Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

knak

knak

29-08-2016 om 07:06

Help, fysio gehad.

Een kleine maand geleden ben ik (weer) gekraakt. Spijt!!! Ben in geen tijden zo beroerd geweest en het was al lang niet optimaal.

Al snel daarna kreeg ik enorme hoofdpijn. Vooral als ik mijn hoofd bewoog. Mijn lijf voelt alsof ik in elkaar geslagen ben. Verder heb ik sindsdien een irritante fluit in één van mijn oren. Ik ben bij de huisarts geweest en heb spierverslappers gekregen. Bij verder onderzoek i.v.m. de aanhoudende hoofdpijn, werd een paar dagen later een te hoge bloeddruk geconstateerd. Ook een pilletje voor gehad.

De hoofdpijn is wat minder, maar mijn lijf blijft zoveel pijn doen. Verder blijft mijn oor zo fluiten. Met bewegen van mijn hoofd kan ik de hardheid wat beïnvloeden, dus het lijkt houdingsafhankelijk.

Ik heb het gevoel dat de hele boel ontzet is en dat er daardoor iets afgekneld zit, wat die piep en die hoge bloeddruk veroorzaakt. Herkent iemand dit? Kan het een kwestie zijn van de boel even terugknakken? Denk niet dat ik dat nog durf, maar je moet wat.

Van de week moet ik weer naar mijn huisarts om mijn bloeddruk opnieuw te laten controleren en ik heb, voor iets anders, over 2,5 week een afspraak bij een neuroloog staan. Ik ga dit zeker aankaarten. Dit gedoe beperkt me enorm in mijn toch al beperkte mogelijkheden.

Ben wel wat gewend, maar het zit me niet lekker. Dat van manuele therapie niet iedereen even gecharmeerd is, is me inmiddels duidelijk. Het is alleen helaas al gebeurd en vanuit de huidige situatie moet ik verder. Ik ga natuurlijk het gesprek met de huisarts weer aan, ga over een paar weken naar de neuroloog en heb van de week een afspraak met mijn, inmiddels andere, fysio, maar ik maak me zorgen en ik voel me k..

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-08-2016 om 08:10

ben je alweer naar de fysio geweest?

Maar ben je alweer terug geweest naar de manueel therapeut? Blijkbaar is er iets niet goed gegaan. Ik kan mij voorstellen dat hij/zij daar wellicht iets mee kan.

Knak

Knak

29-08-2016 om 08:21

Eerst gebeld. Kreeg rare reactie dat ik maar naar de huisarts moest, omdat hij de heftige reactie niet kon verklaren. Was misschien wel iets aan het centrale zenuwstelsel beschadigd of zo. Exacte woorden weet ik niet meer, maar zoiets zei hij. Echt hoopgevend, zo'n gesprek.

Ben toen op mijn aandringen toch bij hem geweest. Lijkt me normale gang van zaken. Was slecht gesprek, vervelend gevoel aan overgehouden, afschuifsysteem. Hij kon er niets mee. Vandaar dat ik nu een andere fysio heb. Deze wil eerst de boel weer los proberen te krijgen en eventueel daarna opnieuw manipuleren, maar intussen loop ik wel met die gekmakende piep, een gebroken lijf en maak ik me toch wel zorgen. Die piep wordt op de hoge bloeddruk geschoven, maar ik had voor die kraaksessie geen piep en geen hoge bloeddruk.

Pijn van kop tot kont, zeg maar.

Wachttijd

Als ik weken zou moeten wachten op een afspraak bij de neuroloog, zou ik ook een andere fysio benaderen. Al was het maar om de doorbloeding in de nekspieren te verbeteren zodat de boel kan ontspannen en de piep in de oren vermindert.

Zelf kan je met een warme pittenzak de nekspieren warm houden.

Eens kreeg ik door verharde nek/schouderspieren ook oorklachten. Geen piep maar meer evenwichtsklachten.
De tandarts prepareerde een bitje zodat ik 's nachts ( zonder ererg in te hebben) niet meer met verklampte kaken sliep. Daarmee haalde ik de druk op despieren in kaak en oor weg en ook de klachten. De fysio masseerde de boel los zodat de doorbloeding verbeterde en de hoofdpijn zakte.

Ik weet eigenlijk niet wat een neuroloog nog meer voor je kan betekenen dan een goede fysio, behalve dat die foto's maakt.

Knak

Knak

29-08-2016 om 11:24

Flanagan

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat de nieuwe fysio inderdaad de boel wat los kan krijgen. Ik weet niet goed of het bij mij een spieren- of een bottenkwestie is. Het is ontstaan na een "kraaksessie".

Die afspraak bij de neuroloog staat er al i.v.m. iets anders. Toeval dus.

Hoop wel dat ik die piep ooit kwijtraak. In ieder geval goed om te lezen dat er nog hoop is. Klinkt een beetje depri, maar ik val al zo lang van het één in het ander en het leek net de goede kant op te gaan. Alles doet pijn en die doordringende piep erbij maakt me af en toe gek.
Daarbij de belachelijke reactie van de fysio en die onverwachte hoge bloeddruk die erbij komt, maakt me een beetje dipperig. Heeft geen enkele zin. Ik weet het. Genoeg gezeurd dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.