Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoelang bloeden na plaatsing Mirena?

Hoi
Op 4 mei heb ik een Mirena laten plaatsen. (Auw!!) Mij werd gezegd dat ik de dagen daarop 'misschien wat buikpijn en bloedingen' zou krijgen die een weekje konden aanhouden. 10 dagen later bloed ik nog steeds, heb zo nu en dan fikse (typische) menstruatiepijn en een beurs gevoel. Ik bel dinsdag even met de arts, maar ik heb het idee dat zij niet altijd de hele waarheid vertelt. (Waarschijnlijk om geen angst aan te praten, maar ja, ik weet liever wel wat ik echt kan verwachten)
Is dit een teken aan de wand dat ik het spiraaltje niet kan behouden?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-05-2017 om 13:10

Kan lang duren

Na het plaatsen van mijn eerste koperspiraal heb ik 6 weken gevloeid. De keren daarna echter amper een uurtje. Een keer een mirena gehadmaar toen had ik 9 maanden permanent last van spotten (en nog tig andere bijwerkingen). Die heb ik dus laten verwijderen.

Ik heb nu mn 4e

En heb 1 x een aantal weken gebloed, dat was toen de mirena niet vlot geplaatst kon worden door de huisarts. De andere keren was t na een week of 2 over en bloedde ik weinig. Ik bloedde met bevallingen ook erg,wie weet houd dat verband?
Ik zou t een poos aankijken want daarna is t erg prettig,vind ik. Ik vloei nu zélden, heel af en toe een beetje gekleurde afscheiding.

Triva

Triva

14-05-2017 om 16:06

google even op

bijsluiter mirena (het is een pdf) en lees voortaan altijd de bijsluiter van iets ipv alleen naar je huisarts te luisteren.

Paasei

Paasei

14-05-2017 om 17:02

Hoe oud ben je?

Ik heb mijn Mirena zo'n 5 jaar geleden laten zetten, in opvolging van de gewone spiraaltjes die ik daarvoor had gehad. Bij mij was de keuze voornamelijk gebaseerd op het tegen gaan van overgangsklachten (hevige bloedingen). Ik wist al dat het zetten van een Mirena is dat geval langdurig spotting kan geven en dat was ook zo. Denk wel een maand of 10. Heb meermaals overwogen het ding weg te laten halen, maar dat betekende terug naar de heftige bloedingen. Blij dat ik heb door gezet, want na die 10 maanden werd het niveau '3 inlegkruisjes per dag'en inmiddels vloei ik bijna helemaal niet meer. Volgens de gyneacoloog mag ik de spiraal tot mijn 52e laten zitten (nog 2 jaar) en dan mag ie eruit. Dan ben ik hoogstwaarschijnlijk 'klaar'.

Brianna F

Brianna F

14-05-2017 om 19:40

2 dagen

Daarna nooit meer, wat een zaligheid

mijk

mijk

14-05-2017 om 21:52

3 weken

Ook veel kramp maar nu na 6 weken over en ook niet meer ongesteld geweest. Begin overgang en heel hevige bloedingen dus toch wel blij..

Zwelgje

Zwelgje

14-05-2017 om 22:21 Topicstarter

Ik ben

35 en beide kinderen zijn in 2005 en 2009 met keizersnee geboren. Heb altijd redelijk veel en lang gevloeid tijdens menstruatie, en benijd vrouwen die maar 2 à 3 dagen inlegkruisjes moeten dragen.
Maar goed, ik heb misschien dus 10 maanden maandverband dragen in het vooruitzicht? Pffff!! Ben het eigenlijk nu al goed beu.
Geen wonder dat zo'n spiraaltje het beste voorbehoedsmiddel is.

Paasei

Paasei

15-05-2017 om 08:11

Ouder

Nou.. ik was dus 45 toen.. overgangsklachten he.. en ik heb alleen maar vol gehouden omdat de hevige bloedingen nog erger waren dan dat gedruppel. Anders was ie er echt weer uit gegaan!

Ik heb in de jaren daarvoor een gewone koperspiraal gehad. Die reageert heel anders (geen hormonen) en dus geen spotting. Is dat dan meer iets voor jou?

bloemetje

bloemetje

15-05-2017 om 10:39

Zwelgje

Oei, wist je niet dat die langdurige bloedingen hét grote nadeel van de Mirena zijn? Het is een enorm veel genoemde klacht. Even googelen en je vindt veel verhalen over maandenlange bloedingen.

Ja, suf dat artsen dat niet wat actiever benoemen.

Ik heb al vele jaren een koperspiraal. Ik snap niet dat artsen die nauwelijks meer actief voorschrijven. Maar mijn arts begreep niet waarom ik niet 'gewoon' voor een mirena koos. Tja.

Pennestreek

Pennestreek

15-05-2017 om 12:59

Hier ook

Na plaatsen eerste Mirena 9 maanden last van spotting gehad. Echt gebloed heb ik maar een paar dagen, en daarna dus 9 maanden ongeveer regelmatig bloedverlies, maar niet veel. En soms ook een dag niet. Na een maand of 9 was dat ellendige gedruppel ook over gelukkig (inderdaad, daardoor alleen al een heel goed voorbehoedmiddel ). En sindsdien (ben nu halverwege Mirena nr 3) nooit meer ongesteld. Heerlijk. Eens in de twee of 3 maanden heb ik nog wat last van wat meer afscheiding, die soms wat roze is, maar dat is dus af te doen met een inlegkruisje. Kortom, ik ben blij met de Mirena, maar het was in het begin wel volhouden en doorbijten.

Belgje

Belgje

15-05-2017 om 13:20

Bloemetje

Ja, bijzonder he. Ik vertelde laatst aan mijn nieuwe huisarts dat ik een spiraaltje droeg, en die ging er ook al van uit dat het "dus" een Mirena was. Echt raar.
Als je hier een spiraaltje wilt (dat gebeurt altijd in het ziekenhuis) dan moet je eerst bij de apotheek een Mirena gaan kopen en dan meenemen naar het ziekenhuis. Koperspiraaltjes liggen standaard klaar in het ziekenhuis. Dus geheel onbekend zijn ze niet. Ik denk zomaar dat er nogal agressieve reclame voor de Mirena is gemaakt. Maar ik ben heel blij met mijn koperspiraaltje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.