Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?

Hallo

ik heb in heel mijn leven haast geen liefde gekend, werd uitgescholden en/of mishandeld door moeder, vader, grootvader en exman. Daardoor heb ik een heel groot gebrek aan zelfvertrouwen. Door bovenvermelde personen voel ik me dus al heel mijn leven waardeloos, lelijk, onzeker,... De oorzaak van het feit dat zulke belangrijke personen in mijn leven me zoiets aangedaan hebben zoek ik volledig bij mezelf. Het moet wel aan mij liggen.

Ik ben al geruime tijd in therapie bij een psycholoog, maar ik kom niet echt een stap vooruit. Het is niet de hulp die ik zoek. Bij mij in mijn streek is er geen goede hulpverlening te vinden, ik heb al overal gezocht.

Dus daarom wend ik me tot jullie. Hebben jullie misschien tips, filmpjes op youtube, interessante websites over hoe meer zelfvertrouwen te krijgen? Want ik zou eigenlijk wel sterker in het leven willen staan en meer willen genieten van dingen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes

Marsa

Marsa

12-04-2020 om 18:17

Luister je Engels?

Dit helpt mij erg:


https://www.youtube.com/watch?v=UXM2Z-rgiEY

misschien kun je ook een Nederlandse vertaling aanklikken.

40er

40er

12-04-2020 om 19:50

Andere hulp zoeken?

Ik weet niet waar je woont, maar ipv een psycholoog misschien eens naar een coach? En dan meer een coach voor bodypositivity.
Echt, zoek een betere begeleiding, jij verdient het!

En nu?

Zijn de negatieve mensen uit je leven verdwenen en heb je positieve mensen om je heen?
Positieve mensen om je heen, iedere dag en daarnaast hulp van professionals. Je kunt het niet alleen.

Maria

Maria

13-04-2020 om 11:35

Welke therapie?

Ligt het aan de psycholoog of aan de soort therapie, denk je?

Welke therapievorm volg je nu en weet je waarom die niet werkt?

Kan je psycholoog je een collega aanraden of een andere methode proberen?

Alix Dobkin

https://lyricstranslate.com/en/alix-dobkin-woman-your-life-lyrics.html

......

"And who knows more about your story
About your struggles in the world
Who cares more to bless your weary shoulders
Than the woman in your life
She's trying to come through
A woman's voice with messages and a woman's feelings
Oh, the woman in your life, she can feel so easily
She knows everything you do
Because the woman in your life is you
https://lyricstranslate.com"

.................

Ik heb het wel eens aan mijn dochter gegeven. Maar die is er nog te jong voor. Denk ik.
Ze heeft gelukkig een goede therapeut, al jaren.

Je zou willen dat zelfvertrouwen een pakketje is dat je zo over kan geven. Want het is zo jammer als je dat de hele tijd met je meedraagt. Zonde van je tijd.

Guppie

Guppie

13-04-2020 om 15:12

Familieopstellingen

Praten bij een psycholoog spreekt vooral je denken aan.
Bijvoorbeeld met haptotherapie krijg je meer contact met je lichaam en je gevoel.
Familieopstellingen kan helpen bepaalde patronen te doorbreken. Kan (normaliter) in een groep of met poppetjes. Het verandert wat in de energie. Zelf kom je anders in je vel te zitten en ga je anders reageren en andere mensen gaan ook anders op jou reageren. Wel zorgen dat je een betrouwbaar persoon zoekt, die je ook opvangt als er dingen loskomen. Tegenwoordig wel meer psychologen die er andere disciplines bij gebruiken. Bijvoorbeeld ook het werken met het innerlijk kind. En over kinderen gesproken. Misschien dat je je herkent in de alleengeboren tweeling.
Een kleine ondersteuning zou je kunnen krijgen met bloesemremedies.

Petra

Petra

13-04-2020 om 22:24

Bloesemremedies, hahaha

Van skepsis.nl:
De Bach Bloesem Remedies, of beter het verhaal dat eromheen verteld wordt, is typisch pseudowetenschappelijk in de zin dat woorden zoals energie en resonantie (de homeopathische dynamisatie is ook zo’n woord) klinken alsof ze aan de natuurwetenschap ontleend zijn, maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. De termen energie en kracht worden trouwens door elkaar gebruikt en schijnen een mystieke lading te hebben, temeer daar de beheersing van de hogere vormen ervan niet voor gewone mensen is weggelegd. Vaak spreekt men over energie alsof het een vloeistof is die stroomt, bijvoorbeeld van de helende handen van de genezer naar de zieke. De energie neemt de rol over van de alomtegenwoordige demiurg (een scheppende god van lagere rang) uit het religieuze denken. Alles wat maar enigszins doet denken aan actie op afstand noemt men energie, of het nu om magnetisme of liefde gaat, en als het even kan wordt Einstein (‘alles is energie’) er ook nog bijgehaald.

Mariet

Mariet

14-04-2020 om 19:40 Topicstarter

Hoi

Bedankt voor jullie reacties.

De negatieve mensen zijn nog steeds in mijn leven.
Gelukkig heb ik ook positieve mensen in mijn leven.

Ik denk dat het aan de psycholoog ligt dat ik geen stap vooruit geraak. Ik vraag hem regelmatig of hij tips heeft om meer zelfvertrouwen te krijgen, maar die vraag wordt nooit echt beantwoord. Echt frustrerend.

Ik woon dus in België en ik de streek waar ik woon, is er weinig goede hulp te vinden. Daarom probeer ik het via jullie.

Meer tips of nuttige websites zijn nog altijd welkom.

Groetjes

010

010

14-04-2020 om 20:05

Het is een zoektocht

Ik heb ook verschillende psychologen gehad. De een klikt, de ander niet. Je kan beginnen met een andere psycholoog. Verder heb ik heel veel diverse dingen geprobeerd. Boedisme, lichaamstherapie, zelfcompassieboeken, verzin het maar. Mijn ervaring is dat je uit al die verschillende dingen wijsheid oppikt en dat het aanvullend is aan elkaar. Er is niet een soort aanpak die bij iedereen werkt of die alles op kan lossen. En geef het tijd!

Therapietje

Therapietje

15-04-2020 om 15:49

Online

Voel je iets voor onlinetherapie? Ga dan eens naar " "mijn kwartier". Ontwikkeld in België. Is gestoeld op wetenschappelijk onderzoek. Het begint een beetje theoretisch en het lijkt of je steefs hetzelfde doet maar het werkt wel. Gewoon volhouden tot het beter gaat en je niet teveel afvragen waarom dit of waarom dat. Succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.