waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben leiden tot een epidemie die tot bij jou in de klas reikt.’. Dat doet me denken aan wat ooit over El Niño wind werd geschreven; als op het goede moment een vlinder een keer extra fladdert, is er een paar maanden later een El Niño.

Ofwel; de opvolging van toevalligheden, evenementen en de gevolgen van globalisering zijn ongekend. Dat was misschien vroeger ook al - maar toen wisten we het niet.

En laten we eerlijk zijn, als een paar Chinezen besluit om melamine in melkpoeder te doen, hebben wij er ook ineens last van. Of als een paar rare Amerikanen op trump stemmen (in de voorverkiezingen of de echte verkiezingen), heeft voor ons ook gevolgen.

Ook dat zullen we over 10 jaar in de docuMentaire allemaal zien. Moeten ze wel zorgen dat Andere Tijden als tv programma blijft bestaan

Arca

Arca

11-03-2020 om 22:00

Familielid

Getest in een Brabants ziekenhuis. Onbeschermd in contact geweest met patiënt. Dag later in steekproef getest: negatief. Denkt dat daarmee de kous af is. Verbijsterend vind ik dat eerlijk gezegd.

Evert

Evert

11-03-2020 om 22:14

Arca

Wat denk je dan? Dat iedereen besmet raakt? Dat hoeft toch niet. Je familielid kan wel in contact zijn geweest met een zieke, maar toch niet besmet zijn.
Of hij/zij wordt later ziek, dat kan ook.

Arca

Arca

12-03-2020 om 00:29

Wat ik weet

Is dat ze niet begrijpt dat het virus kort na besmetting niet aangetoond kan worden. Ze denkt nu zeker te weten dat ze het niet heeft. Ze is een medisch professional. Ik zeg niet dat het zeker is dat ze het heeft. Ik zeg alleen dat het helemaal niet zeker is dat ze het niet heeft, ondanks die negatieve testuitslag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.