Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Viooltje

Viooltje

01-07-2015 om 08:44

Hoofd-/nek-/schouderpijn door stress

Ik zit in een nogal stressvolle periode.
's Nachts word ik wakker met hoofdpijn en nekpijn. Dit komt doordat ik mijn schouders op trek in mijn slaap. Eenmaal wakker krijg ik de verkrampte spieren amper wat losser en slaap ik de rest van de nacht ook amper.
Overdag (eind ochtend/middag/avond) krijg ik mijn spieren in een minder gespannen toestand en heb ik er eigenlijk geen last van.
Maar hierdoor word ik ook steeds vermoeider.
Heeft iemand tips? Paracetamol en Ibuprofen helpen eigenlijk niet.

Mijntje

Mijntje

01-07-2015 om 09:03

ander kussen?

Wat naar! Kijk eens naar een ander kussen, of geen kussen. Er bestaan vast speciale kussens voor jouw klachten.

Massage

Zoek een fysiotherapeut met een goede naam in het los masseren van de vele harde spieren in je achterhoofd zodat er een betere doorbloeding plaatsvindt. Een goede fysiotherapeut pakt elke harde spier aan en dan pas bemerk je hoeveel spieren en met name hoeveel harde spieren in je achterhoofd en schouders je parten spelen.

guera

guera

01-07-2015 om 09:06

open deur

Maar los de stress op. Doe ontspannings oefeningen, medidatie, praat met mensen, zorg dat je het minder druk hebt. Ik weet niet waar de stress over gaat maar stress is nooit gezond niet voor je nek maar ook niet voor je hart. Je lijf geeft een signaal doe daar wat aan en los niet de nekklachten op met pijnstillers. Los de stress op met therapie of yoga. SucceS!

Rick

Rick

01-07-2015 om 09:15

Mensendieck

Ga naar een mensendiecktherapeut, ik was ook zeer sceptisch maar ze heeft mij toch heel goed geholpen met soortgelijke klachten.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-07-2015 om 09:37

genoemde tips

In combinatie.
- ander kussen, laat je voorlichten, probeer iets uit (veel goede winkels zijn bereid om voor een paar nachten een kussen mee te geven om te proberen), het hangt namelijk erg af van wat voor slaper je bent, of je een dik of dunner kussen nodig hebt.
- fysiotherapie (heb zelf een combinatie gehad van massage en dryneedling, omdat het erg vast zat bij mij).
- maar inderdaad kijk ook waar je de stress op kunt lossen of het voor jezelf verminderen waar dat kan, want de omstandigheden zijn natuurlijk niet perfect. Misschien zijn er andere momenten dat je even kan liggen/ uitrusten/ powernap kunt nemen
- mocht je werken en een bureaufunctie hebben: neem de instellingen van je bureau en stoel eens goed onder de loep, ook dat kan veel klachten geven.

En het klopt hoor, dat de pijnmedicatie echt niet helpt. Nek/ schouders zijn bij mij de zwakke plek en alleen liggen en ontspannen hielp/ helpt als ik last heb van hoofdpijn die bij mijn nek vandaan komt.

Sterkte, het is erg vervelend, ik hoop dat je gauw in rustiger vaarwater komt.

Sneeuwitje

Tijgeroog

Tijgeroog

01-07-2015 om 09:48

Warmte

Warmte helpt ook. En die is er genoeg op dit moment.

Tine Winkel

Tine Winkel

01-07-2015 om 13:00

warme kruik

ik neem 's avonds vaak een warme kruik in bed, als ik voel dat mijn nek en schouders stijf zijn. Zo'n warmwaterzak, met weinig heet water. Als ik op mijn rug lig, lig ik dan dus op die platte kruik. Werkt bij mij erg goed om de boel te ontspannen. En zelfs met die warmte - gisteravond ben ik dus met kruik naar bed gegaan Mijn man verklaarde me voor gek, maar vandaag gelukkig lekker geen hoofdpijn.

Anno32

Anno32

01-07-2015 om 16:31

Diclophenac en warmte

Physiotherapie helpt maar matig bij mij. Om de spierspanning echt omlaag te krijgen slik ik altijd iets sterkers. 2 a 3 dagen 150 Mg diclophenac gecombineerd met 3000 Mg paracetamol doet wonderen. Als niets helpt dus even naar de huisarts voor iets sterks.

Petra Pakje

Petra Pakje

01-07-2015 om 19:31

Magnesium

Zo herkenbaar! Ik werd jaren wakker met een stijve nek en rug die pas in de loop van de ochtend weer wat losser kwam. Ik dacht dat het door het kussen kwam, maar geen enkel ander kussen maakte verschil. Tot ik om een andere reden magnesium ging slikken. Na een paar maanden realiseerde ik me opeens, dat ik al tijden geen stijve nek meer had bij het wakker worden. En ook een stuk minder hartkloppingen, trouwens.

Wel citraat slikken, dat neemt je lijf het beste op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.