Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe ver moet de voorhuid er af kunnen?

Ik ben een alleenstaande mama met een zoon van 11. Bij veel van mijn vriendinnen is hun man zo'n beetje de verantwoordelijke voor het geven van was- en terugtrekinstructies van de voorhuid van hun zoon - om het maar even plastisch uit te drukken - maar in mijn geval moet ik dat dus zelf doen.

Toen ie denk ik zes of zeven werd, ben ik begonnen met hem de voorhuid te laten terugtrekken bij het wassen. Dat ging volgens mij behoorlijk goed. In het begin nog niet zo ver, maar hoe vaker hij het deed hoe beter het ging (ik moest hem er wel altijd aan laten denken, maar hij vergeet wel meer dingen). Met het ouder worden ging ik er ook minder op letten en controlleren.

Omdat ik onlangs hoorde dat mijn neefje problemen had met het terugtrekken heb ik mijn zoon er opnieuw over aangesproken, en hij toonde mij toen dat hij zijn velletje net tot op de rand van de eikel kreeg, maar niet verder. Niet er over dus. Het toompje is daar net iets te kort voor.

Nou is mijn vraag: hoe ver moet de voorhuid er precies af kunnen? Moet het echt helemaal strak ACHTER de eikel, of is net op de rand van de eikel ook al voldoende? Misschien een stomme vraag voor jullie, maar ik heb er echt geen verstand van...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit is goed genoeg. Onder invloed van de hormonen tijdens de puberteit komt de voorhuid vanzelf verder los.
 Mijn zoon had destijds zo'n strakke voorhuid dat hij die totaal niet kon terugtrekken. De huisarts dacht aan besnijden, gelukkig zei de uroloog afwachten. En inderdaad, het is vanzelf helemaal goed gekomen.

Onze uroloog heeft ons gezegd dat de voorhuid helemaal strak ACHTER de eikel moet kunnen getrokken worden voor jongens seksueel actief worden. Met name dit laatste is belangrijk, hij heeft dus nog wel even tijd. Tijdens de komende jaren rekt het vanzelf nog wat op.

Als tiener heb ik ooit betrekkingen gehad met een jongen wiens voorhuid ook niet helemaal naar achter kon door een te kort toompje, en dat toompje is toen ingescheurd bij de seks. Dat lost het probleem ook op, maar echt ideaal is dat natuurlijk niet.

janne_d schreef op 02-08-2021 om 08:39:

Onze uroloog heeft ons gezegd dat de voorhuid helemaal strak ACHTER de eikel moet kunnen getrokken worden voor jongens seksueel actief worden. Met name dit laatste is belangrijk, hij heeft dus nog wel even tijd.

Dit. Het hoeft op zijn leeftijd nog niet echt perfect te zijn, dat komt nog. Je moet hem wel aansporen om te blijven "oefenen" met terugtrekken onder de douche.

Infobericht

Dit topic is gesloten ivm trollen


Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.