Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

xxxAnoniemxxx

xxxAnoniemxxx

26-02-2017 om 22:56

Hoektand vrijleggen, iemand ervaring?

Hallo, ik ben een meisje van 13 jaar oud. Er is een hoektand bij mij niet uitgekomen en nu heeft me orthodontist mij naar een kaakchirurg gestuurd, heeft iemand er ervaring mee? Doet het veel pijn. Ik heb aanstaande maandag een afspraak bij de kaakchirurg alvast bedankt voor het reageren en heeft iemand nog tips ofzo.. ik ben namelijk een beetje bang.

Wat geruststelling,

Mijn dochter was 15. In het ziekenhuis verdoven ze de boel zo dat ze nagenoeg niets voelde. Ze gaven ook extra sterke paracetamol mee maa daar heeft ze maar 1 van geslikt.
Slik van te voren een paracetamol, dan heb je de silkbeweging al gemaakt door de behandeling.

Zelf vind ik de verdovingen bij een kaakchirurg beter werken dan bij een tandarts. Het blijft wel wat langer gevoelloos maar dat vind ik niet erg. Ik vind ook dat ze meer de tijd nemen oor een 'voorverdoving' dat is een licht prikje voor ze de eigenlijke verdoving aanbrengen. Ik zou ook aangeven dat je het echt eng vind zodat ze daar rekening mee houden.

Succes!

even zo

even zo

27-02-2017 om 19:15

4 tegelijk

Bij mij zijn er 4 tegelijk vrijgelegd onder narcose, dat is nu iets meer dan 30 jaar geleden. Aangezien het bij mij om 4 hoektanden tegelijk ging werd het onder narcose gedaan en moest ik 1 nachtje blijven in het ziekenhuis. Werd toen ook niet in het plaatselijke ziekenhuis gedaan maar 30 km verderop. Ik had daarna wel moeite met eten omdat het nogal blauw en beurs was aan alle vier de kanten, maar dat zal wel meevallen als het op 1 plek gebeurd.
Zijn de ander hoektanden wel goed doorgekomen?

even zo

even zo

27-02-2017 om 19:18

pijn viel mee

De pijn van de operatie zelf viel mee naderhand, dat was ik vergeten te melden, was meer dat ik dus blauwe plekken had bij de wangen. Omdat ik onder narcose was hebben ze waarschijnlijk flink wat ruimte gemaakt om er goed bij te kunnen en minder voorzichtig gewerkt wat de wangen betreft.

xxxAnoniemxxx

xxxAnoniemxxx

04-01-2019 om 21:34

Hoektand vrijleggen, iemand ervaring?

Ik ben inmiddels 15 jaar oud. Ik heb alle reactie's nu pas gezien. Ik wil jullie bedanken voor het reageren, het was inderdaad niet zo erg als gedacht. Na de verdoving viel alles mee. (:

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.