Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

BloteBuik

BloteBuik

20-08-2020 om 14:07

Heerst er een buikgriep?

Even benieuwd of er meer mensen zijn die last van hun buik hebben. Zo ja, dan kijk ik het nog even aan, zo nee, ga ik me een klein beetje zorgen maken .
Ik heb nu al zo'n 1,5 week buikklachten. Pijn, de plek varieert van vlak onder mijn maag tot echt onderin alsof ik ongesteld ben (ben ik na de overgang al een jaar niet meer). De pijn zakt soms een beetje, maar is eigenlijk doorlopend aanwezig. En diarree. Ik neem al een week braaf Yakult onder het motto baat het niet dan schaadt het niet. En ik eet vezelrijk en ik drink genoeg thee en water.
Ik merk dat ik op koffie reageer, en zo af en toe ben ik vaag misselijk, maar ik heb wel gewoon eetlust. Ik val niet af of zo. Dit is dus nu al 1,5 week. Geen verbetering, geen verslechtering.

Niki73

Niki73

20-08-2020 om 14:09

Corona

...geeft bij veel mensen ook misselijkheid en diarree, in uiteenlopende hevigheid. Even je huisarts bellen voor advies?

BloteBuik

BloteBuik

20-08-2020 om 14:44

Echt?

Zou het ook bij uitsluitend buikklachten Corona kunnen zijn? Heb ik nou echt nog nooit gehoord... Ik heb verder absoluut geen klachten die in die richting kunnen wijzen, ook geen koorts.

Niki73

Niki73

20-08-2020 om 14:59

Ja dat kan

Helaas wel, dus ik zou je aanraden je huisarts te bellen.

Niki73

Niki73

20-08-2020 om 15:01

Ben je ook erg moe?

Dat gaat er meestal (maar ja, niet altijd) ook mee gepaard.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2020 om 15:42

Mwah

Ik zou niet direct aan Covid denken. Eerder aan een reactie op het klamme warme weer.
Je bent niet toevallig zwanger?

BloteBuik

BloteBuik

20-08-2020 om 15:50

Dendy

nee hoor, die tijd is geweest

Ik heb echt verder niks. Ook niet moe, ben gisteren nog lekker een uur heen en een uur terug in flink tempo (> 25 km p/u) naar mijn werk gefietst. Dus ik word er ook echt niet door beperkt. Ook daarom is corona echt geen seconde in me op gekomen. Het is gewoon alleen een vervelend gevoel de hele dag. Plus dat ik zo af en toe ineens moet rennen .

Niki73

Niki73

20-08-2020 om 16:45

Warm

Voor zover ik weet krijg je van warm weer eerder verstopping. En voedselvergiftiging duurt meestal niet langer dan 24 u. Dus vraag je huisarts.

Dees

Dees

20-08-2020 om 19:11

Warm

Bij warm weer kun je wel degelijk last krijgen van diarree.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-08-2020 om 19:53

Idd

Mijn darmen kunnen slecht tegen warm weer. Zal wel iets te maken hebben met anders eten en meer drinken En toch te weinig slaap.
Iig rommelt het bij mij nu ook een beetje. Niet dat ik ziek ben, mijn drollen zijn gewoon wat minder keurig.

@Emma

@Emma

20-08-2020 om 21:25

Besmettelijk

Als buikgriep net zo besmettelijk is als corona zal het evenveel of evenweinig rondgaan.
Ik ben hooguit 1x per jaar verkouden en buikgriep heb ik helemaal nooit, maar in mijn omgeving hoor ik veel dat men ook nauwelijks meer verkouden wordt in verhouding tot andere jaren door al die maatregelen. Het zelfde zal voor virussen als buikgriep gelden.

Guera

Guera

20-08-2020 om 22:08

huisarts

Duurt best lang al 1.5 week. Ik zou beetje ontlasting inleveren bij de huisarts of het lab. Dan kunnen ze kijken of je parasiet hebt. Google maar es. Komt vaak voor en kun je zomaar krijgen. Gaat vaak niet vanzelf weg. Geen idee just thinking.....

Triva

Triva

21-08-2020 om 07:37

Je kunt

nooit vragen of iets als buikgriep landelijk heerst...

Mijntje

Mijntje

21-08-2020 om 09:01

niet alarmerend

Ik zou een paar dagen afwachten. Het klinkt niet alarmerend, je voelt je immers goed. Maar na 14 dagen zou het wel over moeten zijn, dan zou ik naar de huisarts gaan.

Pijn.

Wat dunnere ontlasting door warm weer en té koud drinken is niet zo erg. Beetje krampen kunnen daar bijhoren. Verder voel je je goed, werkt en fietst zelfs 25 km. naar je werk.
Maar heb je écht al meer dan een week echt flinke buikpijn met waterdunne ontlasting dan zou ik het niet te lang aanzien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.