Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tricia

Tricia

01-12-2014 om 19:25

hulp bij eetstoornis gezocht in Den Haag

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en het besluit genomen om hulp te zoeken. Kan me niet herinneren hoe lang ik al overgewicht heb, afval en het er weer net zo hard aan eet. Verwijzing van de huisarts is er alleen nu nog de juiste hulpverlener. De afgelopen week had ik een telefonisch gesprek om tot een afspraak met Psq te komen maar dit verliep dramatisch,vreselijk teleurstellend met resultaat dat ik zeker weet dat ik niet naar Psq wil. Alleen naar wie dan wel? Het komt er op neer dat u nu alle thearapeuten moet gaan afbellen wie er eetstoornissen behandelt. Is er misschien iemand die er al ervaring mee heeft en mij iemand kan aanbevelen ? Ik zoek geen dieet of iets dergelijks maar echt iemand die mij kan helpen met gedragsverandering

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-12-2014 om 19:54

Eetstoornis

Goed van je hoor! En inderdaad gaat het om gedragsverandering; met een dieet alleen kom je niet veel verder als je datgene wat tussen je oren zit niet verandert. Het heeft niets met wilskracht te maken maar alles met inzicht in het hoe en waarom.
Kijk eens op de site van Human Concern. Je kan er ook namen vinden van therapeuten op het gebied van eetstoornissen in jouw woonplaats. http://www.humanconcern.nl/
En anders is er de Anonieme Overeters, gebaseerd op het 12-stappen programma. Ook in Den Haag zijn er bijeenkomsten. http://www.anonieme-overeters.nl/
Sterkte!

Henriette123

Henriette123

01-12-2014 om 20:37

Ursula

In Leidschendam zit Ursula een kliniek voor mensen met een eetstoornis. Ik heb daar hele goede verhalen over gehoord. Je hebt daar niet alleen gesprekken, met een psycholoog, maar ook groepsgespreken met lotgenoten, gesprekken met een diëtiste, sporten onder begeleiding enz. De moeite waard om er een stukje voor te reizen,

Tricia

Tricia

05-12-2014 om 10:16

Elisa

Elisa, enorm bedankt voor het adres van Human Concern. Ik heb inmiddels een verwijzing, het informatiepakket is binnen en de aanmelding de deur uit. Hier kan ik echt iets mee . Het voelt heel warm aan . Heel erg bedankt

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-12-2014 om 13:31

Tricia

Heel graag gedaan hoor Ik ben er ooit bijna zelf gaan werken en het is een fantastische organisatie met hele goed hulp en hele fijne mensen. Heel veel succes en sterkte! Hou je ons op de hoogte van je voortgang?

Tricia

Tricia

17-11-2015 om 13:29

Elisa

Eindelijk laat ik iets van me horen .Na bijna een vol jaar wachtlijst heb ik afgelopen maandag een kennismakingsgesprek gehad met mijn behandelaar . Het is allemaal nog pril en in de opstart fase maar het begin is er . Ik dacht, ik laat even iets van me horen . Wordt vervolgd

Fiorucci

Fiorucci

18-11-2015 om 22:48

Jeetje...

Een jaar wachtlijst?? Wat vreselijk lang!

Tricia

Tricia

19-11-2015 om 14:29

Idds

Heeft het op een week na een jaar geduurd voordat ik opgeroepen werd. Dat kan en mag ik ook als gunstig zien want het houdt in dat ik geen crisis geval ben al voel ik dat zelf natuurlijk wel zo

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.