Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pooh Bear

Pooh Bear

20-11-2020 om 19:28

Hoofdpijn wel of geen Corona symptoom

Hier super Corona stress. Ten eerste heeft mijn moeder Corona het gaat redelijk maar ze is zeer kwetsbaar en op leeftijd dus hopelijk blijft het goed gaan.
Omdat ik voor de positive test een paar x bij haar bent geweest moet ik nu 10 dagen in quarantaine.
Mijn dochter was de afgelopen week niet bij haar geweest en hoefde niet in quarantaine. Waar ze heel blij mee was want ze was net vanwege een zieke collega in quarantaine geweest.
Nu is ze net weer begonnen met werk en stage. Stage gaat ze de komende 2 weken afronden en op werk had ze het weekend iets waar ze erg naar uit keek.
Ze had gebeld of ze gewoon mag komen ook al zit haar moeder in quarantaine en dat is geen probleem.
Maar nu heeft ze sinds gisteren hoofdpijn. Ze heeft haar werk gebeld en die zei dat ze eerst moet testen voor ze weer mag komen.
Maar toen ze de ggd belde zeiden ze nee je mag niet testen hoofdpijn is geen symptoom.
Nu mag ze niet werken en geen test maar hoofdpijn is toch wel een symptoom mijn moeder is daar in elk geval mee begonnen.


Esther

Esther

20-11-2020 om 19:41

Mensen die covid-19 hadden

hadden wel vaak hoofdpijn. Maar het staat niet in het rijtje klachten waarmee je je moet laten testen.

"Klachten die kunnen wijzen op corona zijn neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en benauwdheid.
Laat u testen als u 1 of meerdere van deze klachten heeft."

Pooh Bear

Pooh Bear

20-11-2020 om 19:49

Ja

Heb dat wel gelezen inderdaad maar omdat ik toch wel vaker hoor dat veel mensen ook hoofdpijn hebben zou je zeggen dat het erbij hoort.
Ze zeggen steeds testen testen testen en dan wil ze testen en heeft ze het verkeerde symptoom

V@@s

V@@s

20-11-2020 om 19:51

niet moeilijk doen

Als ze graag een test wil, dan kruist ze online een van de symptomen aan waarmee ze wel een test mag.

Wendelmoed

Wendelmoed

20-11-2020 om 19:58

Hoofdpijn geen symptoom

Hoofdpijn kan wel een gevolg zijn van andere symptomen, bv. als je zwaar verkouden bent en koorts hebt, is het wel voor te stellen dat je er ook hoofdpijn van krijgt.

Maar puur en alleen hoofdpijn duidt eerder op stress denk ik in dit geval.

Inderdaad, zoals gezegd, kan ze wel een test aanvragen als dat haar rust geeft. Als je zoveel spanning ondervindt lijkt me dat best een goede reden.

Ik was vandaag bij de teststraat (moest van mijn man, omdat ik snipverkouden ben en zoonlief ook) en het was er behoorlijk rustig. Gisteravond een afspraak gemaakt en ik kon vanmorgen al terecht.
Nu maar afwachten en ondertussen uitzieken van de verkoudheid.

Pooh Bear

Pooh Bear

20-11-2020 om 20:29

Symptoom aankruisen

Dat hadden wij ook al gezegd. Maar dat wil ze niet echt.
Denk ook dat het stress is. We hebben behoorlijk wat stress hier momenteel.
Heb nu gezegd dat als het morgen nog niet over is ze toch maar moet zeggen dat ze keelpijn heeft. Maar betwijfel of ze dat gaat doen.

Laetitia

Laetitia

20-11-2020 om 20:59

Hoofdpijn

Ja!!!!! Afschuwelijke, gekmakende, dommakende (kon niet eens meer bedenken dat ik pijnstilling kon nemen) en zeer doordringende hoofdpijn. Die herkende ik de tweede keer meteen uit het voorjaar.

Sprak gisteren een andere vm patiënt met dezelfde ervaring. Eerder sprak ik ook al mensen met die ervaring. En toen we een dikke maand geleden op controle moesten in een universitair ziekenhuis kregen we van te voren een sms dat we vanwege corona maar niet mochten komen met bepaalde symptomen waarvan hoofdpijn er 1 was.
RIVM geeft het niet als klacht, zorgwijzer.nl doet dat wel.

Maar goed, niet alle hoofdpijn die je kunt hebben hoort bij Covid. Net als niet alle verkoudheid en keelpijn dat doet.

Niki73

Niki73

20-11-2020 om 21:18

Jazeker, heel erge hoofdpijn

Ik had afschuwelijke hoofdpijn toen ik de eerste keer covid had. En nee, dat kwam niet door een verstopte neus. Ik had een loopneus, maar hij zat niet dicht.
De tweede keer had ik ook hoofdpijn, maar al veel minder. Ik was toen langer ziek, maar minder heftig.

Laetitia

Laetitia

20-11-2020 om 21:31

Nikki

Jij dus ook 2 keer. Lijkt toch echt vaak voor te komen.

Bijzonder om de verschillen te lezen tussen mensen. Ik ben deze keer minder ziek geweest, minder lang, minder lang koorts en gelukkig niet benauwd geworden itt tot vorige keer. Dat scheelt heel veel in de narigheid. Maar de hoofdpijn was minstens zo erg. Misschien nog wel erger. En de moeheid is ook even erg.
Twee kinderen waren in de eerste periode ook ziek maar zijn nu zieker geworden dan toen. Andere gezinsleden hadden de vorige keer niets en waren nu ook behoorlijk ziek.

Niki73

Niki73

20-11-2020 om 23:26

Tweede keer echt milder bij mij

De eerste keer had ik veel last (pijn) in mijn longen, wat maandenlang geduurd heeft. Ik had pas na ongeveer een halfjaar het gevoel dat ik echt genezen was. En een maandje later kwam er een nieuwe coronastam voorbij. Echt leuk, not. De tweede keer had ik godzijdank alleen de eerste twee dagen pijn in mijn longen. Ik ben nu na een ruime maand nog niet terug waar ik was, maar ik ben er veel minder slecht aan toe dan een maand na de eerste keer.

niet getest, wel hoofdpijn

Ik heb waarschijnlijk in maart covid gehad. Niet getest (kon toen nog maar heel beperkt), maar wel vrij zeker (nabij contact met bevestigd geval). Ik had naast andere symptomen behoorlijk nare hoofdpijn, en duidelijk anders dan de migraine die ik ken. In de weken erna, toen de andere symptomen verdwenen waren, bleef de hoofdpijn terugkeren. Godzijdank is dat op een gegeven moment toch gestopt, ik werd er al behoorlijk bezorgd van.

Jemig Niki

Ben jij zó lang ziek geweest, wat naar....en dan ook nog zo kort erop een tweede keer. Echt rot

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 00:03

Herkenbaar

Ja, dat herken ik ook weer Nikki. Dat van die longen de eerste keer. Ik heb weken hijgend op de bank gezeten met veel pijn in de borstkas. En de lange tijd dat je er last van had, geldt ook voor mij.

Anneque, dat lange herstel waar Nikki over spreekt is voor mij ook heel herkenbaar. Op het moment dat ik in de tweede golf ziek werd, zo’n 7 maanden na de eerste ziektedag in de eerste golf, was ik nog niet eens hersteld van de eerste keer: ik werkte ongeveer 80% en liep nog bij de fysiotherapeut om conditie en kracht op te bouwen, wat maar heel langzaam lukte. Terwijl we voor de eerste golf nog een week geskied hadden (daar geen besmetting opgelopen trouwens) en ik makkelijk 10/15 kilometer wandelde. Het lukte niet dat op te bouwen.
En ik was niet de enige. In de organisatie waar ik werk, zijn veel mensen ziek geweest. Een grote groep ook niet getest, omdat zoals jij zei, in die tijd nauwelijks te regelen was. Ondertussen kunnen we een lotgenotengroep beginnen met onze langdurige klachten die erg op elkaar lijken.

Die tweede keer besmet raken terwijl ik nog niet eens hersteld was van de eerste keer: dat was echt mijn horrorscenario. Het kwam uit maar voor mij gelukkig minder zwart dan waar ik bang voor was. Ik ben, op de hoofdpijn na, echt milder ziek geweest dan de eerste keer. Niet kortademig/benauwd geworden, minder koorts gehad en 2 weken minder lang helemaal thuis geweest. Maar wel weer veel conditie ingeleverd, vrees ik. En nu weer opnieuw reintegreren op het werk.

Niki73

Niki73

21-11-2020 om 00:34

Fit

Ik beschouw mezelf ook als fit. Ik ging voor corona regelmatig hardlopen, vast rondje van 9 km, draaide mijn hand niet om voor 15 km wandelen in een straf tempo. Vorige maand kon ik, na lang herstellen met vallen en opstaan, net weer 5 km hardlopen. Toen werd ik opnieuw ziek (ik trouwens ook 7 maand na de eerste keer, Laetitia). Wandelen lukt nu na een maand alweer redelijk, maar hardlopen is een drama. Hopelijk gaat het opnieuw opbouwen nu sneller.

Gelukkig heb ik geen last van verwardheid. Ik heb zittend werk, dat kan ik nog steeds wel doen. Ik tel mijn zegeningen.

Triva

Triva

21-11-2020 om 08:39

Hoe/waar

hebben jullie het 2x opgelopen dan?

Dom

'Maar toen ze de ggd belde zeiden ze nee je mag niet testen hoofdpijn is geen symptoom.' Dat is gewoon dom van de GGD.
Gevaarlijk dom. De eerste besmette persoon had klachten die de huisarts niet vertrouwde, werd doorgestuurd naar de GGD, maar mocht niet getest worden, omdat hij niet paste bij het profiel. Dat leverde de eerste dode op en een besmettingshaard.
Je kunt ook testen bij klachten die niet in het rijtje staan om vervolgens te concluderen dat er een klacht moet worden toegevoegd: hoofdpijn, wel kans dat het corona is.
Volgens mij mag je je nu trouwens laten testen na 5 dagen quarantaine, als die test dan negatief is en je hebt geen klachten, dan mag je weer aan het werk. Dat scheelt toch weer een aantal dagen.
Ik zou je dochter overhalen om dan toch maar te 'liegen'. Soms moet je domheid bestrijden met slimheid.

Tsjor

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 09:50

Opgelopen

Eerste keer via een feestje van pubers en jongvolwassenen toen er nog geen beperkingen waren. Er bleek een zieke jongvolwassene te zijn geweest waarvan een week later een ouder met covid in het ziekenhuis terecht kwam. Die ouder was op de tijd van dat feestje ook al ziek maar omdat er in onze regio nog geen covid leek te zijn, werd er geen link met covid gelegd. Mijn jongvolwassene had een nauw contact met deze andere jongvolwassene (heel lang tegen elkaar aan gezeten). Uiteindelijk is bijna iedereen op de feestje ziek geworden. En de familieleden van een aantal feestgangers.

Tweede keer is mijn man op het werk besmet geraakt door een collega die geen klachten had en niet zo goed was in afstand houden. Toen collega een dag later met Corona-connectie ziek werd, is nog bij de GGD voorgelegd wat de situatie geweest was. GGD schatte het risico op overdracht heel laag in. Verwaarloosbaar zelfs. Dus beperkingen of isolatie waren echt niet nodig. Man moet toch besmet zijn geraakt en heeft thuis het hele gezin besmet.

Zo gemakkelijk kan dat gaan. De eerste keer kwam het op het moment dat we er niet op verdacht waren uit een groep die toen nog gezien werd als geen risicofactor. Tweede keer was juist man erg voorzichtig omdat hij bang was dat ik weer wat zou oplopen. Had zichzelf in de hand maar niet zijn collega die dus formeel niet eens heel verkeerd heeft gedaan, blijkens de reactie van de GGD. Dus ja....

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 09:53

Nikki

Zo’n goede conditie had ik niet. Ik kon makkelijk wandelen maar hardlopen deed ik niet. Verder helemaal geen sport. Maar ik kan nog steeds niet echt weer een wandeling maken en de trap oplopen kan ik ook nog niet in een gewoon tempo. Laat staan rennend zoals ik gewend was.

Coroontje

Coroontje

21-11-2020 om 09:54

Duizelig

Ik vermoed dat ik in maart ook corona heb gehad. Zondagmiddag droog hoesje, druk op de longen, vreeeselijk moe, volgende dag het gevoel dat ik heeel erg ziek ging worden, derde dag ineens stukken beter. En zeven maandenlang ter, begin oktober, positief getest op corona. Vooral heel erg moe, heel erg duizelig, spierpijn en ook wat kortademig. Dat laatste bleek vooral bij praten, bewegen deed ik nauwelijks. Ik heb nu nog steeds last van duizeligheid die zich cooral manifesteerde als hoofdpijn en moeheid. Alsof m'n accu kapot is. Laad moeizaam op en is met het minste weer leeg. Onbewust vermijt ik activiteiten waar ik aantoonbaar duizelig van word. Maar na twee uur beeldscherm ploft mijn hoofd uit elkaar. Heb nu oefeningen van de fysiotherapeut die binnen twee weken het evenwichtsorgaan weer zouden moeten resetten. En hopelijk verdwijnt dan ook de hoofdpijn en de vermoeidheid.

zebra

zebra

21-11-2020 om 10:28

raar gevoel in de keel

ik kreeg halverwege vorige week bericht dat iemand waarmee ik in contact was geweest positief getest was. Dit testen was ivm operatie, niet vanwege corona gerelateerde klachten want die waren niet aanwezig. Ik heb daarna gelijk naar mijn werk gebeld en alles uitgelegd maar ik moest niet thuis blijven en over testen werd ook niet gesproken. Op dat moment overigens ook geen klachten maar een paar dagen later kreeg ik last van mijn keel en heb dan toch een test aangevraagd en die bleek helaas positief. Dus ook mijn man moest in quarantaine. Ik mag van de GGD nu weer de deur uit maar mag van mijn manager volgende week pas weer aan het werk ipv dit weekend al. Dit omdat ik afgelopen woensdag nog last van mijn keel had.

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 10:40

Wat betreft oplopen

Triva, het feit dat wij nu 2x kunnen aanwijzen we denken besmet te zijn geraakt, blijkt helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn in andere situaties. Ik hoor ook van anderen die echt helemaal geen idee hebben waar ze he5 opgelopen zouden kunnen hebben.

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 10:46

Coroontje

Herkenbaar dat opknappen in het begin. Ik was ziek geworden en 3 dagen koortsig en beroerd. Op dag 4 knapte ik op en kon ik weer dingen (wandeling in mijn eentje zonder mensen tegen te komen en flink poetsen in huis). Na 2,5 dag stortte dat weer in. Weer 4 dagen veel in bed met koorts en malaise. Toen dacht ik weer dat het beter ging maar op dag 10/11 begon het gedoe met kortademigheid en benauwdheid, pijn in de borstkas enzovoorts. En wekenlang nog steeds vaak koortsig. Niet heel hoog maar wel vaak en lang boven de 38 gr.

Rotvirus.

Yuria

Yuria

21-11-2020 om 11:33

Laetitia

'Triva, het feit dat wij nu 2x kunnen aanwijzen we denken besmet te zijn geraakt, blijkt helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn in andere situaties. Ik hoor ook van anderen die echt helemaal geen idee hebben waar ze het opgelopen zouden kunnen hebben.'

Klopt, volgens mij is in 2/3e van de gevallen niet bekend waar de besmetting vandaan komt.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-11-2020 om 13:23

Twee keer

Dus we hebben hier al twee forumdeelnemers die het al twee keer gehad hebben? Dat geeft toch te denken als je in zo'n klein forumpje al twee gevallen hebt!

Maar hopen dat de vaccins beter werken.

Laetitia

Laetitia

21-11-2020 om 13:48

Ad

Ja, het schijnt echt wel vaker voor te komen. Toen wij na de positieve uitslag door de GGD gebeld werden, zei de medewerker aan de telefoon dit veel te horen.
Alleen: omdat in de eerste golf wel veel mensen ziek waren die niet getest werden, komt het niet in de statistieken.

Ik hoop heel erg op een goed werkend vaccin.

Pooh Bear

Pooh Bear

21-11-2020 om 14:39

Getest

Mijn dochter heeft vanmorgen toch maar ingevuld dat ze keelpijn heeft en is nu getest. Vind het ook wel een nare gedachten dat er nu al 2 mensen zijn die het voor de 2e x hebben. Er zullen er inderdaad heel veel zijn die het misschien ook voor de 2e x hebben en de 1e x inderdaad niet gehad hebben.
Dan ga je je ook afvragen hoekbank gaat zo’n vaccin helpen.

Niki73

Niki73

22-11-2020 om 17:01

Opgelopen

Eind februari heb ik het op mijn werk opgelopen. Er waren daar heel wat gevallen.

Tweede keer geen idee. Er kwam ook helemaal niets uit het contactonderzoek. Een kind had wat lichte symptomen maar testte negatief (misschien vals negatief?), andere kind had geen symptomen en is niet getest (misschien asymptomatisch?).

Ehm, Niki

Het eerste geval van corona is vastgesteld op 27 februari. Hoe kan jij weten dat jij en je collega's eind februari allemaal corona hebben gehad dan? Er werd nog niet getest in februari.

skik

Laetitia

Laetitia

22-11-2020 om 17:31

Testen

Nee, dat is dus ook een vervelend probleem dat we als zieken toen niet getest werden. Heb ik nu nog last van.
Een aantal dokters durft de diagnose ongetest wel ‘als zeer waarschijnlijk’ te stellen door te kijken naar het ziekteverloop en de knik in de gezondheid daarna. Die overeenkomt met mensen die wel getest waren. En die kijken naar wat er in de omgeving gebeurde. Een aantal blijft zeggen: je bent niet positief getest. Nee ammehoela, er was niemand die je doorverwees voor een test. In mijn geval zelfs: ik werk in de zorg en toen ik ziek was, waren er nog weinig testen dus ik kreeg geen test los. Toen ik weer wilde gaan werken kreeg ik wel een test aangeboden en die heb ik gedaan om zeker te weten dat ik niemand meer kon besmetten. Zegt een arts later: je bent toch negatief getest.... Klopt, ik was toen ook niet meer ziek. Alleen nog lang niet hersteld.

Laetitia

Laetitia

22-11-2020 om 17:33

Dokters

Ik weet zelfs van dokters die ziek werken in februari en zichzelf verdachten van covid. Maar ook die kregen geen test los....Hebben ze het dan zeker weten niet gehad?

V@@s

V@@s

22-11-2020 om 18:42

Bloedbank

Volgens mij bleek uit het antistoffen onderzoek dat mensen niet zo goed waren om zelf in te schatten of ze wel of geen corona gehad hadden. Eind februari kan het met zo goed griep geweest zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.