Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hormonenhuishouding op z'n kop

Ik ben 32,5 jaar en zit met een probleem.
Sinds 16 jaar gebruik ik de pil en zijn mijn maandstonden regelmatig en zonder al te veel ellende; soms wat builpijn, een beetje humeurig en hoofdpijn. Maar nu is er iets vreemds aan de hand. Ik ging aan een nieuwe slik-periode beginne met een reserve-strip (waar -ik meen- nog 7 pilletjes op zaten), mezelf zeggende dat ik binnen de 5 dagen naar de huisarts zou gaan voor een nieuw recept. Stom dat ik was, helemaal vergeten en er niet meer aan toegekomen om actie te ondernemen. Ik dacht: 'nou ja, dan word ik maar vervroegd ongesteld', en verwachtte binnen 3 dagen weer ongesteld te zijn. Dit gebeurde niet. Heb geen seks gehad in de tussentijd, wel 1x erna (4 dagen later). Nu zijn we een aantal weken verder en ik weet niet meer wanneer ik nou ongesteld zou moeten worden. Totaal ontregeld. Twee keer een test gedaan, beiden negatief.
Symptomen van een beginnende zwangeschap heb ik ook niet. WEL het volgende: puistjes (heb ik anders nooit), beetje humeurig en vannacht werd ik voor het eerst wakker in een bezweete pyjama. Stond om 5:30 op om onder de douche te gaan. Niet lang daarna rook ik alweer een zweetlucht (en ik ruik zelden naar transpiratie, ook zonder deo!)
Wat is dit, wie herkent deze verschijnselen? Ik weet dat een menstruatie uit kan blijven als je onder spanning staat. Dat sta ik wel een beetje (binnenkort nieuwe baan en druk gezinsleven) maar niet in die zin dat ik eronder lijd.

Katniss

Katniss

09-11-2014 om 22:39

En nu?

Slik je nu wel weer de pil of wacht je daarmee tot je ongesteld wordt? Het lijkt mij dat je in een stopweek na slechts 5 pillen slikken niet beschermd bent.

Barvaux

Barvaux

10-11-2014 om 09:19

tja

Wat wil je nu precies met je vraag? Je had gewoon weer kunnen starten met de pil maar dan ben je de eerste 7 dagen niet veilig (condoom). Je hebt testen gedaan, ik zou gewoon weer beginnen.

Barvaux

Barvaux

10-11-2014 om 09:20

oja

Je bent gaan rommelen en nu is je lichaam in de war, je hebt 16 jaar de pil geslikt! Vergeet ook niet dat je door de pil helemaal geen maandstonden hebt maar een onttrekkingsbloeding, dat is iets anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.