Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoogsensitief

Beste,

Zijn er hier personen die zelf of hun kinderen dit ook hebben. Wij zoeken hier alle informatie over en hulp want wij hebben het thuis blijkbaar alle 4 wat heel wat spanningen en conflicten met zich mee brengt. Mijn zoontje wil minder en minder bij ons zijn... zucht..

HSP

HSP

30-05-2016 om 16:45

Dorientje

Mijn dochter (17) heeft sterk het vermoeden dat ze een HSP is. Wat mij betreft heeft ze zeker veel kenmerken hiervan.

Veel baat

Ik had veel baat aan de info in de link. Niet alleen om je kind te begrijpen maar ook hoe als ouder of leerkracht hier mee om te gaan.

http://www.opdc-zodrenthe.nl/hsp-hoogsensitief.htm

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2016 om 19:35

20 procent van de Nederlandse bevolking

zou in meer of mindere mate hoogsensitief zijn. Mijn dochter hoort daar bij. Ikzelf heb ook wel wat trekjes ervan. Het is lastig als daardoor spanningen ontstaan. Ik herken dat ook wel tot op zekere hoogte. Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat je eraan kunt doen. Begrip voor elkaar hebben lukt niet altijd. Je kunt je ook niet altijd maar afzonderen van de rest als iets stoort. Mijn dochter doet dat volgens mij overigens wel. Ze zit liever op haar kamer met de smoes dat ze al vol zit van... ja wat?... , dan dat ze naar de eetgeluiden van de anderen moet luisteren. Het is niet anders. Voor een jong kind ligt het anders, vind ik. Hij zal toch moeten eten en kan niet altijd maar in afzondering zitten. Vraag aan hem wat hem precies dwarszit om te kijken of je het probleem op zijn minst kleiner kunt maken.

bieb63

bieb63

30-05-2016 om 21:45

interessante link Flanagan

Dank

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.