Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

02-02-2016 om 20:31

Hoofdpijn bij de slapen

Zoon van 11 heeft sinds gisteravond hoofdpijn bij de slapen. Eerst rechts, daarna links en nu nog afwisselend aan beide kanten. Hij is ook af en toe wat duizelig en heeft wat keelpijn en neusverkoudheid. Ik vond het niet heel zorgelijk, maar man wel. Die wilde al meteen de huisarts gaan bellen. Zoon is vandaag thuis gebleven, maar echt ziek is hij nou ook weer niet.
Ik ging even googlen en kwam op een ontsteking van een slagader. Zal het vast niet zijn, want dat klonk veel heftiger en moest ook nog eens met een hoge dosering Prednison behandeld worden.
Heeft iemand ervaring met dit soort klachten? Zijn dit gewone lichte griepverschijnselen die vanzelf over gaan?

V@@s

V@@s

02-02-2016 om 20:36

hier griep

En dat begon ook met hoofdpijn zondag. Vandaag pas voor het eerst koorts.

Tango

Tango

02-02-2016 om 21:10

V@@s

Was dat ook hoofdpijn bij de slapen?

Thursday Next

Thursday Next

02-02-2016 om 22:48

migraine?

een van de kenmerken is ook hoofdpijn bij de slapen. Bonkende of kloppende hoofdpijn.

Wikke

Wikke

02-02-2016 om 23:19

De griep die nu heerst kenmerkt zich met keelpijn en een akelige hoofdpijn, langdurige hoest. Zeker nu hij verkouden is, kan hij die symptomen best hebben, al was het maar dat zijn holtes verstopt zijn. Zolang hij niet echt ziek is/koorts krijgt zou ik hem neusspray (xylomethazoline 0.5) geven en evt. paracetamol en verder rustig aan.

Tango

Tango

03-02-2016 om 11:09

Denk het ook

Dat het griep is. Maar dan een lichte vorm, want echt ziek is hij dus niet. Heb hem vandaag ook maar weer thuis gehouden. Paracetamol en neusspray krijgt hij inderdaad.

Jamie

Jamie

03-02-2016 om 13:18

Natuurlijk geen griep

Ik lees niets over hoge koorts DUS is het geen griep! Wikke hoe kom je er bij dat wat jij noemt griep is?

Tango

Tango

03-02-2016 om 14:18

Moet je bij griep altijd hoge koorts hebben?

Zie koptekst. Geen griep dus, maar op zijn minst griepverschijnselen dus.

Mijntje

Mijntje

03-02-2016 om 14:26

Kan

zo beginnen, koorts kan ook nog komen. Het heerst.

V@@s

V@@s

03-02-2016 om 14:33

griep en griep

Tja je kunt echt heel ziek worden van het griepvirus, maar dat hoeft natuurlijk niet. Hier daalt de koorts nu al weer gelukkig.

Jamie

Jamie

03-02-2016 om 16:29

er is maar 1 griep

en die gaat in ieder geval gepaard het hoge koorts en enorme spierpijn. Iets anders komt daar dan wellicht nog bij maar als je geen hoge koorts hebt heb je zeker geen griep. Of je bent, zoals ik bijv een paar jaar geleden ingeënt tegen de griep waardoor je een wat lichtere versie krijgt.

Wikke

Wikke

03-02-2016 om 16:56

Jamie huh

Ik zeg helemaal niet dat hij griep heeft, waar lees je dat? Ik zeg dat hij nu hij verkouden is, best die symptomen (hoofdpijn) kan hebben die nu zoveel heersen, zeker als zijn holtes door de verkoudheid verstopt zijn.
Verder zeg ik dat zolang hij geen koorts heeft, symptoombestrijding genoeg is en daarmee niet naar een huisarts hoeft.

Jamie

Jamie

03-02-2016 om 19:17

wikke

Je begint over de griep die nu heerst en vervolgens zeg je dat hij die symptomen best kan hebben. Ik ben in ieder geval niet de enige die dat niet begreep want Tango zei daarna: 'denk ik ook, dat het de griep is'. Wat je dan ook bedoelde: vergeet nooit stevige koorts te noemen als je het over griep hebt.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-02-2016 om 19:52

Toch even langs huisarts

Tenminste, als het langer duurt. Onze jongste (16jr) had dit ook, flinke keelpijn met daarbij hoofdpijn. Na 3 dagen heb ik hem toch naar de huisarts gestuurd, en die dacht aan pfeiffer. Dit werd bevestigd door de bloedanalyse die we (een week later) hebben laten doen: 'recente infectie pfeiffer'. Hij was toen alweer grotendeels beter en nu helemaal, pfeiffer hoeft gelukkig niet altijd heel ernstig te zijn of heel lang te duren.

V@@s

V@@s

03-02-2016 om 20:51

volgens mij draaien we hier zaken om

Van het griepvirus kun je heel ziek worden. Dat betekent niet dat als je niet heel erg ziek bent je dus het griepvirus niet hebt.

Je kunt zelfs het griepvirus oplopen zonder ziek te worden.

Tango

Tango

04-02-2016 om 19:14

Tja

Ik vind dit ook een beetje een vervelende wending in mijn draadje. Maar goed, de hoofdpijnklachten bij zoon zijn een stuk verbeterd. Hij is nog wel wat duizelig af en toe. Vanmorgen had hij nog keelpijn, nu klaagt hij meer over pijn aan de zijkant van zijn tong bij het slikken. Verder nog flink verkouden. Ik gooi het op een flinke verkoudheid of een niet echt doorzettende griep. Vervelend is het wel, hij is al 3 dagen thuis, morgen maar weer voorzichtig proberen naar school te gaan, want hij verveelt zich te pletter thuis.
Dochter had overigens kort geleden iets soortgelijks. Ook flink verkouden, keelpijn en af en toe wat verhoging. Ook niet echt ziek dus. Zelf loop ik ook al 2 1/2 week wat te snotteren met af en toe keelpijn. Maar het zal allemaal wel overgaan. Het moet maar lente worden of even flink gaan vriezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.